Nieuwe Seiko modellen 2025. This time it's personal

De Seiko magnetrons en staafmixers zijn ook waardeloos!

En dan kan Seiko wel meer dan veertig jaar robots maken, als die niet eens kunnen rekenen heb je er verder weinig aan…

6 likes

Ik heb n Lorus titanium van nog geen €100 en die loopt ongeveer 3 seconden per maand voor.
Daar kan een dure Rolex niet aan tippen, misschien heb ik geen verstand van horloges maar ik heb wel n horloge die goed op tijd loopt.
Daar is n horloge volgens mij voor…

Het was een grapje!

1 like

Or did you mean “cash grab”? Want laten we wel wezen, dit is merchandizing, en niks anders. Zoals gezegd,

Als je al ziet wat ze voor een banaan en een stuk plakband vragen… Tja. Evengoed is de Movado Museum dial wel tot kunst verheven, maar niet al te duur als je er eentje wilt scoren. Hetzelfde geldt voor de Max Bill klok en bepaalde ontwerpen van Braun, dus kunst kan goedkoop zijn.

Kijk bijvoorbeeld ook naar wood block prints van Hokusai. Die waren destijds ook bedoeld voor de gemene man, dat was geen high brow kunst, en toch zijn de 36 uitzichten op Mount Fuji wel degelijk kunst.

Jij weet blijkbaar geen reet van de geschiedenis van de Seiko Epson keiretsu. Die hebben rekenmachines (al dan niet voor niche toepassingen), organisers, vertaalcomputertjes, en telefoon-boek computertjes gemaakt in hun tijd. En ze hadden eerder calculator horloges dan Casio.

Seiko was in 1977, na Pulsar, Sinclair, en HP, één van de pioniers met calculator horloges. Waar Pulsar en HP in het begin op LED inzetten, was Seiko volledig van de LCD’s omdat ze niet in LED geloofden. Citizen brach in 1977 ook twee calculator modellen uit. Grappig detail: de LCD horloges waar Casio bekend om werd zijn ook een uitvinding van Seiko, maar dan uit 1973.

image

image

De Casio C80 kwam pas in 1980 op de markt. Ik zou Casio dus als een soort van Seiko-hommage merk zien.

Hier een leuk overzicht van de geschiedenis van calculator horloges:

Daarin zie je dat Seiko in 1982 niet bezig was met een race naar de bodem, maar gewoon nette stalen horloges met fatsoenlijke knoppen maakte.

En wat te denken van de UC2000 uit 1984?

Of het een grappig grapje was… tja, daar kunnen we een boompje over opzetten. Het zag er eerder uit als een platte troll, als ik eerlijk mag zijn.

Kort en goed: Seiko for the win. Zowel wat betreft heritage, buitennissige ontwerpen, als ook brede technische innovatie.

2 likes

Een Lorus koop je niet als sieraad een Rolex wel. Ik lees de tijd af op mijn telefoon.

1 like

Je probeert nu je onwetendheid om te buigen naar een grap. Wat is er überhaupt grappig aan? Het is inderdaad eerder trollen zoals wat Fate zegt.

On topic… :wink:

This item will be released on July, 2025.

Collaboration

SEIKO x SENBONZAKURA

(THOUSAND OF CHERRY TREES)

FEAT.HATSUNE MIKU

• Limited 1000

• Made in Japan

• 3 Years International Warranty

• Driving system: Quartz

• Case: Stainless steel

• Glass: Curved Hardlex

• Accuracy: ±15 seconds per month

• Water Resistant 10 bar

• Size: H47.0mm x W39.8mm x D12.8mm

• Music Box

• 18-note Music Box

• Song Title: “Senbonzakura”

$650

4 likes

Niet mijn smaak horloge, maar gelukkig wel weer in topic.

2 likes

Een Rolex koop ik alleen als ik weird flex om de pols wil. Sieraden komen van Hermes, Cartier, JLC, Lange, Breguet, Credor, en andere merken in die sfeer. Rolex zijn in mijn beleving omhooggevallen toolwatches. :slight_smile:

Seiko? Can swing both ways. Dat is zo leuk aan dit merk. Dat gaat van niches van Japanse pop cultuur tot tools als een Tuna tot sieraden als een Goldfeather of Eichi. Ik ken maar weinig merken die zo breed opereren, tenzij je de hele Swatch Group er tegenover zet.

Wat jij vindt moet je lekker naar de politie brengen. Misschien moet je een stoppen met het hokjesdenken. Dat is echt heel ouderwets. :wink:

Dus jij mag poneren dat een Lorus geen sieraad kan zijn, maar je gaat over de pies als ik exact hetzelfde zeg over een Rolex?

