Nog iets gekocht op de Rikketik zaterdag?

3 likes

Nice!

Ik arriveerde uiteindelijk pas rond 13:00, en helaas werd al snel omgeroepen dat de toko om 15:00 zou sluiten ivm het warme weer. Dus ipv forumleden opzoeken heb ik me als een malle door de hal bewogen in de ijdele hoop alles te kunnen zien. Uiteindelijk alleen een arterieklem gekocht en een broodje kip :wink:

Toch kwam ik al doende een aantal forumleden tegen, wat erg leuk was! Ook lagen er wel een aantal leuke dingen. Zo vond ik deze Tag erg aantrekkelijk:

En ook van deze JLC Atmos kon ik echt genieten:

Het was mijn eerste Rikketik dus het was nuttig om te zien wat voor vlees er in de kuip is. In oktober ben ik er zeker weer bij - vroeger en beter beslagen ten ijs!

3 likes

@Sprinter: Topper man, die Tuna! Gefeliciteerd!

Het was weer een hele leuke Rikketik. Veel aanbod, lieve prijsjes en niet zo heel erg druk (de warmte?). Hele leuke klassieke Seiko 5 gekocht bij Rob. Was op zoek voor een verjaardagscadeautje voor mijn broer, dus dat kwam mooi uit. Broer helemaal blij met deze:
[URL=http://s1265.photobucket.com/user/Lex_van_Galen/media/horloges/IMG_5698_zpshhpxdl67.jpg.html]

[/URL]

Ik ga ook nog wel een topic maken over een paar leuke vintage vondsten op deze warme Rikketik.
Hier alvast een eerste indruk van de ‘oogst’. Ruw uit het wild, nog niks aan gedaan, zoals gevonden…
[URL=http://s1265.photobucket.com/user/Lex_van_Galen/media/horloges/rikketik%2007-2015/IMG_5699_zpshbnplhf1.jpg.html][/URL]

Nu eerst nog wat meer foto’s maken en wat gegevens van de klokjes proberen te vinden.
Tot later dus in het vintage forum.

4 likes

Die goudkleurige met zwarte band heb ik ook nog in de hand gehad. Lag in de achterste rij vanaf de ingang gezien. Tenminste als ik het goed heb.
Leuk horloge!!! Allemaal mooie aanwinsten trouwens!!

Jack van Gelder met toupet ziet er echt niet uit…

1 like

Bij Rob de gemodde Sammie gekocht. Kon m niet laten liggen… Ik vind m geweldig!

Plaatje plakken lukt me niet vanaf n ipad, (iemand n idee hoe?), volgt nog.

Grt, bor

1 like

Mooi bankje, volgens mij ook compleet! Gefeliciteerd!

1 like

Dus jij bent de gelukkige! Gefeliciteerd @bordewolf

P.s. ik werk vanaf laptop (niet Ipad)

Thanks @TagEd … wat ben ik blij met dit ding zeg :blush:

1 like

Werkt heel simpel. Als je wil reageren, krijg je dat vak waar je je tekst in moet zetten. Rechtsonder daarvan kan je op upload klikken. Als je dat gedaan hebt, de foto opzoeken uit je foto map op de Ipad en dan gaat de rest vanzelf.
Succes!

^
Dat dus

Af moet zijn IPad !

1 like

Ah, dat is dezelfde interface als op de Mac. Ik gong er vanuit dat de iPad dezelfde manier van uploaden zou kennen als mijn iPhone. Blijkbaar werkt het op verschillende iOS apparaten toch anders.

Hangt ervan af, volgens mij, of je in het menu hebt gekozen voor desktop versie of mobiele versie.

Dank! Wilde het op desktopmanier doen… Had upload knop nog niet ontdekt.
Foto van monsterwatches.

7 likes

@bordewolf: Wauw, da’s een heel mooie! Gefeliciteerd en geniet ervan!

Zaterdag voor het eerst even rondgekeken bij de Rikketik. Een bijzondere ervaring! Een mix van jonge en (veel) oude mensen, Nederlandse en (veel) buitenlandse stands en nieuwe en (veel) vintage horloges.

Heb bijkans de hele tijd in een hoek van 90 graden boven die doorzichtige koffers overal gehangen. Wat een verscheidenheid aan horloges, van enkele tientjes tot tienduizenden euro’s. Heerlijk om die even van dichtbij te kunnen bekijken. Kwijlen bij een plaatje gaat best, maar in het echt zijn ze zoveel beter in te schatten en te waarderen.

Wat me is bijgebleven: een Universal Tri-compax én Aero-compax gebroederlijk naast elkaar (heerlijk gecompliceerd), een heerlijk afgetrapte Rolex 5508 naast wat 5513’s, een Heuer Carrera 2447S (zo klein, zo fijn), een Omega Flightmaster (dikke klok met heerlijke 70s moeraskleuren), een Rolex 1680 (rooie sub) om een pols van een bezoeker, de zweetlucht van sommige andere bezoekers :mask: en van die stands met inkoop/verkoop/ruil.

Die laatste snapte ik niet helemaal. Die komen met een handjevol horloges en wat cash aanzetten en dan kun je als bezoeker ruilen met cash up/down en (ver)kopen? Vond dat best bizar omdat het vaak ging om nieuwere of duurdere modellen. Geen tientjeswerk, zeg maar.

Verder alleen maar een metalen bandje gekocht. Kon 'm voor drie euro niet laten liggen. Horloges durf ik denk ik nog niet aan, alhoewel die leuke chronografen voor een paar honderd euro wel verleidelijk zijn. Duurder dan dat durf ik sowieso (nog) niet aan. Weet ondertussen wel hoe sommige modellen eruit moeten zien, maar ik zou never nooit ter plekke kunnen bepalen of een Datejust wel helemaal koosjer is, laat staan een wat obscuurder model zoals een Zenith Sporto of vintage Tissot Seastar Chrono.

Ga ik nog een keer naar de Rikketik? Oh, jazeker :smile:

4 likes