Een open gewerkte bloem zoals Tissot dat daar deed vind ik grappig genoeg dan wel weer leuk. Maar dan maak je er een veel aardiger design-element van.
Waarbij ik me daar meer bij kan voorstellen, omdat het je niet echt stoort tijdens het dragen, en ik een balansje aan de achterkant altijd wel geinig kan vinden. Niet verheffend, maar ook niet storend, zeg maar. Die dikte is wel een ding.
Over dat laatste kunnen we ( gelukkig ) van mening verschillen.
Feit is dat beide horloges ongeveer € 1.000 kosten. Inderdaad is de " oude " versie, SPB165, kleiner en dunner qua kast. Sommige, fatc, vinden dat fijn alhoewel het natuurlijk ook afhankelijk is van je polsmaat. Behalve dat de nieuwe SARX115 ietsje groter is, is natuurlijk het grote verschil: staal (oud) versus titanium ( nieuw) . Dat maakt de vergelijking mank, niet alleen door materiaalsoort maar ook, en vooral, door gewicht. De SPB165 is een mooi horloge, doch storen mij een paar dingetjes. Het " plakplaatje " SEIKO vind ik géén gezicht en oogt goedkoop. Ik hoop dat het er niet afvalt. Dan oogt SEIKO geincorporeerd op de wijzerplaat van de SARX veel beter . Hier is SEIKO een onderdeel van de wijzerplaat in plaats van een plakplaatje. Dan de HM wijzers van de SPB165: met gele lume op een prachtige witte wijzerplaat. Geen gezicht! Kijk dan eens naar de superstrakke wijzers van de SARX mèt correcte, witte lume! We kunnen het eens zijn over de prachtige witte wijzerplaat, die van de SARX is verfijnder, maar dan wil je toch niet zo’n storende blauwe seconden wijzer op zo’n prachtige witte wijzerplaat?! De wijzers van de SARX zijn in harmonie met de wijzerplaat. Overigens, heb je die fantastische, in de indexen opgenomen lume dots gezien? Perfecte harmonie ook hier. Uiteraard heeft het titanium diamond shield, da’s toch weer ietsjes anders dan het gebruikelijke dia shield. Het geupdate 6R55 uurwerk met 72 uur vergeleken met het oude 6R35 uurwerk van 70 uur rechtvaardigt de aantrekkelijke tekst
" automatic 3 days ". Da’s een surplus.
Ik kies het nieuwe model, SARX115
Mja. Ik heb mijn SARX055 (titanium) vergeleken met een Sharp Edge en vind het verschil in gewicht -hoewel merkbaar- niet zo interessant groot. Bij eerste indruk voelde het titanium zelfs wat simpel aan. Het verschil in gewicht zou de doorslag niet zo snel geven denk ik, eerder of Seiko van deze nieuwe Sharp Edge het titanium zo goed heeft afgewerkt als ze kunnen. Want da’s wel een plus!
Gedeeltelijk eens. Qua bewerking is het natuurlijk wel weer een extra dat ze er een dergelijk detail van hebben gemaakt ipv het simpelweg op de plaat te plaatsen. Maar of het de mooiste oplossing is weet ik nog niet…
Ik ben bang dat op beide horloges dezelfde wijzers zitten, op de secondenprikker na. De lume zal hetzelfde verhaal zijn.
Zitten ook op de spb165. Sterker nog -ik ga het niet vergelijken- maar ik denk dat die ook hetzelfde zijn
Klinkt als slecht Japans voor DiaShield.
De SPB165 is overigens ook wel bekend als SARX075, denk dat dat de Japanse naamvoering is?
Het plakplaatje wat je noemt is helemaal geen plakplaatje. Die hele plaat is schuin bekeken gewoon strak en pianolak wit, en er lijkt pas reliëf op te zitten wanneer je geen recht van voren bekijkt. Dat rechthoekige is dan ook gewoon onderdeel van hetzelfde reliëf.
De grotere kast heeft voor de titanium versie tot gevolg dat je wijzers te kort lijken te zijn op de renders. Het kleurverschil qua lume en plaat is ook in het echie een stuk minder dan de renders van de oude versie suggereren.
Te groot is te groot. Wat het materiaal of gewicht ook maar moge zijn, ik zit niet te wachten op een dressy achtig horloge wat 40,5 x 13mm doet. Als ze de oorspronkelijke 39x11 aan hadden gehouden had ik hem al groot gevonden, nu wordt het een vulgaire satellietschotel.
En die twee uur extra gangreserve is gewoon een andere spron in de veertien, daar was geen twee extra mm dikte voor nodig geweest, puur om de marketing tekst 3 days te kunnen voeren.
Dat betekent dat je iets over hebt. Misschien bedoelde je bonus?
Maar verder heeft @David_Gee alles al gezegd, dus ik sluit me daar bij aan.
Dat lijkt eerder alsof de lume exact hetzelfde is, maar dat ze dan de plaat van de titanium versie iets geliger hebben gemaakt.
En ja, als je Japans vertaalt rolt er inderdaad diamond shield uit de DiaShield. Die Dia staat ook voor Diamond. Dat is correct. Het is overigens minder hard dan Duratect Platinum.
Precies dat ja. De renders van Seiko zijn (in mijn ervaring althans) niet bepaald natuurgetrouw. Ben altijd weer verbaasd (soms in positieve zin en soms in negatieve zin) als ik dan zo’n horloge in het echt zie.
Thanks voor de plaatjes onder elkaar. Puur op looks kies ik de oudere versie. Tel daar de betere maat bij op en staal is ook gewoon prima. Misschien toch maar eens rondkijken naar de groene versie
Er staan een paar redelijk geprijsde exemplaren op Chrono24. Wel uit Estland, dus als je eerst wil passen is dat wellicht een minder interessante optie .
Zonder de nieuwe in het echt te hebben gezien sluit ik me voorlopig ook bij jullie aan
Poeh. Toch erg lekker hoor zo in groen.
Ik mag een horloge uitzoeken als cadeau; deze is zeker een optie maar lijkt zoveel op mijn SARX, dat doet mij zo twijfelen… Maar als je dan die wijzerplaat zo ziet
Ik was al een tijdje op zoek naar een 38mm diver (ik vind die 42,5mm echt niet fijn op het strand, op de surfplank, etc), deze is echt perfect! Eindelijk een opvolger van de SKX013.