Nieuwe zoektocht.... Tool/diver/tactical/Field...???

Ik ga het ook niet doen, stoor me ook niet aan het loepje. Vind hem mooi zoals hij is en hou een horloge het liefst orgineel.

1 like

FF een update. De zoektocht gaat nog door.
Er zijn er een aantal afgevallen en uiteraard wat bijgekomen.
Sommige modellen blijven hoog op de lijst staan. Ik verwacht niet dat er nog modellen bij komen, maar mocht ik iets gemist hebben dan hoor ik het graag.

Wellicht een overname van een forumlid, een ander merk dan onderstaande merken… , wellicht. :wink:

Serica kijk ik al langer naar, de 4512 dan. Het nieuwste model is ook erg fraai. :heart_eyes:

Serica 5303


Serica 4512


Sinn is een van de merken die mij ,van het begin af dat ik interesse in horloges heb gekregen, altijd hebben kunnen bekoren. Groen, duiker, erg mooi. Jammer van datum en dag aanduiding, had voor mij niet gehoeven. :thinking:
Sinn 104 St Sa I MG


Yema is ook een merk wat de laatste jaren goed aan het groeien is, ze doen het volgens mij erg goed. Ik weet niet of de bezel erg krasgevoelig is? Hoor ik graag van de leden die er een hebben.
Yema Flygraf Pilot M2


Archimede Outdoor komt elke keer op mijn lijstje en verdwijnt dan weer. Maar blijft een tof horloge. Deze toch maar een keer in het echt bezichtigen en dan kan deze voorgoed van of op mijn lijstje blijven. Dit is een horloge waar je niet snel banden gaat wisselen. Maar daar heb ik andere horloges voor.

Archimede Outdoor groen of blauw.



image

En als laatse de Farer. Jong merk maar hebben mooie modellen. Leuk horloge en anders dan wat ik op dit moment heb. Standaard met 3 banden, metaal, leer en nato.

Farer Exmoor



Kortom ik ben er nog niet uit, en ben eerst nog aan het uitdunnen.
Ik denk dat nagenoeg alle opties voorbij zijn gekomen, maar mochten er nog modellen zijn dan hoor ik het graag.
To be continued…

6 likes

Hier sinds net een 4512, erg gaaf en goed afgewerkt horloge. Lume is niet zo best. En de standaard band gaat maar net over mijn hand heen. Maar zit wel erg comfortabel.

Eigenlijk is jouw hele lijstje prima, ik heb van elk merk wel een model gehad en was zelf het minst positief over Yema en Farer ivm de algehele feeling. Archimede is ook een fijn merk.

Succes met jouw keuze!

3 likes

Wat was er ‘minder’ aan Farer? Yema heb ik vaker gehoord al weet ik niet hoe dit bij dit model is.

Lume is niet belangrijk voor mij, erg mooi hoor die 4512.

1 like

Ik had een gmt (weet even niet meer welke) en er zat weinig gewicht in voelde een beetje “flimsy” maar is al even geleden.

1 like

Die Serica is super tof.

Koop er wel een Bergeon tweezer bij voor spring bars. Dat voorkomt heul veul vloeken. En krassen op de lugs. En de end link. :slight_smile:

Niks. Ik zit erg te loeren naar een Moritz, maar hoor van mensen dat de kwaliteit prima is. Tenminste, als ik die paar chronograaf reviews lees die ik kan vinden.

Heb er eentje gehad en doorgeschoven. Hun Speedgraf chronograaf ook. Te dik. In beide gevallen. Ik moet gewoon geen horloges van meer dan 13mm dikte kopen. Da’s echt de max.

Prachtig afgewerkt verder hoor.

Specifiek de Farer exmoor vind ik niet tof. De Serica 4512 is natuurlijk maar 11,5mm dik, en da’s geweldig voor zo’n robuust horloge. De Sinn is 12mm dik, wat ook prima is.

In mijn hoofd is de volgorde zo:

  • Serica 5303 (duh, heb ik)
  • Sinn 104
  • Serica 4512
  • Outdoor Protect
  • Flygraf

Waarbij de Archimede erg comfortabel en bomb-proof is, maar de shrouded lugs een afknappertje voor me zijn. Da’s persoonlijk.

1 like

Stoer horloge. Lijkt me onverwoestbaar.

1 like

Dat denk ik ook, is helaas niet geleverd… :roll_eyes:

Ik heb je verhaal gelezen, als het de Serica 5303 wordt dan zal ik deze meebestellen :+1:

De Yema is inderdaad “dikker” dan de rest.

De Archimede kast heeft mij tot nu toe altijd tegengehouden en wellicht wel echt altijd.

1 like

Het blijft een leuke zoektocht die ik graag volg. We hebben een beetje dezelfde smaak volgens mij. De Archimede blijft erg leuk, mooie wijzerplaat en leuk omdat het juist een aparte vorm heeft. Maar eerst in het echt zien…vind de aanschafprijs net wat te hoog om blind te bestellen.
Ik heb de Yema en het is een erg leuk horloge, juist ook vanwege de aparte vorm. Ja, het is een dikkertje maar zit totaal niet in de weg. Is juist wel leuk. Heb een paar minuscule butsjes op de rand van de bezel maar niets ernstigs.
Je kan altijd een keer komen passen als je in de buurt van Den Haag woont/bent.

3 likes

Dank je wel voor je antwoord, ik was al een beetje bang daarvoor beschadigingen aan de bezel. Dank voor het aanbod, alleen ben ik niet vaak in de buurt van Den Haag. :+1:

1 like

Ach, het is een toolachtig horloge dus zit er niet zo mee en het is echt heel weinig. Mijn Oris is gehavender…:see_no_evil:

1 like

Erg benieuwd wat het uiteindelijk zal gaan worden, die Serica 5303 is mijn favoriet van je laatste shortlist :heart_eyes:.
Leuk volgtopic :ok_hand: :+1:

1 like

De Seiko Prospex SNE569P1 solar quartz diver
Heerlijk horloge dat er in ieder licht anders uitziet .De plaat is variërend van zwart /grijs/donkerblauw met een mooie sunburst.
De maat van 38,5 mm is prima voor mijn 18 cm pols en lekker dun met 11 mm .
En ja de prijs is best redelijk aan de hoge kant voor een solar quartz maar het is dan weer wel de goedkoopste Seiko met saffier . De afwerking van de kast is prima te noemen.

6 likes

1 van deze 2 ? De blauwe kost ( met een coupon ) nu
€186 de zwarte €199,50

Dit ; Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Is een automaat.

Hier de info ; Leuke (online) aanbieding gezien? Deel het hier! Deel III

1 like

MKII Hawkinge 12.7mm hoog. 37.5mm case.

11 likes

Leuk ding, heeft veel weg van de mark xv. Heb je die eigenijk nog?

Onlangs verkocht. Pracht horloge, maar ik ben niet geschikt voor 1k+ horloges weet ik nu. Had ‘m nauwelijks om vanwege de waarde. Vandaar deze dus. Misschien de smiths navigator er nog een keer bij. Zonder datum bevalt ook goed. Kan ik zonder leesbril toch niet aflezen :sunglasses:

3 likes

Was laatst foto’s aan het bekijken en soms mis ik hem nog wel eens. Was echt een mooi ding, mooie maat ook. Is hij op het forum gebleven?

1 like

En de Bulova Hack? Die heb ik zo te zien nog niet voorbij zien komen. 38mm, Miyota automaat, slechts ca. €300. Geen datum, maar dat staat hem verdraaid goed vind ik.

12 likes