Nieuwe zoektocht.... Tool/diver/tactical/Field...???

Het blijft een leuke zoektocht die ik graag volg. We hebben een beetje dezelfde smaak volgens mij. De Archimede blijft erg leuk, mooie wijzerplaat en leuk omdat het juist een aparte vorm heeft. Maar eerst in het echt zien…vind de aanschafprijs net wat te hoog om blind te bestellen.
Ik heb de Yema en het is een erg leuk horloge, juist ook vanwege de aparte vorm. Ja, het is een dikkertje maar zit totaal niet in de weg. Is juist wel leuk. Heb een paar minuscule butsjes op de rand van de bezel maar niets ernstigs.
Je kan altijd een keer komen passen als je in de buurt van Den Haag woont/bent.

3 likes

Dank je wel voor je antwoord, ik was al een beetje bang daarvoor beschadigingen aan de bezel. Dank voor het aanbod, alleen ben ik niet vaak in de buurt van Den Haag. :+1:

1 like

Ach, het is een toolachtig horloge dus zit er niet zo mee en het is echt heel weinig. Mijn Oris is gehavender…:see_no_evil:

1 like

Erg benieuwd wat het uiteindelijk zal gaan worden, die Serica 5303 is mijn favoriet van je laatste shortlist :heart_eyes:.
Leuk volgtopic :ok_hand: :+1:

1 like

De Seiko Prospex SNE569P1 solar quartz diver
Heerlijk horloge dat er in ieder licht anders uitziet .De plaat is variërend van zwart /grijs/donkerblauw met een mooie sunburst.
De maat van 38,5 mm is prima voor mijn 18 cm pols en lekker dun met 11 mm .
En ja de prijs is best redelijk aan de hoge kant voor een solar quartz maar het is dan weer wel de goedkoopste Seiko met saffier . De afwerking van de kast is prima te noemen.

6 likes

1 van deze 2 ? De blauwe kost ( met een coupon ) nu
€186 de zwarte €199,50

Dit ; Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Is een automaat.

Hier de info ; Leuke (online) aanbieding gezien? Deel het hier! Deel III

1 like

MKII Hawkinge 12.7mm hoog. 37.5mm case.

11 likes

Leuk ding, heeft veel weg van de mark xv. Heb je die eigenijk nog?

Onlangs verkocht. Pracht horloge, maar ik ben niet geschikt voor 1k+ horloges weet ik nu. Had ‘m nauwelijks om vanwege de waarde. Vandaar deze dus. Misschien de smiths navigator er nog een keer bij. Zonder datum bevalt ook goed. Kan ik zonder leesbril toch niet aflezen :sunglasses:

3 likes

Was laatst foto’s aan het bekijken en soms mis ik hem nog wel eens. Was echt een mooi ding, mooie maat ook. Is hij op het forum gebleven?

1 like

En de Bulova Hack? Die heb ik zo te zien nog niet voorbij zien komen. 38mm, Miyota automaat, slechts ca. €300. Geen datum, maar dat staat hem verdraaid goed vind ik.

12 likes

Ziet er idd netjes uit. :+1:

1 like

Ik wil de Sinn 556A promoten, tophorloge naar mijn mening. Alleen die transparante caseback had van mij niet gehoeven. Oja, 200 meter waterdicht, dat is ook mooi meegenomen

5 likes

Ik heb een DS30, ik twijfelde tussen de DS30 en de 556. Lijkt teveel op de Damasko. Maar blijft een mooi horloge.

2 likes

Yep.
De maat was mooi, zeker de bescheiden hoogte. Laat ik er maar niet te veel over nadenken.

1 like

Die is zeker tof :ok_hand: Oke net gelijk even op Google opgezocht is dus helaas maar 3 atm. dat zou voor mij een no go zijn .

1 like

Eerlijk gezegd snap ik niet wat ze met Bulova aan het doen zijn bij Citizen. Kijk, vroeger had Bulova veel te grote horloges, maar wel veel met zo’n 262Khz (of was het Hz?) uurwerkje er in. En daar is ook de heritage van Bulova. Spaceviews, accutrons, mooie glijdende quartz uurwerken.

En wat doet Citizen er mee? Ze blijven maar met nietszeggende automaatjes komen.

Het had zo mooi kunnen zijn.

1 like

Jammer van het rood. Ik denk ook dat het t.z.t. wat gaat vervagen en dan wordt het roze.

Ik heb dat nog eens uitgezocht:

13,45mm dik. Met maar 3ATM WR. En dan mineraalglas. Da’s zo dik, en tegelijkertijd zo breekbaar dat ik 'm niet mee zou durven nemen in het veld. Die dikte snap ik ook niet, want zo dik is een Miyota 8000 serie toch niet?

Neem nu een 200m WR Citizen NY0040. Die zijn zelfs maar 12mm dik. En 110,- ballen goedkoper. Dan zijn zelfs de nieuwe Seiko 5jes nog beter, met 100m WR, 13mm dikte en hardlex. Da’s goeie lume, goeie WR en qua dikte en glas net iets minder kut voor hetzelfde geld.

Pardon. Een SRPG35K1 kost nog 70 Euro minder dan die Bulova. Die hack doet z’n naam eer aan.

Dat rooie is nog het minst jammere aan het verhaal. :slightly_smiling_face:

2 likes

Zover had ik me er nog niet in verdiept, maar dat zet wel alle seinen op rood ja.

2 likes