Nieuwe Tudor Pelagos 39mm

Jammer dat niet gewoon alles te koop is maar wel echt beter dat je in ieder geval alles gewoon kan passen.

2 likes

Heb hem gepast op Schiphol, achter de douane. Was er net eentje binnen gekomen. Mooi ding hoor, viel me zeker niet tegen in het echt. Had nog nooit titanium gedragen, maar voelt veel substantiëler aan dan ik dacht na alle verhalen.

2 likes

25 likes

Bij de greef?

Yvan’s

Ik lees overal dat dat ding krast als een malle, omdat hij van het zachte grade 2 is gemaakt in plaats van grade 5.
Niets voor mij dus….

Heb mijn Pelagos nu ruim twee weken iedere dag om de pols en merk weinig van krasjes .
Wel een haarlijntjes op de clasp en band gehad maar die verdwijnen vanzelf weer of een blauwe gum erover halen en weg zijn ze .
Kijk maar eens naar de rvs clasp van de 42 Pelagos na goed gedragen te zijn .
De rvs clasp ziet er vaak bekrast uit terwijl de band bijna niets heeft.

Titanium is also hard, with a Vicker’s rating of roughly 350 HV compared to the typical 150-200 HV of stainless steel. This might seem counter-intuitive since, in practical daily use, titanium seems to scratch more easily than stainless steel. However, this is because titanium naturally forms an oxide layer on the surface, which can scratch relatively easily. The upside is that a quick touch up with a fiberglass pen makes surface scratches disappear

5 likes

De clasp van een 42 Pelagos is van RVS? Ik dacht alleen maar de caseback?

1 like

Ja .

Ja dit verhaal heeft betrekking op grade 5 titanium. Grade 2 is een stuk zachter.
Geeft allemaal niets. Zolang jij er blij mee bent is het okee toch?

1 like

Echt nog niet 1 keer gelezen of gezien. Waar?

3 likes

Grappig, 5 jaar lang in de veronderstelling geleefd dat ie van Ti was - gezien de Ti look - maar je hebt gelijk, ik heb het geverifieerd:

Tevens een mooi filmpje tegengekomen:

3 likes

Heel tof👍

1 like

:point_up_2:

Ik was in eerste instantie huiverig voor krassen/vegen, maar na anderhalve maand op en af dragen zonder 'm echt te sparen, ziet die van mij er ook nog uit om door een ringetje te halen. Ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen, dus bronvermelding zou hier helpen.

1 like

Dat ben ik ook wel :+1:

En is die hot or not :grin:

10 likes

:ok_hand:

1 like

Klopt, grade 5 is 350 HV en grade 2 is 200 HV, waar 316L tussen 150-200 HV is. Titanium krast dus niet meer dan regulier staal.

Deze eigenaar heeft 'm zeker niet gespaard:

5 likes

Hij heeft zeker z’n best gedaan, dat stadium van onverschilligheid t.o.v. gebruikerssporen heb ik nog niet bereikt. :joy:

De limiet opzoeken laat ik graag aan anderen over, vooralsnog lijkt het relatief gezien allemaal wel mee te vallen.

11 likes

Iemand enig idee wat levertijd/wachtlijst is op dit moment?

Wat is de taper van de band 21 -> 16mm of 18mm? Heb al wel terug kunnen vinden dat clasp 18mm is volgens mij…

Vindt ik echt enige nadel die lug with van 21mm…als hik tapered naar 16mm zou ik het nog oke vinden. Maar naar 18mm vindt ik
eigenlijk te breed voor een 39mm horloge.