Nieuwe Zenith Chronomaster Sport 2021 (post 81)

Zelfs een Rolex style Oyster clasp :confounded:
Zenith is niet lekker bezig…man man man

1 like

Kan ik mee leven.:grinning:

Los van wat ik van het horloge vin maar dit is toch wel leuk. Rolex levert geen Daytona’s dan doet Zenith het wel. Sterker nog we leveren Zenith Dayona’s.

2 likes

Dit is veel meer Zenith in mijn ogen, geef mij ook maar deze in een kleiner formaat! :sunglasses:

Ik ben er nog niet helemaal aan uit of Zenith ermee weg komt of niet voor mij. Maar voorlopig zou ik zeggen van wel, Rolex moet maar voldoende leveren. Alles samen is’t een mooie release van een mooi merk :blush:

In eerste instantie dacht ik wit mooier maar door het filmpje en de foto’s neig ik naar de zwarte. Ik vind hem erg fraai. Legio sport modellen zijn overgegaan naar een ceramische bezel en dan is het mijn inziens niet gelijk een daytona hommage.

Als deze goed draagbaar is (kortere lug to lug dan de 42mm Zep) dan zie ik mij deze wel dragen.

3 likes

The poor man Daytona :confounded:
Echt domme actie van Zenith. Gerespecteerd horlogemerk dat overduidelijk een volledig afgekeken model uitbrengt.

Ik ben ook geen fan, het is wel een mooie kast met zo’n schuin facetje.

Doe mij deze maar:

7 likes

Serieus? +/- 12k voor een Daytona en +/- 10k voor een Zenith…

Prijstechnisch vallen beide horloge in dezelfde categorie wat mij betreft

En gezien de knipoog naar het verleden van Zenith, heeft dit horloge zeker een aantrekkingskracht

12 likes

Nou ja…
Pushers, lugs, subdials, indices, crownguards, datum

Kom op…
Ik snap dat de lat voor Zenith hoog gelegd wordt maar dit is echt flauwekul…

22 likes

Dan denk ik meer aan dit:

Niet aan een horloge van 10 ruggen.

10 likes

100% mee eens!

1 like

Het verschil is dat de Zenith wel te krijgen is een de Daytona niet. Daytona marktwaarde is 22-26k

1 like

En dat maakt het verschil voor je als liefhebber?

Dus eigenlijk had Zenith ofwel direct schaarste moeten creëren ofwel de prijs moeten verdubbelen? :thinking:

9 likes

Nee je snapt mijn punt niet. Zenith brengt een model uit dat ernstig veel gebaseerd is op de Daytona en dat vind ik jammer dan zo’n iconisch merk als Zenith. Zenith hoopt met dit model wat potentiële Daytona kopers (die geen Daytona voor list kunnen kopen) naar zich toe te trekken. Inspiratieloos model dat teert op het succes en design van de Daytona. Zelfs de Oyster clasp is nagemaakt en heeft een Zenith sausje gekregen. Jammer…

1 like

Chill es een beetje man. Je doet weer grote uitspraken en binnen een half jaar wil je er ééntje en prijs je Zenith de hemel in. Doe es rustig.

Ter info: in horloge-wereld zijn 90% van alle ontwerpen gebaseerd op bestaande horloges.

31 likes

Dit. :point_up_2:

Klopt, maar dit is wel heel overduidelijk Daytona met een klein beetje Zenith. En daarin stelt een merk als Zenith mij (en waarschijnlijk veel andere liefhebbers) teleur

Dat maak jij ervan. Rolex zal zich vast ook laten inspireren hebben door de grote sport-chrono’s van die tijd. Het hoeft niet altijd een strijd te zijn hoor. Als een nieuwe release je teleurstelt en kwaad maakt, dan moet je je prioriteiten in het leven bijstellen.

2 likes

Rolex was de grote sportchrono van die tijd. Dat is het grote verschil. Zenith heeft mijns inziens een dure Daytona hommage uitgebracht. En ik ben van mening dat een merk als Zenith veel beter hun eigen Heritage kan uitmelken dan dat van de grote buurjongen om de hoek

Neen. Je doet weer uitspraken die niet kloppen. Get your facts straight en roep daarna pas. De Daytona bestaat sinds 1963, dat is rijkelijk laat in sport-chrono wereld.

Roepen, roepen, roepen, en geen substantie, zijn we gewoon van je.

9 likes