Nieuwe zoektocht.... Tool/diver/tactical/Field...???

Ziet er idd netjes uit. :+1:

1 like

Ik wil de Sinn 556A promoten, tophorloge naar mijn mening. Alleen die transparante caseback had van mij niet gehoeven. Oja, 200 meter waterdicht, dat is ook mooi meegenomen

5 likes

Ik heb een DS30, ik twijfelde tussen de DS30 en de 556. Lijkt teveel op de Damasko. Maar blijft een mooi horloge.

2 likes

Yep.
De maat was mooi, zeker de bescheiden hoogte. Laat ik er maar niet te veel over nadenken.

1 like

Die is zeker tof :ok_hand: Oke net gelijk even op Google opgezocht is dus helaas maar 3 atm. dat zou voor mij een no go zijn .

1 like

Eerlijk gezegd snap ik niet wat ze met Bulova aan het doen zijn bij Citizen. Kijk, vroeger had Bulova veel te grote horloges, maar wel veel met zo’n 262Khz (of was het Hz?) uurwerkje er in. En daar is ook de heritage van Bulova. Spaceviews, accutrons, mooie glijdende quartz uurwerken.

En wat doet Citizen er mee? Ze blijven maar met nietszeggende automaatjes komen.

Het had zo mooi kunnen zijn.

1 like

Jammer van het rood. Ik denk ook dat het t.z.t. wat gaat vervagen en dan wordt het roze.

Ik heb dat nog eens uitgezocht:

13,45mm dik. Met maar 3ATM WR. En dan mineraalglas. Da’s zo dik, en tegelijkertijd zo breekbaar dat ik 'm niet mee zou durven nemen in het veld. Die dikte snap ik ook niet, want zo dik is een Miyota 8000 serie toch niet?

Neem nu een 200m WR Citizen NY0040. Die zijn zelfs maar 12mm dik. En 110,- ballen goedkoper. Dan zijn zelfs de nieuwe Seiko 5jes nog beter, met 100m WR, 13mm dikte en hardlex. Da’s goeie lume, goeie WR en qua dikte en glas net iets minder kut voor hetzelfde geld.

Pardon. Een SRPG35K1 kost nog 70 Euro minder dan die Bulova. Die hack doet z’n naam eer aan.

Dat rooie is nog het minst jammere aan het verhaal. :slightly_smiling_face:

2 likes

Zover had ik me er nog niet in verdiept, maar dat zet wel alle seinen op rood ja.

2 likes

I see what you did there. :rofl: :rofl:

Dacht dat er ook een sterielere versie is? Alleen met wit.

Maar de bezelranden zijn toch echt wel ongezien ruw gelaten. Tophorloge anders maar ik kan er nog steeds niet over…

1 like

Luminox atacama met de handige nightglow pm me als je interesse hebt

1 like

Ja het is een coin edge bezel die zorgdraagt voor goede grip , ook onder water .
Maar niet echt ruw ofzo


Past wel bij de stijl van het horloge.
Of bedoel je wat anders ?

1 like

Bedoel de afwerking van het getande gedeelte van de bezel, de bovenkant. Het zal wel variëren maar op mijn exemplaar is die redelijk pokdalig. Het is geen dealbreaker maar snap niet waarom.

1 like

Mnnnnnn :thinking: die rand ziet er bij die van mij gewoon prima uit

Archimede valt toch af. Ben toch wel een bandenswapper. Is met deze kast niet handig.

Yema valt ook af. Net iets te dik en dan vind ik de Serica 4512 veel mooier.

4 likes

Ik ben eruit. De zoektocht(dit topic) begon in september afgelopen jaar. Een hoop horloges zijn aangedragen door jullie en een aantal heb ik kunnen passen en bewonderen, waarvoor dank. Maar vandaag de bekende knoop doorgehakt en besteld. Nu wachten tot hij geleverd wordt.

Welk horloge is het geworden?

Welk horloge heb ik gekocht?
  • Archimede Outdoor
  • Christopher Ward C63
  • Echo Neutra Averau 39
  • Hanhart Preventor9
  • Muhle Terrasport
  • Nomos Club Campus
  • Peren Nera Rogue x
  • Serica 4512
  • Sinn 104
  • Squale 1521 PVD
  • Unimatic U4 Classic
  • Yema Flygraf

0 stemmers








sinn 104 green dial - Hot Sale


to be continued… schijnbaar binnen 2 weken geleverd. :slight_smile:

4 likes

Leuke manier van terugkoppelen, ik heb gestemd

1 like
  • Archimede als je een baller bent. Die outdoor heb ik ook al twee jaar op mijn wensen lijstje.

  • Nomos als je voor de veilige optie hebt gekozen.

  • Serica/Squale als je meeloopt met de flow. Die zijn altijd hot op HF.

Rest neem ik niet eens serieus. O wee O wee, als je één daarvan hebt gekozen.

1 like