Blauwe ballen ook niet.
Nou nog twee millimeter van de dikte af en ze hadden m’n interesse.
Mooie wijzerplaat wel.
Met een dial die er een paar jaar geleden ook al was.
Bedoel je de SBGH269?
yep
SBGH269 , ouder model met rode wijzerplaat:
Zowel het nieuwe als het oude model hebben als thema
De overgang van zomer naar herfst.
Ik vind het een zwaktebod om nu, 4 jaar later of zo, weer exact dezelfde wijzerplaat te gebruiken voor dit thema. Lijkt me dat je dit thema toch ook met een net andere wijzerplaat vorm kunt geven.
Grand Seiko geeft het zelf toe dat ze dezelfde wijzerplaat hebben gebruikt!
“”
In spirit, this watch follows the limited-edition SBGH269, which utilized the same dial pattern and color palette, albeit with a different case and without a GMT function,
“”
Gebrek aan inspiratie en fantasie misschien?
NB:
Ik heb bovenstaand bij de specs van de SBGJ273 een tweetal foutjes gemaakt:
Dikte m/z 13.9
Uurwerk m/z 9S86.
Excuus.
Als ze nou eens wat van de Star Bar limiteds zouden hergebruiken, zou ik 't niet erg vinden. SARY085 in 38mm kast, please and thank you.
Ha, beter dan die funky treinthema’s. Dat pixel effect op de subdials vind ik er leuk. Zonder rare kleuren ook best een leuk model zo.
Space invaders. Verdomme zeg, wat een helden, daar bij Seiko.
Super cool. En die indice op zes ook. Nondeju. Ik zou bijna verwachten dat je de knoppen aan de zijkant van het horloge af kan trekken om op een mini-controllertje een potje te doen.
9S86,
R staat altijd voor springdrive, de 9R86 is de springdrive chronograaf met GMT
S staat voor mechanical.
Correct:
Uitzondering daarop is dan weer de 8R serie natuurlijk, dat is weer een mechanische chronograaf.
Sure, maar 8XXX wordt niet gebruikt in Grand Seikos, en de 9SXX/ 9RXX / 9FXX worden niet gebruikt in niet Grand Seikos.
Even off-topic, maar dat mag hier wel he, hence sneeuwruimer of ruitenwisser…
Welke “moderne” Seiko komt het meest in de buurt van de oude SARB033?
SBGX26x en 259.
Traditie is traditie: Budget wat verhogen.