Gast, weet je wel niet hoe vet dit model is? Dit word een klassieker, de tudor sub waar iedereen op heeft gewacht is HIER, maar mensen staren zich blind op een naam.
Less = more.
Dit model brengt ‘toolwatch’ terug naar de basis, waar het hoort te zijn.
Ik zag gewoon een mooie sunburst… je moet er van houden dat wel. Sunburst van goedkopere horloges kunnen overigens ook geweldig mooi zijn. Pak bijvoorbeeld de seiko snxs79 voor 100euro.
Ik denk dat we dit kunnen bestempelen als de ‘Tudor-cyclus’: 1) er ontstaat een verwachting dat Rolex de Submariner rebadged als Tudor 2) Tudor brengt een variant van een bestaande lijn uit die overduidelijk geen gerebadgede Submariner is 3) de frustratiebubbel van jarenlange, hopeloze en onbeantwoorde anticipatie op de eenhoorn die toch niet gaat komen barst 4) golf van kritiek op het nieuwe Tudor model, want geen gerebadgede Submariner 5) na een paar weken van stampvoetend verkondigen dat de nieuwe Tudor een flop is, komt men tot inkeer en sluit men aan op de wachtlijst.
Ik sta al een tijdje voor de Ranger op ‘de lijst’ maar na het passen van de Pelagos 39 is mijn keuze helder. Zou er binnen het half jaar ergens moeten zijn !
Gaf me direct het gevoel wat ik zoek in een horloge dat beoogd dagelijks gedragen gaat worden. Dat bleef bij de Ranger uit maar de beste verkoopman was daar erg gewillig om me op een lijst te zetten.
Ik begrijp je. Ik vind het gewoon een supermooi horloge en top maat.
Mijn reactie is op watchmaniac. Zijn post is best negatief en hij zegt zelf dat hij er snel uitgekeken op zou raken maar meen mij te herinneren dat hij er zelf één besteld heeft.
Na anderhalve week is het toch wel duidelijk dat we met 2 kampen zitten. Je hebt de groep die weeral ontgoocheld is dat ze niet krijgen wat ze hoopten, aan de andere kant heb je dan de groep die blij is dat ze eindelijk de langverwachte Tudor “Submariner” krijgen. En er tussenin heb je nog een enkele twijfelaars en dwarsliggers
Persoonlijk vind ik dat deze geen competitie is met de BB58 modellen. 21 mm lugs?? 39,8 mm, eigenlijk gewoon 40 mm. En de sunburst wat gewoon een copy cat is van de Seiko’s. Dat zeuren we met z’n allen over de fake rivets op de 58… ik laat hem liggen🤣
Ik ben ook wel benieuwd hoe het horloge op de pols uitkomt ….
We kunnen wel stellen dat waar Tudor voor stond en onstaan is mislukt is
(Betaalbaar goed horloge “voor de gewone man”)
Staat me eigenlijk ook wel tegen dat eerder uitgebrachte horloges nog niet normaal te koop zijn ze alweer met wat anders komen waarvan ze zelf al weten dat er wachtlijsten gaan komen.
Rolex brengt door het gezeur al meer negatieve dan positieve gedachtes naar boven …
Omega heeft het voor mij afgedaan, (weg bij de vertrouwde juweliers, te snelle prijssteigingen die niet grappig zijn)
Hoop dat tudor bij draait … opzich een mooi merk met genoeg leuke betaalbare modellen , mits ze te koop zijn (zonder de juwelier te hoeven smeken )