Ik vind persoonlijk dat een korting bonus is. Als je in deze prijsrange shopt moet je niet janken over de listprijs maar gewoon lekker thuisblijven. Je hoeft ook niet het vel over de neus van de AD te halen toch?
Dit soort gezegdes lees ik vaker over verschillende merken. Geen 20%? Dan weg lopen! Je wordt genaaid etc etcā¦
Een premium van 8k op een Rolex is alleen wel doodnormaal tegenwoordig. Dan hoor je zelden iemand over āhet vel over neus trekkenā
+1
He he, makkelijk praten zo voor jou als je op de derde plek in de quote 500 staat
Je kan een ondernemer toch niet kwalijk nemen dat hij geld wilt verdienen en je niet meteen een groot deel van zān marge weggeeft .
Haha Fred. Quote500 armste Nederlanders misschienā¦
ff serieus, als hij van die AD ā¬200,00 krijgt op ā¬7700,00 en je hoort dat 10% best wel zou kunnen dan koop jij je volgende horloge wel bij een andere AD. Nee, ik loop niet weg als ik geen 20% korting krijgt maar wel als hij 200 op 7700 geeft. Die ziet mij nooit meer terug. Maar joh, ieder zijn ding toch
Waarom vind men altijd dat zij korting verdienen vraag ik mij wel eens af.
Ik vind korting een ontvangen geschenk van een verkoper. Niet een vereiste of verplichting richting een klant.
Sommigen hoeven niet te sparen voor deze prijsrange, anderen sparen jaren⦠Als de gemiddelde prijs een stuk onder de referentieprijs ligt, waarom zou je dan de AD dit gunnen? Zeker als deze AD anderen wel een hogere korting gunt?
In mijn geval kende ik deze AD welgeteld 5 minuten. Ik ben geen liefdadigheidsactie
Het gaat hier over serieuze bedragen. Laat ik het omdraaien, waarom zou je hem daar bij het AD kopen als hij elders honderden euros goedkoper is? Korting is geen verplichting alleen kan een klant dan de verkoper nee verkopen als de prijs veel hoger is dan elders.
Ftfy.
Rolex snappen.
zenith is gewoon echt bijzonderder dan omega.
Tjongejonge wat een topic weer⦠āik wil kopen dus ik wil dikke korting anders koop ik niet, en anders ga ik klagen op het Horlogeforumāā¦
A) kopen bij een AD is geen plicht
B) korting krijgen is geen recht
C) een slimme koper koopt het horloge bij de goedkoopste aanbieder die hem aanstaat. En daar is geen AD voor nodig. Chrono24, Marktplaats, -tig Grijze dealers te vinden op Internet, Horlogemarkt op dit forum (aanrader trouwens), ebay, etc.
Zoiets heet marktwerking.
Dat is omdat je anders heeeeeeeel lang moet wachten op een exemplaar, of een shotzooi aan andere zooi moet verkopen (ja verkopen, tegen een minimale inkoop) of kopen.
Is het normaal? Geen idee. Inmiddels wel denk ik.
Zeker geen verplichting Ted, maar er zwemmen meer vissen in de zee. Dus wil je verkopen dan is het handig om in de prijs al een korting mee te nemen en met iets minder genoegen nemen. Een klant krijgen is vaak niet zo moeilijk, een klant vasthouden wel. En of ik nu een horloge of een koelkast, tv e.d koop. Ik krijg altijd korting en daar hoef ik dan echt niet de blaren van mijn tong te praten. Voorbeeldje, bij de Mediamarkt is korting meegenomen in de kassa. Dan sta je nog in het groen, wil je meer dan mag een verkoper niet meer geven, komt die in het rood. Altijd handig om dan om een leidinggevende te vragen, die mag namelijk wel iets in het rood zegt deze ervaringsdeskundige . Het wordt je zelfs aangeraden om korting te vragen volgens het Nibud en de consumentenbond, maar is geen verplichting natuurlijk. Als jij Sinterklaas wil spelen blijf je toch mijn vriend
Eens, is geen speld tussen te krijgen wat je schrijft
Schiphol Non-Shengen vliegen, 21/121 zijnde 17,4% korting. Binnenlopen bij Omega boutique, 2 minuten later sta je weer buiten. Terugkomst in NL geen centje pijn.
Aangezien 20% korting op een Omega niet bijzonder is, zou je mij het adres van een AD kunnen geven die een nieuwe Speedmaster Prof. verkoopt voor ā¬5680,- ?
Hoor het graag van je, dan ga ik er morgen ƩƩn halen.
Ik zie het altijd meer als een reƫle prijs .
Of dacht je echt dat die verkoper verlies neemt om jou een kadootje te geven.
Zelf vind ik de hele horloge wereld al lang niet grappig meer
Daarom zei ik ook: Als je een goed gevoel bij de verkoper hebt.
En ga gewoon uit van de listpfijs, dan is de korting bonus. De prijs die je noemde, 7.700 euro is de versie met glazen achterkant toch? Gewoon staal is ook best flink minder euroāsā¦.
Ik vraag me af of er hier mensen zijn die recent een omega speedmaster hebben gekocht meer dan 20% korting hebben gekregen. Ik vind 20% best aardig wat op een bedrag van 7700. Vaak is een friends and family korting ook 20%.
Ben zelf iemand die het wel graag probeert. Korting krijgen is geen recht nee, maar wel fijn als het lukt. Waarom meer betalen als het niet hoeft zullen we maar zeggen . Met dat verschil kun je een mooie longines kopen oid.