:thinking:

Misschien komt dat omdat je zelf zo’n gammele DJ hebt gescoord, maar misschien heb ik wel baanbrekende ontwerpen van Rolex gemist in de laatste 50 jaar. :slight_smile: Ik denk er het mijne van. Maar het illustreert wel mooi dat “sieraad” verre van objectief is.

Even on topic:

SBGJ283. Voor mij komt dit niet eens in de buurt van een sieraad, het is nog veel te tooly. Maar mooie Washi plaat in ieder geval, dat wel. Ik vind het een coole 2025 release.

Ik weet dat ik @Aamon niet voor ben, maar deze mag rustig nog een keer voorbij komen. :slight_smile:

2 likes

Vandaag, woensdag 29 januari 2025…

NIEUWJAAR!

Het jaar van de slang is begonnen.

En ik ben een HAAN.

Wat ben jij?

4 likes

Een Os… :weary::man_shrugging:t2: Klinkt niet zo stoer als een draak of een tijger maar wat geeft het :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

[quote=“SwissMilMan, post:355, topic:516327”]
Casio MDV107
[/quote] heb er ook een gehad, inderdaad een erg fijn, degelijk en betrouwbaar horloge. Helaas (:rofl:) dacht mijn ex-vrouw ook dat het reteduur horloge was en heeft zij er aanspraak op gemaakt tijdens de scheiding…… en uiteraard heeft zij deze strijd gewonnen :joy:

Nee, serieus ik snap je punt. Voor dit geld is dit een goed en betrouwbare horloge. Waarom zo duur? Tja…… zoveel mensen zoveel smaken

‘Rolex zijn in mijn beleving omhooggevallen toolwatches. :slight_smile:

Dit snijdt hout in de context van een juweel. Deze horloges zijn zo goed dat ze zelfs als juweel door het leven kunnen gaan. Er is geen enkel ander merk die zo goed door heeft wat veel mensen willen dan Rolex. En dat al voor een hele lange tijd.

Dat kun je van geen enkel ander merk of horloge zeggen.

Die maken juwelen, geen horloges. die maken producten die mooi zijn maar ook snel kapot gaan als je ook maar iets anders doet dan rustig op de sofa zitten.

Dat wist ik dan weer niet. Staat mij zelfs bij dat je een OP met 369 dial wel spannend vindt. Dat lijkt mij toch redelijk modern, nooit geweten dat je vintage Rolex cool vindt.

Wellicht dat gammele oude reut ook een POV is. Want ik ken geen gammele rolex. Hooguit een oude rolex die veel gedragen is en waar de band rek heeft.
Kun je nagaan hoe goed deze zijn. Zelfs als ze na jaren eindelijk gammel zijn, is het nog een juweel.

Zoals gezegd een POV. Er zijn geen gammele rolexen :slight_smile:

On topic, Seiko begin ik steeds meer te waarderen. Misschien koop ik nog wel eens een derde exemplaar!

1 like

Bwoah, die ouwetjes hebben soms zelfs gevouwen rammelbandjes, vaker nog met holle end links en rammelende bliksluitingen. Ze hangen vaak ook nog van service dials en afbrokkelende lume aan elkaar, maar als je ze maar vaak genoeg bij Rolex een beurt laat krijgen worden ze van binnen op termijn bijna modern. Wat voor sommigen een gruwel is, want originaliteit is natuurlijk een dingetje.

Vandaar dat ik gammele reut zeg. Ik heb te veel rammelende DJ’s en Airkings in handen gehad met die lekker gerekte banaan-bracelets om dat niet te zeggen.

Nogmaals, ik roep hier al jaren dat 4-digit Rolex de eerlijke Rolex is, met de rankere kastvormen, betere maten, en mooiere wabi-sabi. Van het moderne spul kan ik eigenlijk alleen de 36mm OP en de 37mm gouden Yachtmaster nog eens pruimen.

Ja natuurlijk man! Zie boven, het zijn rammelbakjes, net zoals oude Seiko dat is, of een Zenith Defy uit 69.

Vintage is as vintage does.

Mijn Santos heeft al een beste smak gemaakt, en bij controle was er niks aan de hand. Gelukkig. Maar zo breekbaar is een Cartier dus blijkbaar ook weer niet.

1 like

@Aamon Help! Er is dringend behoefte aan een nieuw Seiko modelletje in dit topic…:v:t2:

14 likes

Tijger :sweat_smile::sunglasses:

Zullen we het gewoon on-topic houden. Er zijn mensen die namelijk daarom dit topic volgen. Genoeg alternatieve topics als je graag wil zeuren over andere merken.

6 likes

Eh…?

1 like