Jama ja, zo niet he
Ik had het hier over een sarb alternatief, dus ook een automaat ipv een quartz, zelfs al is deze één van de, zo niet dé, beste quartz op de markt.
Het doet me gwn niets, zo’n high end quartz.
Het zou gewoon mooi zijn mochten ze bij Seiko dit gemis in de markt inzien;
Snap dat wel. Probleem is echter, óf leren die (top) quartzen te waarderen óf 4k+ lappen voor een mechanische GS.
Moet 'm nog steeds bekijken, maar rond dit punt ben ik bijzonder benieuwd naar de King Seiko modellen. Maar goed, daar is weer wat over de keuze voor uurwerk te zeuren. En zo is het nooit goed
Heb al wel eens de SBGN027 om gehad.
Elke keer de seconde wijzer vertrok dacht ik: “aaah hij gaat sweepen”.
Tot hij telkens abrupt tot stilstand komt.
Na 10 slagen begon ik me te gedragen zoals Zed van the Police Academy.
Nee nee, niets voor mij.
Al moet ik wel toegeven dat ik wel aangetrokken was door de zwarte plaat en de diepgang die deze creëert.
Soit, de 6L modellen zijn qua uurwerk mooier dan de 6R modellen, maar de hele King Seiko serie ziet er zo gelikt uit, met prachtige wijzerplaten en een eigenwijs vintage design, dat je ze het uurwerk vergeeft.
Had ik liever een 6L gebaseerde serie gehad met incidentele 8L releases als limited? Of gewoon 6L door en door met af en toe een exotische wijzerplaat? Tuul’k. Maar die serie is gewoon mooi.
Een GS glinstert zoals een KS dat niet doet. Ik kan het niet beter uitleggen.
Zowel als. Als je éénmaal om bent zijn er maar weinig quartz horloges die zo statig slaan, en tegelijkertijd is er eigenlijk niks in die prijsklasse wat qua wijzerplaat, wijzers en indices zo goed in elkaar zit. Het ruïneerde voor mij grote delen van het middensegment.
Tja, dan is Spring Drive nog het enige wat je zou moeten willen dragen. Want dan heb je die abrupte 5, 6, 8 of 10 stops per seconde ook niet meer. Want eigenlijk ben je nu gewoon aan het zeggen dat je te langzaam bent om de stapjes van een mechanisch horloge als hinderlijk te ervaren.