Ook deze gaat weer volledig langs mij heen.
Ben niet weggelegd voor numerieke codes.
On topic,
Deze is wel echt heel gaaf
Ook deze gaat weer volledig langs mij heen.
Ben niet weggelegd voor numerieke codes.
On topic,
Deze is wel echt heel gaaf
Ter info
Wat betekent een omgekeerd hakenkruis?
( De jainaâs) Maar het symbool wat Hitler gebruikte is niet precies hetzelfde symbool. Hitlers swastika ( hakenkruis) is naar rechts gericht, die van de jainaâs naar links. Het naar links gerichte teken is vrouwelijk en het symbool van liefde en creativiteit.
Eens!
H heeft aan een eeuwenoud positief symbool een uiterst negatieve wending gegeven.
Jammer genoeg lijken de symbolen bij eerste aanblik erg op elkaar.
Tof
Dat wordt moeilijk kiezen?
Bovenstaande SPB409J1
ben bang dat het een LE isâŠ
Of:
SSK015:
Seiko is wĂ©l lekker bezig met al die GMTâs
Alle varianten van de Alpinist GMT zijn op de foto in ieder geval 100% geslaagd.
Die band lijkt echt dramatisch op de kast aan te sluiten⊠hoop dat het meevalt.
Seiko OEM banden sluiten toch altijd naadloos aan op hun kasten, vooral met de verhoogde QC n.a.v. hun prijsverhogingen?
Ja, heb jij weer gelijkâŠ. Wat een ellende
'K Zie in mân kristallen bol dat dit gewoon hetzelfde als de laatste prospexversies zal zijn. Uurwerk is niet dikker.
Is nog iets meer mijn smaak
Een witte plaat met beige lume en blauwe wijzers is kolderiek. Alpinist for the win, want dit is pure kermis.
Je bedoelt dat 3000 jaar oude symbool, niet de swastika maar de sauvastika, wat nog steeds door miljarden hindoestanen en boeddhisten gebruikt wordt?
Het is mooi dat mensen hun visie op symbolen en cultuur proberen te projecteren op een gebied wat al duizenden jaren ontwikkeling langs totaal andere religieuze en filosofische paden heeft gekend, en waar zoân 2 miljard man wonen als je het Indiaas subcontinent even niet mee rekent, maar dit is niet eens het symbool voor vrede en welvaart, het is het symbool voor redders in nood, of mogelijk voor de voetafdruk van Boeddha.
Nee, de manga Tokyo Gang gaat letterlijk over een gast die zân vriendin kan redden omdat hij 12 jaar in het verleden terecht komt voordat zij wordt vermoord door diezelfde bende. Hij infiltreert de bende om in een leidinggevende positie terecht te komen teneinde haar dood te vermijden.
Vandaar de koppeling met de Sauvastika: De Redder.
Het naar rechts gerichte hakenkruis komt ook in het hindoeĂŻsme, boeddhisme en in Japan voor, maar is een symbool voor vrede, mazzel en welvaart.
De Jainaâs kende ik niet, leuke toevoeging.
Omdat hij letterlijk het vredes- en welvaartssymbool op een punt heeft gezet. Neem nu het woord AriĂ«r. Dat komt uit Sanskrit en betekende van oorsprong âspreker van Vedisch Sanskritâ en werd later als âedeleâ gezien in het gebied van Noord India en Noord Iran. Daar zat geen blauw setje ogen tussen, zeg maar.
Dat Hitler die cultuur zo kon snaaien zegt iets over de ongeĂŻnformeerdheid van zân volgers, maar dat terzijde.
Ik hoop dat Seiko leert om wijzers die blauw zijn te anodiseren met hitte. Want die geverfde rommel ziet er altijd zo skeer uit.
Kun je dit uurwerk niet in een SKX kast zetten ?
Ik heb geen verstand van uurwerken dus als dit kan een onwijs domme opmerking zijn.
De term anodiseren is voor zover ik weet alleen van toepassing op het elektrolytisch aanbrengen van een (harde) oxidelaag op aluminium, titanium en nog wat andere metalen. Daarbij kan kleurstof toegevoegd worden.
Het proces waar je op doelt heet temperen. Dat is het zachtjes verhitten van staal om het na het harden weer iets ductieler te maken. Daarbij ontstaat ook een dun oxidelaagje met een kleur die afhankelijk is van de temperatuur.
Eens.
Klopt, maar sommigen spreken van heat-anodizing, ook al is het een elektrolytische laag. Iets met volksmond. Ik zat om een werkwoord verlegen, omdat âhitteblauwenâ zo vreemd klinkt. Temperen dus.
De wijzerplaat heeft exact dezelfde structuur als een US only King turtle welke ik onlangs gehad heb. Echter had de turtle nog een schildpadden print welke in select licht zichtbaar werd. Hele toffe plaat zo ook deze spb
Ik stem voor het blauwballen van wijzers.
Ik stem nooit voor blauwballen, Henk. Da witte gij ook. Blauwballen is niet fijn.