Nieuweling zoekt chronograaf van een gerenommeerd merk

@rorymoer @mhoutman bedankt voor de reacties. Kan me er wel in vinden dat niet elke band binnen een merk even goed is. Er zit ook nog wel een stap tussen ‘goed’ en ‘fantastisch’.

De band van de Tudor BB58 vond ik niet bijzonder. De fake-rivets vond ik nog wel leuk (eerst niet, later wel), maar het gebrek aan een fijnafstelling en half-link wel een gemis. Als ik kijk naar de nieuwe Black Bay 36’s met jubilee en fijnafstelling, dan wordt ik gelijk enthusiast.

Deze Record bracelet van Longines vond ik ondanks (dankzij) dat deze vrij licht was heerlijk comfortabel, maar miste weer een taper:

En mijn huidige favoriet is de Rouleaux van Breitling, maar ook daar ontbreekt een fijnafstelling en wordt maar één half link meegeleverd (ik kom op een hele link uit, maar daardoor wel oneven).

Genoeg keuze, maar blijft vrij individueel dus.

3 likes

De nieuwe Fortis Novonaut

3 likes

Een hele leuke chrono instapper : de moonswatch.
Chrono, Zwitsers, Omega, Swatch, Speedmaster: all check. En voor een hele vriendelijke prijs. Veel mooie uitvoeringen van de verschillende planeten.

https://www.swatch.com/nl-nl/mission-to-mercury-so33a100/SO33A100.html

1 like

Zeker een mooie en zeker exclusieve keuze :grin:

4 likes

6 a 7k budget. Dat zijn 24-28 van die bio dingen.

Bijzondere keuze.

1 like

Ik ga eens iets anders adviseren, geen chrono maar we een power reserve.

Vooral de winter en spring zijn fantastisch, laten we de afwerking niet vergeten want die is nog beter. Ze zijn van titanium dus lekker licht en unieke uurwerk, een glijdende secondewijzer, wie wil dat nou niet?
Succes :+1:

5 likes

Een prijs zegt natuurlijk niet altijd alles over de prijs/kwaliteit. Voor die laatste paar extra’s aan kwaliteit moet je diep willen gaan.

Dat bewijst Omega x Swatch en de Blancpain x Swatch samenwerking wel. Zoals de Scuba Fifty Fathoms. https://www.swatch.com/en-us/bioceramic-scuba-fifty-fathoms.html

Het origineel blijft natuurlijk fantastisch mooi. Zoals de Blancpain Air Command. Daarvoor dan nog iets verder sparen.

1 like

Ja, maar de TS zoekt iets van 6-7k.

Is compleet ander segment dan Swatch. En bijlange geen blancpain. Iets dat er middenin zit.

En als je prijs/kwaliteit wil, moet je doorgaands niet bij de Zwitsers zijn.

1 like

Dat is correct.

En ook dat is correct.

En voor die dagen dat ik even snel wil heb ik een set high accuracy quartz horloges van The Citizen, Grand Seiko en Junghans.

2 likes

Zou niets kijken met een valjoux 7750 of afgeleid uurwerk.
Die zijn imho allemaal te dik. Helaas vallen daarmee hartstikke gave horloges af.

Hamilton
Swatch
Tissot

Maar ook non-Swatch zoals Sinn, sommige IWC en (oudere) Breitling

2 likes

Of je koopt een sugges air command voor 200 euro

Mooiste is de Speedmaster als het budget het toelaat. Ik draag een Speedmaster al 35 jaar en super tevreden.

1 like

Dat is simpel. Speedmaster. Gegarandeerd waterdicht genoeg om te zwemmen. Icoon. Op staal prachtig, op leer ook. Kan bijna altijd en overal. Horloge voor het leven, all you need.

7 likes

Ja met u eens, ik draag een Speedmaster al 35 jaar nooit een probleem. Redelijk waarde vast dat kunnen niet veel merken zeggen zelfs de promotie budget god niet.

2 likes

Ook een horloge waar je elke keer bij terugkomt als je van de vorige afscheid heb genomen, toch? :wink:

3 likes

Maar waarom toch steeds dat afscheid?

1 like

Kan jij deze vraag beantwoorden @tompj?

1 like

@JoBe: heb je al een idee in welke richting het op gaat? Merk, stalen band, leren band, etc??

1 like

Nee

Van de laatste versie ga ik echter nooit meer afscheid nemen.

Ik neem aan dat dit budget geen kattenpis is en je een echte topper wilt. Een knaller waarmee je voor jaren zoet bent.
Of zie ik dit verkeerd?

Mijn advies; passen, passen en nog eens passen. Beslis vooral niet te snel, maar kies iets dat echt lekker voelt, ook al zou dit een horloge van 4k zijn ipv 7k.

Ik doe ook even een suggestie die je waarschijnlijk niet tegen zal komen. Deze zul je wel tweedehands moeten zoeken want hij wordt niet meer gemaakt.

Kijk nou🤤;

2 likes