Achteraf een lederen band kopen is veeeeel goedkoper dan achteraf een stalen band kopen. Kan wel een dingetje zijn voor als je hem een keer wil doorverkopen.
Die enkele honderden euri voor staal extra zou ik gewoon doen. Een losse stalen band later is veel duurder, ook voor een volgende eigenaar. Desnoods laat je hem mint in de stickers.
Heb mijn originele stalen band - het wat minder gewaardeerde “vorige” type - ongedragen verkocht voor een leuke prijs. Zou hem zelf nooit gedragen hebben.
Daarom zei ik bewust kwaliteitsgevoel in plaats van kwaliteit.
Nou wat mij betreft zou je een stalen band moeten willen omdat ie gewoon heel mooi is… maar als je zeker weten alleen leer draagt, zou ik dat gewoon doen… en, resell seesmell, boeie.
Ik vind een stalen band met grotere links zelfs mooier, dus voor de standaard stalen band gaan is niet echt mijn plan.
Dan vind ik wel dat de AD jou daarna een mooie Rolex moet gunnen.
Voor elk wat wils…?
Die bracelet is wel heerlijk hoor! Ik zou hem erbij nemen (fijn voor resell, maar vooral omdat het echt een topband is). Bracelet hoort wel echt bij de Speedy.
Ik vind de prijsstijgingen ook nogal heftig. Wat @PeterLC zei: bijna niet tegenaan te sparen voor de gewone sterverling. Ik was eerder ook aan het sparen voor een speedy en raakte echt gefrustreerd door de 2 prijsverhogingen in zeer korte tijd. Ik heb daarom ook niet getwijfeld toen ik een occasion voor een wel heel schappelijke prijs bij de lokale juwelier zag liggen.
Ten aanzien van je onderhandelingen met de AD. Je hebt alle adviezen al gehad…ben benieuwd wat het gaat worden.
Als ik Chrono24 aanslinger en ik zoek bijvoorbeeld naar een 310.32.42.50.01.001 en ik filter dat op locatie EU, dan zie ik dat hij 6800 list is, voor veel prijzen aangeboden wordt, maar dat hij voor zo’n 5700 a 5800 op je mat ploft vanuit Spanje of Duitsland.
Soit, dan heb je een textiel-band, maar voor dat prijsverschil kun je wel een bandje scoren, medunkt.
De 310.32.42.50.01.002 scoor je voor 6217,- pietermannen uit Ierland. Die komt zo op een Cork de Noordzee over dobberen naar je deurmat.
Gewoon niet moeilijk doen en die doekoes pakken, want @koekoek heeft natuurlijk gelijk. Fabrieksgarantie. Ik hoef voor tien minuten op een leren stoel en een slechte espresso geen 1500 Euro extra neer te tellen.
Ik heb geen last van m’n geld. Jij wel?
PS: Als je wel last hebt van je geld, het herfstmenu in het Okura is fantastisch, en wordt in December pas gewisseld. Voor die 1500 ballen kun je nog drie keer heerlijk Japans gaan eten met heel veel dozen Sake. Tip van flip: Ga met het openbaar vervoer. Rijden wordt schimmig en illegaal.
Je zou ook nog een AD bij jezelf in de buurt kunnen bellen en gewoon eerlijk vertellen wat je op Chrono 24 hebt gezien qua prijzen en vragen of ze daaraan tegemoet kunnen komen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik heb dat ook eens gedaan en toen een heel net voorstel gekregen.
31-12-2021 stond er een prijskaartje van 6200 naast mijn 3861 hesalite bij de AD. Heb er 5700 voor betaald; 100 euro meer dan dat ik destijds grijs had kunnen betalen.
Dit was daarbij mijn “strategie”, maar dan in de zaak. Ik was gewoon eerlijk dat ik de listprijs niet wilde betalen en een aanbod van 5600 had bij een grijze dealer.
Ik ken iemand die op de derde plek in Quote 500 staat en die draagt een Garmin
Sterker nog, ik vind het bloedirritant als over alles maar ‘onderhandeld’ moet worden! Als ik een auto, bankstel of horloge ga kopen, kan ik gewoon de listprijs betalen en koop ik bij de winkel waar ik het prettigste gevoel krijg en als er dan nog wat aan de prijs gedaan kan worden, dan is dat een meevaller.
Ik heb doorgaans helemaal geen tijd en zin om een hele rij winkels af te gaan, of het ergens nog wat goedkoper kan.
100% mee eens. Ik snap ook wel dat niet iedereen er op die manier in staat, maar ik deel je mening zeker.
Even zoeken op het forum of online scheelt je in het geval van de speedmaster zo 1000 euro. Nu weet ik niet hoeveel jij verdient maar ik betwijfel of je in die maximaal paar uurtjes tijd 1000 euro verdient.
Die gun factor moet inderdaad wel van twee kanten komen mijns inziens.
In 2016 een nieuwe Speedmaster Hesalite op staal gekocht voor 3440 euro… nu kost een Speemaster Hesalite op nylon strap 6800 euro (list)
Ooit wordt de bubbel doorprikt …
Ik duim met je mee, maar aan sommige reacties te lezen zijn er genoeg mensen bij wie het tegen de plinten op klotst. En dat wereldwijd. A-merk horloges worden gewoon steeds meer een high-end luxeproduct.