De luxe inderdaad. Stond ook een hele dikke groen/zwarte GMT duiker in maar die is well out of range
Mja, maar het model op zich is goed te passen in NL toch? Je zal 'm op termijn best uit Amerika kunnen laten komen. Dat op zich lijkt mij het probleem niet, wel de zorgen mbt risico’s rond verzending.
Daar zit ik al een tijdje naar te staren. Wilde destijds toen heel graag de SRP777. Maar ben toen gegaan voor de SKX
Heb de spb317 al gepast en eigenlijk moet ik het ook gewoon doen daar deze echt comfy voelt. Maar ik heb de 6r35 dus in mijn spb143 en ik heb eigenlijk alleen maar problemen met dit uurwerk tot op heden. De tolleranties hierin zijn wat te groot denk ik. Maar desalniettemin een zeer mooi design! Dus hij gaat er denk ik gewoon komen binnen nu en afzienbare tijd.
Heb ik ook hoor. Maar ik zet de wijzer gewoon lekker op de streep als de seconde wijzer de 12 passeert. Het hoeft niet persee op de atoomklok gelijk te staan.
Ik heb trouwens recentelijk ontzettend veel lol met een goede oude 7s26 in een snxs-je heerlijk horloge voor weinig. Ik vergeef hem de band en het uurwerk. (De band heb ik geswapped voor een president van uncle Seiko en is daardoor voor mijn gevoel een super leuke aanvulling op de collectie.
Leuke King Seiko, maar voor mij geen € 3.500 leuk.
Met het dunnere 6L35 caliber die ook in de SJE073 zit. Die was alleen wel € 1.400 goedkoper.
En zo jammer: doen ze er een extra band bij, maar op beide banden geen quick-release! Hoe dan?
Ik dacht dat ze een nieuwe richting in geslagen waren ipv die niet passende lumepip op 3u. Voor velen wellicht een klein detail maar voor mij een dealbreaker
Is er waarschijnlijk 1tje beginnen te miepen over een lume pip
Beginnen er weer meerdere te janken.
Zijn wel ergere middelen om een dail te verkrachten.
Dat snap ik ook nooit zo goed, wel issues hebben over een kort stukje lume op 3 maar wel kunnen leven met een vergelijkbare afgekapte uurmarkering als dit.
Opvallend, in geen van die boekjes komen de 300m tuna modellen (meer) voor.
De automaat 1000m staat er ook niet tussen. Of ik kijk heel verkeerd, dat kan ook.
Eis, eis… Ik vind het vokking onzin. Er is geen ene hond die zich nog voor de ISO standaard voor duikhorloges interesseert, omdat het achterhaalde technologie is. Wie duikt gebruikt een Suunto of equivalent van een ander merk zoals Cressi.
Horloges zijn horloges. Dus die aanpassing van de ISO standaard an sich is al twijfelachtige lariekoek, maar het verneuken van je rehaut en dial layout om aan een standaard te voldoen waar niemand nog op zit te wachten is een godsliederlijke stommiteit.
Maar in de basis: Ja, als je ISO gecertificeerde duikers wilt maken moet je iets van lume op elke indice hebben. Wat een kutzooi.
Die onderbreekt de minute track niet, wat perfect aansluit bij elke andere indice op dat horloge. En bij de Limited Alpinist onderbreekt iedere indice de minute track op gelijke wijze, dat is ook consistent.
Maar een gat uit je rehaut happen om die pip in te vrotten… Bah. Er was dus niks mis geweest met deze implementatie:
Dat Citizen dat gewoon wel goed doet op een horloge van 250 ballen terwijl Seiko de Uemura en SPB14x serie zo nodig moet verneuken, daar kan ik niet bij.
Hier onderbreek je de minute track met één pip op heel de wijzerplaat: