Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Een andere oplossing had ook simpel geweest zonder aan de marker, minute track of zelfs de rehout te komen.
Er staat voor zover ik weet nergens in de ISO dat er een lumeplot op de wijzerplaat moet zitten, er is alleen een aanwijzing dat de tijd op 5 minuten nauwkeurig afgelezen moet kunnen worden.
Wat er bij de update van de MM300 gedaan is (De SLA021 en verder), waarbij de eerste 20 minuten lume heeft, had ook doorgetrokken kunnen worden door elke 5 minutenmarker daarop van lume te voorzien.
Op die manier kan relatief onopvallend toch aan de regel van 5 minuten afleesbaarheid worden voldaan.

Voorbeeldje met een Crepas Megamatic:

1 like

Zou een lumed datumschijf ook voldoen aan de eisen, of moet het echt een vast iets op de wijzerplaat zijn? :thinking:

1 like

Tering, dat is nog eens een horloge met wrist presence.

1 like

Eerlijk is eerlijk de wijze waarop Citizen het doet is eleganter/ beter maar ik kan echt niet wakker liggen van dat stukje lume op de 3 zoals Seiko het doet. Slikken of stikken, of anders gewoon weer een SKX-je aan je collectie toevoegen en die oeloeboeloe meuk links laten liggen.

Als je de datum op half vijf kunt hebben zijn er opties. :slight_smile:

5 likes

Tsja, dat vind ik nu weer niet echt mooi, zo’n tussengeprakte datum. Dan kun je 'm beter weglaten…

Ik vind deze datum subtiel, te meer omdat de datum kleur past bij de wijzerplaat kleur.

Daarnaast is de omvang bescheiden en gelukkig zonder vergrootglas.

2 likes

Wat is het nut van zo’n kleine datum die je zonder vergrootglas of sterke bril niet kan zien??

In horloge termen noemen we zo’n toevoeging
" een complicatie ".

Da’s dus een plus.

Niet als ie niet duidelijk zichtbaar is :joy:

Een toevoeging is pas een toevoeging als het wat toe voegt…

Ja, daar zit iets in, in jouw opmerking.

Echter.

Er is méér:

Innovation in precision, beauty and sound

Hier is het ook niet duidelijk zichtbaar.

Onderstaand is de zichtbaarheid iets groter:

Soms moet je gewoon inleveren.

SLGT003.

:wink:

1 like

Nope, en dit soort Skeleton gedrochten mogen van mij gelijk de kliko in. Echt, wie heeft dit ooit bedacht? En “what is next?”. Koelkasten met glazen deuren en auto’s met een doorzichtige motorkap?

Echt, ga toch weg joh. Ik ben een ouwe lul die een horloge nog als een functioneel iets ziet.

1 like

Daar ben ik het mee eens. Ik heb respect voor de technische innovatie die de Kodo vertegenwoordigt, maar herem’ntijd wat is dat ding vokking lelijk, zeg.

Die datum in die SPB is, zoals @Aamon terecht opmerkt, wel lekker subtiel. Ik kan 'm goed lezen, maar ben bebrild. :slight_smile:

2 likes

En niet eens een datum…

Ik ook, maar dit is me toch echt te kippig voor mijn ogen. Geef toe, dit is toch veel mooier?

4 likes

Da’s mooi gedaan Jeroen :+1:
Kun je ook de ring nog even centreren?

1 like

Neuh, ik vind het wat koddigs hebben met die datum. Dit wordt te serieus. Niet lelijk, versta me niet verkeerd, maar ik heb 'm het liefst zoals hij is.

Die voor je. :slight_smile:

7 likes

Gelukkig, dank je :grin:

Kan ik toch nog rustig gaan slapen. Sowieso is mijn glas :wine_glass: leeg. En de fles ook.

Helemaal mee eens, technisch leuk maar het ziet er niet uit.

Uuuh… dat is niet heel uitzonderlijk :sweat_smile:

1 like

We zullen Seiko ff opbellen en vragen of ze rekening willen houden met jou beperkingen.

1 like