Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Geld opstrijken zonder zelf waarde toe te voegen is zo oud als de vrije markt zelf. Stumpers die op Marktplaats met limited edition Seiko’s lopen te leuren zijn echt maar heel kleine jongens in dat spelletje :slightly_smiling_face:

Oeps okee, ik heb ook een Seiko Limited verkocht via Marktplaats. Bedankt voor het compliment dan :+1:

1 like

Oeps, ik doelde op scalpers, dat had ik erbij moeten zetten.

1 like

Same for me. Een gouden limited Seiko Presage met 50% van de Bijenkorf. Een Fransoos giga blij mee gemaakt. Win-win

3 likes

Die doekoes kun je mooi gebruiken voor jeweetwel… :sunglasses:

2 likes

Prima toch :+1: Jij blij en die Fransman blij.

2 likes

Zo is dat. Mooi voor het ‘horlogepotje’ :watch:

2 likes

Geld ook voor mij. Impuls aankoop, limited edition, geen klik mee. Dus staat die nu op marktplaats. Echter, als ik er voor kan krijgen wat het me gekost heeft ben ik al blij.

3 likes

Ik geloof dat je dan geen scalper bent. :slight_smile:

Maar ik begrijp wel waar ome @SwissToni het over heeft. Er komt een limited horloge uit wat gewoon goed te sourcen is. Er duiken figuren op die het helemaal niet willen hebben, maar wel direct opkopen. Diezelfde mensen verkopen 'm een tijdje later voor 3x de prijs, zoals ze dat ook met een setje limited Nike Air schoenen of een Balenciaga broek zouden doen. Scalpers.

En dat vind ik sneu. Niet eens zozeer de Scalper zelf, maar eerder de cultuur die 'm geld in handen drukt.

7 likes

Verdienmodel a la grijze Rolexhandel.
Zelfde types bij de Swatchstore voor de deur.
En bij sneakerdrops inderdaad.
Door gebrek aan woningen heeft de thuiswonende ‘jeugd’ grote koopkracht…

2 likes

Heeft iemand hier toevallig al de nieuwe kleinere SRPK31 om de pols? Vind het een leuk horloge samen met de teal kleur in een mooi 38mm formaat. Volgens mij vallen de OEM bracelets alleen een beetje tegen?

2 likes

De OEM bracelets lijken mij te passen bij een horloge van 300 piek. Fratello zegt er dit over:

Ik heb de 38mm variant gepast, en grappig genoeg vond ik 'm wat klein. Vreemd, want ik heb een 39mm Yema en Serica die echt niet groter moeten zijn, al heb ik ook een SRP317 van 41mm die juist weer niet kleiner hoeft te zijn.

Daarom zou ik zeker gaan passen.

3 likes

Toch zonde van de kras op de sluiting.

3 likes

Nou misschien gooi ik mijne dan ook wel in de verkoop :sweat_smile:

Zojuist email gehad van Bouman over de SRPK17K1. Ze zijn binnen. Ik kon zelfs een voorkeur uitspreken voor een nummer :slight_smile: Dit geld voor de pre-orders.

Heel erg tof, maar de prijs voor mij 'n beetje te hoog.

Zeker wel maar nog niet uit toch

Ben het volledig met je eens. De liefhebber vist dan nog achter het net ook. Helaas is het gewoon niet te voorkomen. Kurono Tokyo probeert het bij de uitgaven van hun ook gelimiteerde edities met allerlei bepalingen, maar desondanks zie je hun horloges soms nog volledig in de verpakking op Chrono24 terug. Dat frustreert. Maar ik weiger veel meer te betalen dan dat ze gekost hebben. Dan maar niet. Hoe mooi ik ze ook vind.

1 like

Maar zolang er lieden zijn, die dat wel betalen, blijft de handel in stand.
Maar evengoed begrijp ik je wel…

Helemaal eens.