Nieuwprijs omega speedmaster bij AD

Pfff dit is snel geëxplodeerd. Ik denk dat ook in deze tijden bij een normale ad btw vrij kopen sowieso lastig word. Ook in deze tijden. Sommige merken (Grand Seiko bijv ) willen t niet meer hebben. Als zijnde actie bij een ad.

Denk ook niet dat t gaat helpen dat er binnenkort een stuk minder ad’s zijn die Omega verkopen.

Ok geen korting bij grote merken vind ik lastig maar gelijk meer dan btw vrij kopen vind ik best fors.

Akkoord met A, B en C.

Marktwerking bevat ook de korting die de AD bereid is te geven, aangezien het betalen onder listprice of MSRP niet ongewoon is en gewoon deel is van de verkoop. AD’s geven (normaal gezien) geen kortingen waar ze schade aan leiden. Dus mijn vraag is simpel; wat is die prijsrange onder de listprice?

De AD wil een mooie deal doen, de consument ook. Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten.

2 likes

Voor €6900,00 moet ie niet zo moeilijk te krijgen zijn. Soms moet je wel mazzel hebben dat ze er 1 hebben liggen, anders even op de wachtlijst :wink:

P.S kijk even in het blauw, ben je snel klaar :smiley:

Ik vraag mij sowieso af en wat er straks met Omega en korting gaat gebeuren, als er maar twee AD’s zijn in NL. Dat zijn namelijk niet echt de AD’s die korting geven. Althans mij is het niet gelukt. Wellicht lukte het in het verleden wel.

1 like

Hier ook. Mijn spmc was in 2017 3.6k.
Heb er 2.9 voor betaald.

1 like

Als je echt een goede prijs wilt hebben bij een AD dan moet je gaan handelen. AD geeft jou 200 euro korting.

Dan kun je een tegen bod doen. Bijvoorbeeld door te zeggen dat je erg veel interesse hebt (insert zielig verhaal, baby geboren, 25 jarig huwelijk, ode aan je overleden vader) in het horloge maar dat je de prijs nog wat aan de hoge kant vind maar dat je voor 7000 euro het horloge zeker wil kopen.

Verkoper kan dan 2 dingen zeggen. Nou vooruit ik ga hier in mee. Of hij zegt, sorry maar daar kan ik het horloge niet voor aanbieden, maar wel voor 7200 euro (of een ander bedrag) dan zeg je daar ja of nee op. Of je doet nog een finale tegenbod. Maar uiteindelijk weet je dan wel of je de scherpste prijs krijgt.

Gelijktijdig is het spel van loven en bieden ook een koop aangaan als de verkoper jouw bod accepteert.

Maar wil je de scherpste prijs dan moet je er ook wat voor doen. Niemand geeft out of the blue de allerbeste prijs.

En als je allemaal geen zin hebt in dit spel dan gewoon optie C in mijn bovenstaande post. Die optie bevalt mij persoonlijk altijd het beste.

5 likes

Al eens aan 2ehands gedacht?
Zijn er genoeg te koop waarvan de eerste afschrijving voor de eerste koper was.

1 like

Jup… maar dat is misschien voor een andere thread.
De AD heeft het exacte model ook voor 6600 staan 2de hands. De vorige eigenaar had het in augustus 2022 gekocht bij de AD en inmiddels aan hen terug verkocht. Komt met doos, garantie, etc. Werd aangeboden als ‘niet gedragen’ en zag er ook zo uit.

Over deze prijs heb ik ook al veel meningen gehoord; de prijs moet een stuk dalen na de eerste eigenaar, deze zijn voor 5.5k te vinden, etc.

Ik vind het een complexe zaak aangezien ik een leek ben, en op het horlogeforum lijkt er tussen de ervaren leden ook een waaier aan opninies te zijn.

2 likes

Daar gaat het fout…

Vragen staat vrij.
Met andere woorden, leg je twijfels op tafel bij de AD en kijk of je er uit kunt komen op een niveau waar je zelf tevreden mee bent.

En als je het gevoel hebt dat deze AD niet fair is, kijk lekker even rond. Je gaat uiteindelijk toch de perfecte Speedy voor jou vinden.

Bij mij heeft het ook een jaar geduurd en ineens liep ik er hier op HF tegenaan.

1 like

10-15% plus een extra bandje moet altijd mogelijk zijn bij Omegadealers. Veel gaan er binnenkort mee stoppen, dus een beetje extra zou ook moeten kunnen.

1 like

Lekker in Duitsland of Zwitserland gaan winkelen (sws geen onverstandig idee).

1 like

Dat zou inderdaad nog een rol kunnen gaan spelen, de helft van de Omega AD’s raakt het merk kwijt per 31-12-2022.

1 like

Er zit op dit soort producten niet zelden 40-60% marge voor de dealer.

1 like

1 like

Nee hoor, niet op merken als bijvoorbeeld Omega, daar zit max 40% op.

Is het oude model waarbij me het bouwjaar 2022 niet waarschijnlijk lijkt.

4 likes

Omega Speedmaster Moonwatch | William Wien Watches (wwwatches.nl)

1 like

Dan ben je toch klaar?

Nagenoeg als nieuw. Glasbodem, lederen band. En 1100 onder nieuwprijs. Bied 6400 en je krijgt het horloge voor 6500.

Dan 1200 onder list. Gekocht bij een AD die er voor instaat (met de voordelen daarvan zover van toepassing).

Je kunt dan eventueel wachten tot je eentje particulier op marktplaats tegen komt voor 5500 euro (al zie ik die nergens te koop staan op dit moment in Nederland)

Maar dan is het ook allemaal maar afwachten of het totaalplaatje klopt.

Voor 6500/6600 euro en je wilt echt heel graag dit horloge…dan wist ik het wel.

Edit; dan zou ik zelf diegene pakken die @The_Don hierboven plaatst voor 6300 met stalen band :+1:

Dubbele edit; laat maar is het oude model :joy: terug naar de AD dan maar

1 like