Nieuwe zoektocht.... Tool/diver/tactical/Field...???

Wellicht is de Srpe61k1 iets.
Dan kan je de Serica ook gelijk aanschaffen en zit je nog niet over je budget heen. :partying_face:

4 likes

Certina of hamilton is misschien wel iets :grinning_face_with_smiling_eyes: erg tevreden van :+1:

6 likes

Sinn ux misschien.

1 like

Koop je 3 van deze en hou je 190 Euro over, of gewoon 1tje en dan hou je 730 Euro over.

38-42mm :ballot_box_with_check:
Automaat of quartz maakt niet uit :ballot_box_with_check:
Waterdicht min 100 meter(Zwemmen doe ik wel met andere horloges) :ballot_box_with_check:
Band maakt niet uit, wissel toch van banden.
Tool/tactical/diver look. :ballot_box_with_check:

3 likes

incoming

7 likes

Ik heb een aantal Seiko horloges gehad en elke keer zet ik deze redelijk snel weer te koop. Niet dat het geen goed product is.

Ik zou zeggen de Longines maar die heb je al :ok_hand:
Tof horloge.

2 likes

Tja, ik ben geen liefhebber van sandwich dials, dus da’s een smaakzaak. Op mijn GMT zitten die cut-outs ook niet. Waarbij, elke aquascaphe is tof.

Wel een dikkertje. Ik ga mijn Glycine verpatsen en vervang hem met een Hamilton:

Dit heeft saffier, is dunner, heeft een fijne maat en is een klassiekertje.

417 ES.

In die prijscategorie is er ook een Farer Monopusher die ik erg cool vind, en beter van maat, eerlijk gezegd, want maar 44 l2l.

Aan de andere kant, de 417 ES is maar 13mm dik, da’s fijn voor een chronograaf. :slight_smile:

Waar kun je zoiets passen in dit land? Of was dat niet in Nederland?

4 likes

Ik had bij jouw gedacht dat je voor zo’n klassieke khaki field of khaki pilot pioneer zou gaan :sunglasses:

1 like

Gaaf ding!!

1 like

Ik ook, dat zijn over het algemeen wel de leuksten :sweat_smile:

3 likes

Fauxtina is één ding, maar ik trek het niet wanneer ze de wijzers en buitenste lume plots beige maken, maar dan de rest van de beprinting hagelwit. Daar gaat mijn OCD zo van over de pies… In mijn ogen is de Khaki die ik nou net besteld heb de klassieke Khaki:

  • Syringe hands :white_check_mark:
  • 100m WR :white_check_mark:
  • Bollend saffier :white_check_mark:
  • Simpele witte bedrukking :white_check_mark:
  • 38mm en automaatje :white_check_mark:

Daar kunnen de overige modellen in mijn beleving niet tegenop in termen van GADA of brede inzetbaarheid.

Hanhart heb ik thuis kunnen passen. @Toinine kan je wellicht helpen.

2 likes

Weet niet waarom Hanhart afviel, maar wellicht is een Guinand Klassik 37 iets voor je:

Twee minpunten mbt je wensenlijst:

  • De diameter is 37,5mm, afgerond nog steeds 38 :slight_smile:
  • De waterbestendigheid is 50m

Maar met €790,- ruim binnen budget.

1 like

De Hanhart viel af voor mij door de kleur van de wijzerplaat. De kast en vooral de band is echt top. De 417 is erg mooi, maar ik wil geen chrono.

Guinand is een mooi merk, dit model kende ik niet, dank je wel. Meer richting dress.

1 like


Ik blijf de Alpinist fantastisch vinden.
Waterbestendig 200m
Kaliber 6R35 70 uur powerreserve
Draaibare kompasring
saffier glas
Diameter: 39,5 mm, dikte: 13,2 mm
Vouwsluiting

6 likes

Zeker mooi, in deze kleur. Alleen dat loepje… :face_with_monocle:

Er zijn forumleden die hem er heel makkelijk af tikken.
Ik durf het niet.

Zie dit voorbeeld van mijn ex.

1 like

Zou het bij dit horloge ook niet proberen. Witte datum zonder omranding… Denk dat het wat vreemd gaat ogen. Schitterend horloge overigens

1 like