Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Weet ik niet.

Ik weet wél dat in november er een nieuwe limited edition GS Heritage collection komt, kleur blauw. Maar conform afspraak mogen we die hier nog niet laten zien.

1 like

Er zitten er wel wat bij, die ik mooi vind.
Smaken verschillen gelukkig maar.

1 like

En zie het zo: een persoon minder competitie. :grin:

1 like

Het is niet voor mij, maar ik vind het super tof dat ze het gewoon doen. Je kunt lullen wat je wilt, maar ik vind het tof dat er een merk is wat zichzelf niet zo serieus neemt, en wat naast serieuze luxeproducten ook gewoon heerlijke pop-culture schmaltz uit kan brengen, en rariteiten als de Discus Burger en zo.

Chapeau!

4 likes

Het is wachten op duidelijkere foto’s en de specs en prijzen…

Ben benieuwd…

12 likes

Leuk promo filmpje van de nieuwe

Seiko Zimbe 19:

Iets duidelijker beeld van de Zimbe.

4 likes

Behoorlijk gejat van Citizen
:smirk:

images

2 likes

Hhmm,

De eerste Seiko Zimbe ( whale shark ) kwam uit in 2016 als SRPA19.

Daarna kwam Citizen in 2022 met de
whale shark…

Behoorlijk gejat dus van Seiko…

:wink:

5 likes

Dan heb je :100:% gelijk.
Alleen dan weer jammer dat het door Seiko weer word uitgemolken.

Al enig idee van de prijs ?

1 like

Waar haal jij die benaming Whale schark vandaan?
Even wat research gedaan, maar kan nergens deze benaming bij desbetreffend model vinden?

Trouwens hij lijkt er ook totaal niet op.
(Het is een grijze turtle)

Mooi dat walvishaai patroon :ok_hand:, denken ze ook is aan die beesten want ze verdienen wel respect :slightly_smiling_face:.

1 like

Sfeerspons. Ga je eerst zitten zeuren dat ze niet de eerste waren, roept @Aamon je tot de orde, ga je dan zitten zeuren dat ze het uitmelken.

Ik denk gewoon dat Seiko al jaren lang begaan is met conservatie-efforts wat de zee betreft, en daar mogen we eigenlijk de handjes voor dichtknijpen, want er zijn veel te veel Japanners die walvisvangst en zo OK vinden. :slight_smile:

Als Citizen ook zo in de wedstrijd zit, more power to them. Alle beetjes bewustzijn helpen, denk ik dan maar.

Zimbe. Letterlijk whale shark.

9 likes

Zeer zeker want onze oceanen zijn al genoeg naar de klote spijtig genoeg.

2 likes

Ik ben ook heel benieuwd. Ik ga heel binnenkort naar Thailand en ben al tijdje aan het azen op een 62-mas reissue (bijv SPB453/451). De plaatjes van deze Zimbe zien er wel heel cool uit. Hopelijk kan ik deze snel in het echt zien…

Wel typisch dat het datumvenster op 3 uur zit. Dus dit is een release met de voorgaande kast, uurwerk en dial-layout.

Eerste specs druppelen binnen…

Lug widt 20
Weight 180

Jammer dat ze hier gebruik maken van de ‘oude’ kast van de SPB143 ipv de nieuwere generatie. Desalniettemin een tof model!

Inderdaad een SPB143 reprise model

1 like

Apart dat ze het “oude” model gebruiken hiervoor, met de de datum op 3.

Edit:
Milan was me voor:)

1 like