Nadeel aan de NB1050 serie zijn die zielloze stick wijzertjes. Dat haalt het hele horloge onderuit. Geef mij maar een SARB033, als ik moet kiezen.
Definieer beter. De geharde kast is misschien een argument, verder is het poteetoo potaatoo.
Nadeel aan de NB1050 serie zijn die zielloze stick wijzertjes. Dat haalt het hele horloge onderuit. Geef mij maar een SARB033, als ik moet kiezen.
Definieer beter. De geharde kast is misschien een argument, verder is het poteetoo potaatoo.
Helemaal mee eens en ik zou ook veel liever een SARB hebben, maar (ik heb ze niet in handen gehad, laat staan naast elkaar gelegd) op de foto lijkt de NB1041 meer op een SARB toch? De wijzers maar ook de fijnschalige minute track. Al met al een veelmooier ding dan de NB1050 in mijn ogen.
Allereerst beter geprijsd t.o.v. de gemiddelde Sarbs die er nu te vinden zijn (en wat je er voor terug krijgt). Het uurwerk. En als ik de filmpjes zo zag gewoon de overall quality net een tandje netter.
Maarrr ik ben hartstikke blij met mijn 033 hoor. De wijzers, lugs en andere kleine details zijn een dikke plus. Bezel wordt deze week gepolijst dus hopelijk snel weer om de nieuwe pols met de Uncle president bracelet.
Mochten ze dit ooit doen, reken dan ook maar op een flinke prijsverhoging
Nope. De SARB heeft een stepped kast met een soort brushed laagje over de lug, terwijl de NB1050 een iets simpeler kast heeft. De Sarb heeft een vrij aanwezige sunburst die bruin is (de beige is matter) terwijl de NB alleen in zilver, grijs, blauw of zwart wordt gemaakt, voor zover ik weet. Dan het verschil in de wijzers er bovenop, en het beeld tekent zich af dat de SARB een NB killer is.
De laatste heeft wel excellente afwerking en een bijna chronomaster-achtige kast, en een gehard staal, dus het is gelijkwaardiger dan je zou denken. Toch wint de SARB het voor mij.Hier zie je de stepped kast goed:
Huh maar ik zeg toch ook dat ik liever een SARB zou hebben? Ik weet dat de SARB die ‘stepped’ kast heeft, dat is één van de redenen dat ik liever een SARB zou hebben dan beide Citizens. Het ging om die lelijke wijzers van de NB1050; de lelijke wijzers die de NB1041 niet heeft, en dat ik de NB1041 meer op een SARB vind lijken dan ik de 1050 op een SARB vind lijken.
Dit is echt een knaller, alhoewel de foto’s misschien wat zijn aangedikt. Het artikel lijkt te zeggen dat de kast dunner is dan de normale lijn, maar dit lijkt me toch sterk voor een enkel horloge?
EDIT: Ik lees verkeerd, ze spreken enkel over de mid-case.
Serieus? Ik vind ze allebei heel gaaf! Als ik ooit een Monster collector was geworden, zou ik ze zeker willen hebben. Maar die tijd is voorbij.
Vind je, met name die blauwe, qua veelheid van kleurtjes niet Over the Top?
Ja, is misschien wat druk. Maar hé, het is een Monster. Die horen ook niet subtiel te zijn.
Dat gezegd hebbende, ik zou van deze twee, voor de zwarte gaan.
Ach, we blijven dromen.
CREDOR Goldfeather.
The GBBY979 UTD LE has a white guilloché engraved pattern dial with carved hour and minute markers. It has a platinum case measuring 37.4 x 8.2 x 43.2mm and is powered by a highly decorated and engraved 6890 hand wound calibre. There is also an engraved gold feather that is visible through the display case back. This model is a limited edition of 12 pieces.
The GCBE989 UTD has a black dial and the GCBE991 UTD has a white dial. Both models have stainless steel cases measuring 37.1 x 8 x 43.2mm and are powered by the hand winding 6898 calibre. Both of these models are regular production models and are not limited.
If I were a rich man…
Bij de KS modellen had het woord goldfeather van mij weg gemogen , dan was de wijzerplaat balans perfect geweest.
Helemaal mee eens.
De kleine seconde staat te dicht op de centrale as. Dat uurwerk is mijns inziens niet passend voor dat horloge. Bovendien vind ik voor deze kleurstelling de geblauwde wijzers niet chic, dus ik kom hier niet van in de verleiding.
Oh… die veer voor dat uurwerk is super irritant. Die zou ik er ook af slopen.
Dat hadden ze van mij overal weg mogen laten. Het is net alsof je met grote letters Luxueus of Teringduur op je wijzerplaat kalkt. Zo vulgair.
Had ik ook al genoemd dat ik niet van gravures op bruggen houd? Het enige mooie aan deze horloges is dat er maar twaalf van worden gemaakt.
Ff off-topic…
Ik moet ook zeggen dat dit horloge ook erg Zwitsers aandoet… 🫣:crazy_face:
(Amazone)
Het is dat ie te dik zo worden als automaat, maar die gouden veer had wel een hele mooie rotor kunnen zijn.
Is ie niet erg saai door dat bruine bandje?
Misschien geeft een blauw bandje méér pit aan die fraaie horloge.