Nieuwprijs omega speedmaster bij AD

Nee, gewoon afdingen

3 likes

Yep.

Maar vergis je niet, ik weet nu al lui met uit het verleden meerdere dure horloges die nu alleen nog hun smartwatch dragen.

2 likes

Klopt, maar ik zie ook heel veel jongeren die door rappers, voetballers, crypto’s, insta en de flex-maatschappij juist een ‘dikke klok’ willen

1 like

Tot ze een huis willen, een auto.

2 likes

Ik ben het wel met je eens, ik vind het alleen zo jammer dat omega zo zijn best doet om rolex achter na te gaan. De kwaliteit blijft top maar door marketing moet de prijs worden opgestuwd en dat is jammer…imo.

Mwa, dat komt later pas. Bovendien, huizen zijn voor veel jongeren (in de grote steden) zo onbereikbaar dat ze naast het sparen hun geld maar spenderen aan vakanties of een mooi horloge.

1 like

Het is jammer dat de prijs zo omhoog gaat, maar ik weet niet of dit aan de competitie met Rolex ligt.

Prijzen liggen ten opzichte van Rolex nog steeds gunstig overigens

Ahum. Ik had er 5 in handen voor ik er een koos die optisch OK leek; maar hij prelde, een van de wijzers zat niet recht, en een maand of zo geleden kwam hier thuis een van de pushers los. Ik kan dat zelf fixen en gelukkig gebeurde het thuis. Is uit de garantie dus ik had tegen een volledige service plus pusher aangekeken anders.

2 likes

Het is niet het durven. Het is fatsoen. Ik vertrouw erop dat de verkoper een eerlijk tarief rekent en hij die prijs nodig heeft, daarom vraagt hij die prijs. Waarom zou ik zijn prijs in twijfel nemen en zijn gezonde marge afsnoepen? Omdat ik het meer verdien dan hij?
Kanttekening: ik werk zelf in verkoop en vertrouw erop dat een ander even eerlijk is als ik.

5 likes

daar ga je al de fout in :wink:

4 likes

:joy::joy::joy:

Noem me 1 bedrijf dat eerlijk en fatsoenlijk is en winst maakt.

3 likes

Ik rephrase, kwaliteit blijft hetzelfde en prijsstijging wordt louter door marketing gedreven.

2 likes

Er komen komende decennia nog miljard+ mensen in de middenklasse bij. Laat daarvan een procent je klant zijn. De toekomst ligt in Azie/Afrika en ook nog Amerika (demografisch en economisch gezonder dan Europa) - juist voor de luxemerken.

Mijn bedrijf :blush:

3 likes

Meen je dit echt?

Natuurlijk. Zo raar is het toch niet? Ja ik maak marge op klanten, dat moet ik, maar ik reken geen prijzen hoger dan nodig voor het geval iemand komt afdingen.
Gewoon een eerlijke prijs voor het geleverde product. Klant moet niet teveel betalen en ik moet er niet te weinig aan verdienen. Zo makkelijk :slight_smile:

7 likes

Ik zou een onbekende klant ook niet meteen 20% korting bieden. Dat is ook de marge als verkoper … Nu weet je dat 15 tot 20% bij diverse dealer mogelijk is. Met die kennis ga je natuurlijk anders het gesprek in en kom je er vast wel uit :slight_smile:

Ik ben er altijd met gestrekt been én een grote glimlach in gegaan en op Tudor en Omega bij zowel S&C als Gassan zonder problemen tussen de 15 tot 20% korting gekregen. Zo niet, even goede vrienden, maar dan kijk ik gewoon even verder. Tot zover de rugnummers @fredpanarai1

Succes!

4 likes

Dat vertrouwen heb ik totaal niet…Als ik een offerte opvraag voor, zeg een nieuwe aanbouw. De ene is 50 procent hoger dan de ander, dan heb ik toch wel het idee dat ergens iemands marges wel erg ruim zijn en ik me niet genoodzaakt voel zijn levenstijl te bekostigen.

Levensstijl? Nee, Ted die zal wel met een Fiat 500 rijden :sweat_smile:

2 likes

Ongedragen stalen band helpt wel bij verkoop. Mocht de volgende eigenaar hen graag op staal willen, dan is het zoeken naar een band altijd een extra hobbel. Als het kan koop dan beide, dus op staal en een leren band erbij en maak er een mooie deal van …