@rorymoer@mhoutman bedankt voor de reacties. Kan me er wel in vinden dat niet elke band binnen een merk even goed is. Er zit ook nog wel een stap tussen ‘goed’ en ‘fantastisch’.
De band van de Tudor BB58 vond ik niet bijzonder. De fake-rivets vond ik nog wel leuk (eerst niet, later wel), maar het gebrek aan een fijnafstelling en half-link wel een gemis. Als ik kijk naar de nieuwe Black Bay 36’s met jubilee en fijnafstelling, dan wordt ik gelijk enthusiast.
Deze Record bracelet van Longines vond ik ondanks (dankzij) dat deze vrij licht was heerlijk comfortabel, maar miste weer een taper:
En mijn huidige favoriet is de Rouleaux van Breitling, maar ook daar ontbreekt een fijnafstelling en wordt maar één half link meegeleverd (ik kom op een hele link uit, maar daardoor wel oneven).
Een hele leuke chrono instapper : de moonswatch.
Chrono, Zwitsers, Omega, Swatch, Speedmaster: all check. En voor een hele vriendelijke prijs. Veel mooie uitvoeringen van de verschillende planeten.
Vooral de winter en spring zijn fantastisch, laten we de afwerking niet vergeten want die is nog beter. Ze zijn van titanium dus lekker licht en unieke uurwerk, een glijdende secondewijzer, wie wil dat nou niet?
Succes
Dat is simpel. Speedmaster. Gegarandeerd waterdicht genoeg om te zwemmen. Icoon. Op staal prachtig, op leer ook. Kan bijna altijd en overal. Horloge voor het leven, all you need.
Ja met u eens, ik draag een Speedmaster al 35 jaar nooit een probleem. Redelijk waarde vast dat kunnen niet veel merken zeggen zelfs de promotie budget god niet.
Ik neem aan dat dit budget geen kattenpis is en je een echte topper wilt. Een knaller waarmee je voor jaren zoet bent.
Of zie ik dit verkeerd?
Mijn advies; passen, passen en nog eens passen. Beslis vooral niet te snel, maar kies iets dat echt lekker voelt, ook al zou dit een horloge van 4k zijn ipv 7k.
Ik doe ook even een suggestie die je waarschijnlijk niet tegen zal komen. Deze zul je wel tweedehands moeten zoeken want hij wordt niet meer gemaakt.