Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Ik vermoed dat zij voor hun beurt hebben geïnformeerd.

1 like

Cool hoor.

Ik blijf ze tof vinden, maar zou graag de maten en specs weten.

Misschien dat ik dan toch nog een GMTtje bij ga scoren tzt.

Vermoed ik ook. Wat ik nog kon terug halen is een diameter van 40mm, 200 meter waterdicht en 1200 Euro!

Omschrijving

Uurwerk: Automaat 6R35
Grootte: Ø 40 mm
Materiaal: Stalen kast en lederen band
Waterdichtheid: 20 bar
Glas: Saffier
Wijzerplaat: Blauw
Garantie: 2 jaar internationaal
Gangreserve: 3 dagen
Functies: Datum, GMT

Helaas geen dikte.

SPB409J1
6R54
39,5mm
Release 2023/10

Nog geen info over dikte en l2l

1 like

Denk niet dat ze zo goed over de wijzerplaat hebben nagedacht…

12 likes

Een hommage in spiegelbeeld aan de goede relatie en geschiedenis van de jaren 40?
Naast dat misbaksel gebaseerd op die trein, is dit ook wel een pareltje :sweat_smile:.

1 like

Je bedoelt de verpakking:

?

1 like

De tekst maakt het af. Vooral de korte versie op de wijzerplaat. Laat me denken aan een bekende uitspraak, beginnende met ein volk.
Duidelijk niet bedoeld voor de Europese markt :rofl:

2 likes

Wat ook “raar” is, is de vertaling:

"

Op de achtergrond van de zwarte wijzerplaat doet een groot hakenkruisteken denken aan de “Tokyo swastika” in het werk

"

En dan te bedenken:

Japan doet hakenkruis in de ban

De swastika wordt al duizenden jaren gebruikt in Japan. Maar nu willen de Japanners het hakenkruis afschaffen, vanwege de associatie met de gruwelen van nazi-Duitsland.

Aldus artikel:

“Raar” horloge.

Weet de precieze details er niet van maar meneer H heeft het symbool gejat uit Azië, waar het staat voor de 4 windrichtingen

Niks kwaadaardigs aan, helaas voor ons wel een logo dat we niet meer zonder associatie kunnen zien.

5 likes

Klopt. Jammer dat Japan het eeuwenoude symbool in de ban wilt doen. Snap het wel, gezien hun alliantie destijds… Maar kom op. Laat Azië Azië zijn. We hoeven niet constant onze gevoeligheid over de wereld te projecteren.

Maargoed. Denk dat je er hier niet mee gezien wilt worden :sweat_smile::rofl:. Ik althans niet.

3 likes

Ach, jammer… tis wel een besmet symbool geworden.

Kan x duizend jaar wereldwijd gebruik niet zoveel aan doen :stuck_out_tongue:

1 like

Je hebt een punt, maar het feit dat je nickname @Tom88 is helpt niet echt :smile:

6 likes

Quote van artikel;
"kaarten en in toeristische brochures te vervangen door…"

Aa. Dat is heel logisch en begrijpelijk uiteraard. Dacht al dat ze het symbool van tempels af gingen beitelen. Gelukkig niet.

1 like

:sweat_smile::rofl:

1 like

Deze associatie mis ik dus weer volledig
Is het de naam, gaat het om het nummer. Wat gebeurt er :sweat_smile:

1 like

Jouw vermoedelijke geboortejaar, “88” wordt in neonazikringen gebruikt als codetaal voor “Heil Hitler” (HH = tweemaal de achtste letter van het alfabet) :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ai! Ja die had ik gemist.
Betreft inderdaad (gelukkig) mijn geboortejaar.

1 like

Even ontopic.

Een van de laatste trailers van deze manga, voor dat ik oktober het nieuwe seizoen begint.

Deze manga heeft 70 miljoen volgers…

Korte trailer:

2 likes

Verander het maar niet naar Tom14 :wink: