Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Nee joh, guilty pleasure heeft niks met inkomen te maken. En het wel of niet mooi vinden van een gat in de wijzerplaat ook niet. Ik zie ook wel heel erg dure horloges met een gat in of zelfs helemaal open wijzerplaat. Ik vind het eigenlijk (bijna) altijd lelijk. Zo’n wijzerplaat is niet voor niks uitgevonden en heeft dus een functie. Nou ja, mijn bescheiden mening. Dus @MarTime, geniet ervan! :+1:

2 likes

Een vraag en een bedenking.

Hebben de Grand Seiko meestal een deksel of een kijkvenster aan de achterkant ?

Meestal is de ruitenwisser of de sneeuwschuiver als Power Reserve indicator een litteken op de wijzerplaat.
Is een indicator op de achterkant technisch mogelijk mits een kijkvenster ?

1 like

Alstu. :slightly_smiling_face:

1 like

Mijn quartz had een deksel (er zijn GS quartzen met doorzichtvenster!) en mijn SBGR309 heeft een doorzichtvenster. Maar wat meestal is, geen idee daarvoor te weinig GS’en gezien of gehad.
Ik heb volgens mij weleens een GS met powerreserve achterop gezien met doorzichtvenster. Als ik me dat goed herinner was dat een exclusief en duur model.

Bij de volgende modellen vind ik de powerreserve niet storend:

3 likes

Niks! Aanpassen aan een ander en je eigen smaak overboord gooien is hier het credo! :laughing:

We hebben het hier over een ’ brandstofmeter’ of zit die bij jou onder de motorkap? :laughing:

Groetsels

7 likes

Los van het gat in de wijzerplaat snap ik het nut van de 24-uurs subdial niet, al helemaal niet wanneer de kleur van zowel de subdial zelf als de wijzer af lijkt te wijken van letterlijk elk ander element van het horloge.

Dat ding is een Kafkaeske nachtmerrie van veel te veel.

De oplettende burger zal zien dat jij alleen dat gat hebt, niet gat + rare subdial. Open hartjes zijn een smaakzaak, ik vind het verschrikkelijk, een ander niet.

Bedoelde je nou ieder z’n meug?

Oh well. De één z’n meug is de ander z’n heug, moet je maar denken. Dat heb ik tegen heug en meug moeten accepteren. :slight_smile:

Allemaal geprinte power reserves.

Die zijn prima. Toch ga ik met een sneeuwschuiver eindigen, wat ik je brom.

4 likes

Ja, je hebt 'm gewoon al besteld, toch, voor deze winter?

3 likes

Beter een sneeuwschuiver dan een hark :stuck_out_tongue:

14 likes

Cool
:joy:

2 likes

Yup. Tenminste, als de goede man m’n mail gelezen heeft. :slight_smile:

2 likes

Hier mijn SEIKO Premier, met gat in wijzerplaat en 24 uurs subdial:

Er staan ook nog romeinen op de wijzerplaat…

Ieder heug zijn meug, inderdaad.
Ook van dit horloge word ik blij :sweat_smile:

6 likes

Vind het maar een druk Zooitje

:x: Niet oké.

:white_check_mark: Wel oké.

Het verschil zit m natuurlijk in niet in balans en wel in balans. Bij die Amerikaanse modellen trekt de lichte kleur van de power subdial teveel de aandacht. Kijk maar naar het plaatje terwijl je je ogen dichtknijpt, die licht gouden kwart cirkel is meer aanwezig dan de wijzers en dat klopt niet. Tenzij de energiereserve belangrijker is dan de tijd. :roll_eyes:

Bij de rode is dat probleem er niet maar dat moet dan maar net je kleur zijn.

5 likes

Ftfy

4 likes

Doorlopende structuur, daar het om:

9 likes

Kijk, we zijn er al in de buurt
:ok_hand:

1 like

:x: Niet oké.

Welles:

image

2 likes

Hoe langer ik het doe hoe leuker ik de combinatie ga vinden. Hmmmmm.

1 like

1 like