Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Nog eentje die gelukkig is!

21 likes

Is ook een flink aantal en het is toch maar 2 of max 3 per Seiko Dealer.

Waar ik mijne gekocht heb vertelde de handelaar, dat er in Nederland rond de 25 à 30 verdeeld werden en in België 20 à 25.

1 like

Je zou haast denken dat ze er dan nog mega veel achter de hand moeten hebben toch?

Ik kreeg al wel 3x een online voorraad melding van Seiko, maar zodra ik klikte geen resultaat.
Op de website van Bouman staat ook: “Pre-Orders uitverkocht. In afwachting van toewijziging evt. additionele exemplaren. Neem contact op voor een plaats op onze wachtlijst”

Wellicht het bewust creëeren van een hype(je) en langzaam herpushen van de voorraad?

Erg mooi.

7 likes

Bouman krijgt uiterlijk zaterdag een levering van Seiko. Ik heb 'm bij Bouman als pre-order gekocht. Fingers crossed.

2 likes

Goed bezig! In de tijd van de 62MAS hadden stoere grote blote mannenklauwen zelfs aan een 34 mm dresswatch al genoeg, dus eigenlijk kan dit niet verkeerd gaan.

2 likes

Ik heb hem in DLD besteld omdat ik hem in NL niet meer kon krijgen. Tot nu toe nog niets mogen ontvangen. Nog even geduld :blush:

Monochrome had het rekensommetje gedaan over hoe “limited” 15.555 exemplaren is bij Seiko:

Alleen al in de VS zijn er 2.350 officiële verkooppunten. Voeg daarbij de 1.144 locaties in Japan, 796 in het VK, 723 in Duitsland, 605 in Frankrijk, 556 in Nederland enzovoort. De cijfers kloppen serieus. Als je het vanuit dit perspectief bekijkt, krijgen sommige retailers misschien niet eens een toewijzing voor deze retro-coole SRPK17!

2 likes

Super! Ik zou het horloge heel graag eens in het echt zien en passen. Ik ben vooral benieuwd hoe de dikte mij bevalt.

1 like

Die ouwe sla017 had wel wat hoor

9 likes

Gaaf hoor! Ben heel benieuwd, ook vooral naar de dikte. De grote zal denk ik prima zijn.

Heb nu de SLA037 en die is wat aan de dikke kant al is een groot gedeelte daarvan de domed saffier maar als ik iets als verbeterpunt heb is het de dikte.

1 like

Deze gaat hoogstwaarschijnlijk komende week retour naar Seiko – tenzij ik er iemand hier blij mee kan maken? Uiteraard tegen de normale prijs.

5 likes

Gaaf zeg
 welk model is die bovenste?

:point_up:t2::slightly_smiling_face:

1 like

Oh, wat jammer! Bevalt ie niet?

De maat. Verder echt een mooi en tof ding, maar weet dat ik 'm niet zal dragen omdat 'ie groot oogt op mijn relatief smalle pols.

1 like

Ja, dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ik vind 'm op de foto echt niet te groot overkomen. Maar het ligt er ook aan wat je gewend bent. Wat draagt voor jou wel goed?

Nee, het kan ook wel, met ik ken mezelf: ik vind het snel te groot (voor mij). Als voorbeeld: ik heb een Aquastar van 37mm, maar omdat de lugs vrij lang en dik zijn, en de dial relatief erg aanwezig, draagt die groot. Maar ik ben er echt gevoelig voor, hoor. Kan inmiddels vrij snel zien of een horloge goed is voor mij. Anders ga ik me er alleen maar aan ergeren.

2 likes

Het is een duiker en geen dresser of Datejust hé, het mag wat groot.

Maargoed, als het niks voor jou is lekker retour. Vast zo iemand anders blij mee :+1::+1:

1 like

Dat pre-ordenen zoals bij Bouman bijvoorbeeld. Wat is de zekerheid daarvan? Hoeveel krijgen zij geleverd ?