Mwah. Ik weet er genoeg die bij dit soort uitgaves standaard vragen wat er van de prijs af kan.
Echt niet allemaal HF-ers.
Hfl 3.750,- in 1998.
Ik heb de catalogi nog.
Dat klopt. Alleen kan het wel zijn dat een andere dealer administratie/transport kosten ofzo in rekening brengt.
Oh, ja ik hoop het ook… ik sta al met al m’n centjes te wachten voor als het zo ver is. Rolex met kortings bij de AD, 3.5k voor een nieuwe speedy en daar nog 20% korting op én gratis extra bandjes als je de verkoper lief aankijkt… thats the dream!
Doorprikken die bubbel!!
Ps @PeterLC; 1200euro per maand voor gas en licht, dat is pas hysterisch voor wat je krijgt. 7700 euro voor een luxe product wat je koopt met centjes die je kennelijk toch overhebt is in dat perspectief acceptabel toch?
Ik ben me bewust dat deze reactie niet echt veel toevoegt.
Maar met zulke prijsstijgingen ging ik het echt elders zoeken.
Maar als het per sé een nieuwe Speedy moet zijn dan houdt dat ook op natuurlijk.
No fucking way dat ik tegen de 7k neer zou tellen voor een nieuwe iig.
Die nieuwprijs gaat denk ik nooit meer naar beneden, zal meer een strategische keuze van Omega zijn geweest.
Wel vreselijk jammer overigens. Ik had de Speedy zeker ook wel in mn hoofd als ooit toekomstige aankoop maar denk met deze grote stappen in prijs vind ik dat steeds onwaarschijnlijker worden
Maar met een uurwerk wat niet vernieuwd was sinds 1996, nieuwe uurwerk mag meer kosten wat mij betreft.
Ik zie hier veel mensen afgeven op Omega en de prijsstijgingen van Omega. Daarbij gaan de meeste gemakshalve voorbij aan inflatie (in 1998 was hij nog guldens waard!!) en aan de upgrades van de laatste 3861-versie tov de 1861.
Laat ik ter relativering vragen welke chronometer chronograaf met iconisch design van een groot merk zij dan wel zouden kopen voor <7K?
Je koopt een dure doos tegenwoordig om een leuke maar niet bijzondere chronograaf te krijgen…
Van een groot merk iig nop.
Want die halen allemaal dezelfde truuken uit met idiote prijsstijgingen.
Er zijn er vast wel een paar mooie 2e hands chrono’s te vinden minus de chronometer optie.
Maar dan ga ik liever buiten de brandslut categorie shoppen.
Kom ik zeker weten met leuk spul op de proppen.
Zal wellicht niet door iedereen en zijn moeder herkend worden ivm ontbrekende merknaam van een groot merk op de plaat.
Omega is een groot merk dat net als andere premium merken een beetje van het padje af is geraakt imho.
Geen mooiere Seamaster dan de 2254. Maar nu is het een stuk pkakkeriger geworden allemaal met ceramic dit en dat. Hoeft niet imho. Het was perfect voor het geld destjjds.
En nu schiet het zijn doel voorbij.
Maar dat is mijn persoonlijke insteek.
Neemt niet weg dat er erg gave nieuwe Omega’s zijn, maar dat omhoog positioneren van een merk dat nagenoeg zijn hele historie voornamelijk op de middle men geleund heeft kan mij nog steeds niet bekoren.
Niet bij iedereen Peter. Ik denk dat als je een horloge wilt hebben, Rolex of Omega, dat je wel je portemonnee moet trekken. Goedkoper worden ze niet meer.
De prijzen van 1998 zijn uiteraard niet interessant. Die van de laatste 5 jaar wel.
Daar zag je dat voor de uurwerk upgrade de prijzen enorm verhoogd zijn. Toen kwam het nieuwe uurwerk en werden de horloges nog duurder. Maar nee de koek was nog niet op, de afgelopen 2 jaar na de uurwerk update heeft Omega nog 2 of 3 enorme prijs stijgingen doorgevoerd.
De speedmaster was en is een iconisch horloge. Maar het was en is ook een vrij basic horloge. Buiten het uurwerk is er ook niet al te veel veranderd. Omega wil meerijden op de enorme horloge hype van de afgelopen jaren. Ze willen cashen. Dat mag maar wij mogen dan ook kritisch zijn op dat beleid. En ik ben vooral benieuwd hoe het gaat als die hype gaat liggen. Je zag het afgelopen half jaar al de eerste prijsdalingen in de horlogewereld.
Lol, de nummer 1 draagt helemaal geen horloge, vraagt de tijd gewoon aan zijn P.A
Ik heb gejokt, het was de nummer 5, mea maxima culpa
Het lijkt alsof de boodschap niet helemaal overkwam…….wat ik bedoel is dat ik naar de winkel ga met de mogelijkheid om de prijs te betalen die op het kaartje staat.
Ik hecht waarde aan ‘waar’ ik iets koop en als alles klopt, vind ik het vaak niet erg om ‘retail’ te betalen.
Soms informeer je of er wat ruimte in de prijs zit, maar afhankelijk van wat je koopt en de ‘moeite’ die men voor je gedaan heeft, kan het ook prima zijn om te betalen wat er op het kaartje staat, is dat vreemd?
En inderdaad, ik ga niet naar de AD om te kijken of ik met een budget van 6000 een horloge van 7700 kan kopen, dan blijf ik liever gewoon thuis.
Ik ga ook niet naar de slager om biefstuk te kopen, met het budget voor gehaktballen
Tis je vergeven, zelf sta ik op de 8.000.396.523 plek van de horloge quote 9.000.000.000
Fixed that for you
Ik weet nog dat ik in 1962 een pakje shag kocht voor een kwartje bij de lokale sigarenboer.
Na christus?