Nieuwe Tudor Pelagos 39mm

Heheh

Qua wristshot (vanaf ca. 3:15) vind ik die BB58 39 mooier staan dan de Pelagos 39.

1 like

Op basis van deze afbeelding lijkt mij dat het inderdaad 20mm lug width is. Daar de Sub 21mm is en breder is dan de Pelagos in deze foto.

Eens!

1 like

Volgens mij hadden 2 of 3 youtubers hem opgemeten en kwamen op 21mm uit. Dus ik denk toch echt dat dat hem is.

2 likes

Oneens!

1 like

Downgraden naar de 39?

13 likes

Net Ace gebeld om er eentje te bestellen; er staan al 30 mensen op de wachtlijst. Ze verwachten er dit jaar een paar te kunnen leveren en volgend jaar zijn ze past echt goed verkrijgbaar ;-(

1 like

Aan je polsolvang te zien niet nodig :grinning_face_with_smiling_eyes:
Voor mij is die 39mm perfect

2 likes

Omvang dus*

De band is veel minder strak dan zelf mijn afgeragde Pelagos. De coin edge van de bezel is dan weer grover gekarteld.

2 likes

Sorry ik kan geen berichten bewerken…

Wat vond je ervan uiteindelijk?

Ik zeg: “nee”. de 39 vind ik er erg klein uitzien.

Moet eerlijk zeggen dat ik ook steeds meer twijfels krijg over die glimmende bezel. Op je foto’s vind ik het niet zo mooi.

Maar wat vond je zelf?

Heeft volgens mij ook wel te maken met die schijnwerpers van lichten bij de juwelier :innocent:

1 like

Ja!

Nope

Kort, héél knap. Al even geleden dat ik zo onder de indruk was van een uurwerk. Maar goed, ik heb al een gewone Pelagos dus misschien niet zo objectief.

De linkerzijde van de Pelagos kast (zijde met HE valve) vond ik altijd al wat lomp, is echt een brok titanium. Bij de 39 is de kast vorm echt heel mooi in verhouding, de geborstelde afwerking en afschuining passen er perfect bij en zorgen voor de toolwatch uitstraling. De dikte is echt perfect, helemaal niet dun maar ook niet zo’n dik ding op je pols.

Kroon, niets op aan te merken. Crown-guards voelden me iets scherper aan dan van de gewone, logisch gezien ze kleiner zijn en de afvlakking ook fijner is en dus scherper. Maar toch merkbaar.

Band en sluiting vond ik wel minder. De band is mooier dan de BB reeks (geen rivets) maar is veel minder strak dan de Pelagos. Zelf mijn goed gedragen Pelagos, waar de band vermoedelijk toch al wat losser zit, is nog veel strakker dan van de nieuwe 39. Ook de clasp is bij de gewone Pelagos aanzienlijk beter, maar die is dan ook moeilijk te kloppen.

Bezel-insert is best mooi, ja niet zo mat als de gewone, maar de geborstelde afwerking zorgt wel voor een mooi detail en creëert wat meer diepte. De bezel-coin-edge is een stuk grover op de 39. Vond dit altijd heel mooi op de gewone, maar op de 39 zorgt het wel terug voor een iets stoerder detail en speelt ook wat meer met het licht (reflecties, glans).

Wijzerplaat is echt mooi in balans zonder de datum. Die hour marker zijn lekker dik en vond ik prachtig. Minute track ook heel mooi uitgevoerd trouwens, die van de gewone met uitsparingen voor de hour markers vond ik wat gimmicky. De sunburst is echt héél subtiel, zeker niet te overheersend, mooi uitgevoerd en een meerwaarde volgens mij. De wijzerplaat is echter wel echt glanzend, dat was toch even wennen voor mij. De verkoper had een kermit om en die leek me minstens, zoniet veel meer, te glanzen dus dat is dan niet zo vreemd.

Het is niet een één op één kleinere variant van de Pelagos. Het is best een heel ander horloge.

31 likes

Bedankt hier ben ik wat mee! :v:

1 like

Goed verhaal! Dank! Geeft een mooi beeld.

1 like

De eerste staat al op C24…

Particuliere verkopert