Edit; gaat niet meer. @junior kun je even de foto uit deze post halen?
Is geen gelinkte foto maar een geuploade. Als enkel de foto wissen niet kan, Verwijder maar gewoon de post
We moeten voorzichtig zijn met fotos rippen van officiële kanalen en vervolgens uploaden in dit topic. Doorlinken via de link van de afbeelding is wel helemaal prima @LN2023. Dat kan bijvoorbeeld zo;
Dan is het geen eigen upload op de HF server en dus geen juridisch probleem.
Dit is vooral erg belangrijk als een horloge nog niet officieel gereleased is. Maar ook wel bij horloges die al uit zijn.
Seiko Japan heeft een nieuw 5 Sports-model aangekondigd: de SBSC021.
Dit model heeft een zwarte wijzerplaat en een opvallende 24-uurs bezel in paars en blauw.
De roestvrijstalen kast meet 42,5 × 13,6 × 46 mm en is uitgerust met het 4R34 GMT-kaliber.
De SBSC021 is een vaste toevoeging aan de line-up en wordt dus niet als limited edition uitgebracht.
Hardlex glas heeft twee voordelen ten opzichte van saffier. Bij goedkoop saffier met dubieuze AR coating of zonder coating is hardlex veel minder spiegelend.
Ten tweede mag hardlex wel krassen, maar versplintert het niet. Ik denk dat Seiko deze keuze bewust maakt.
Dit is een afbeelding in de stijl van een traditionele Japanse ukiyo-e houtsnede, maar er is een moderne twist toegevoegd door afdeling marketing van Seiko
Over krassen gesproken…
Hier een voorbeeld van mijn Seiko field met hardlex.
Tussen 17 en 18 zit een lichte pitje in dat weerspiegelt in schaduw als er licht opschijnt ( erg irritant ) bij saffier heb ik dit nooit gehad.
Net boven de 12 een kras, niet weg te krijgen. Naar mijn mening is hij erg kras gevoelig en begrijp niet de keuze van Seiko bij horloge segment rond de 500 pietermannen.
Mwoah. Met veel teveel pijn en moeite. Het is beter glas dan gewoon mineraalglas, maar eigenlijk bij krassen wel gewoon om te vervangen, niet om te polijsten.
Ik zeg ook niet dat ik het er mee eens ben, ik zeg dat ik de redenering van Seiko kan begrijpen. Zeker ook omdat het niet verbrijzeld bij impact.
Zo heb ik nog nooit een Seiko weg gedaan omdat het glas irritant spiegelde, maar wel drie stuks Hamilton. En nee, @Tsuyosa , dat is niet omdat fotografie een probleem was. Ik ergerde me dood tijdens het dragen.
Maar liever dan het horloge voor 50 euro meer van goedkoop saffier te voorzien heb ik liever dat Seiko er 150 of zelfs meer voor vraagt om goed saffier te doen.
Zo is het glaasje op mijn alpinist met zijn listprijs van 3000 ballen wel één van de mooiste glazen die ik ooit op een horloge heb gezien. Kraakhelder, gebold, geen melk.
Echt heel erg goed. Maar dat heb je niet op een Tsuyosa van 300 euro.