Nomos, mis ik iets?

Nog nooit een Nomos gehad maar het merk altijd bewonderd. Ze hebben idd een heel eigen gezicht en zitten in het oude treinstation van Glashütte. Dat op zich vind ik al heel nijg. Prachtig gebouw met mooie aanbouw.
En dit model bevalt me erg goed. Die zou ik misschien nog wel is willen:

4 likes

Een van de merken die “made in Glashuette” uitstraalt in de geest van het Bauhaus design en waarbij je veel, heel veel waar krijgt voor je geld.

Dat heb ik nou met Breitling.

Ik doe het gewoon. Alle Breitlings van voor 2020 zijn stom.

6 likes

Ik heb een beetje hetzelfde al @Jurtz, Nomos spreekt mij totaal niet aan, al moet ik toegeven dat ik er nooit een om heb gehad. Maar is qua design gewoon niet mijn stijl, smaken verschillen. Wel leuk om te lezen dat er zoveel nomos fans zijn, misschien moet ik er ooit maar eentje proberen dan.

2 likes

Zelfstandig en florerend en dan die locatie. :heart_eyes:

9 likes

Eens passen als je bij een AD in de buurt bent is zeker aan te raden! Ze komen tot leven als je ze om hebt. En er zijn genoeg modellen met korte lugs (Tangente, Metro, Minimatik) die zeker ook hun charmes hebben :slight_smile:

:facepunch: i’m with you on that one! Zegt me niets…

4 likes

Shit! Nu ga ik Nomos googelen en vervolgens ga ik denken dat ik er een wil!

5 likes

En dan de bezoekers :joy:

21 likes

Snap ik. Ik heb iets gelijkaardig met Citizen en Tudor. Spreken me voor geen meter aan en als ik er een gratis kreeg ging die linea recta ongedragen het blauwe in. Maar ja, smaak.

Nomos moet je wat voor zijn. Ik denk niet dat ik er zelf eentje zou kopen (veel andere die véél hoger op de wenslijst staan) maar die Bauhaus vind ik stiekem wel tof. En ze zijn inderdaad tiptop afgewerkt, als de foto’s hier niet te hard bijgewerkt zijn.

1 like

Bijna vakantie dus dat ga ik zeker proberen, bedankt voor de tip!

2 likes

Ik heb er twee en vind ze prachtig. Buiten dat zijn ze waterdicht en robuust, en is het kleurgebruik geweldig.

Maar als jij ze niet mooi vindt interesseert me dat geen reet. Ik leef niet om jou te overtuigen om een Nomos te halen, jij moet gewoon lekker dragen wat je leuk vindt.

Iets met smaak en twisten. Zo vind ik 90 van alle Rolex lelijk en heb ik een teringhekel aan de APRO en nautilus.

Wat mij betreft hoeft smaak zich ook niet te ontwikkelen. Er is iets te zeggen voor Stay in your lane, zeg maar.

Dat gezegd hebbende, of het kies is om weer zo’n “ik vind merk x kut” topic te openen, tja. Het hoeft niet.

9 likes

Je zegt veel, maar je leest weinig. Ik heb meerdere malen herhaald dat het absoluut mijn bedoeling niet is om het merk naar beneden te halen. Maar het is natuurlijk gemakkelijk om het te polariseren: zwart/wit denken. Je bent voor Nomos of je bent tegen. Terwijl er wel degelijk een middenweg kan bestaan. :wink: Die probeer ik te bewandelen. Daarom ga ik binnenkort ook een Nomos horloge passen. In de politiek is het de manier van werken, maar laten we dat s.v.p. hier niet doen.

1 like

Ik heb je goede bedoelingen wel zeker gelezen, ik geloof er alleen niet zo in.

Als je wilt weten waarom mensen van Nomos houden kun je ook gewoon in het Nomos only topic gaan neuzen, bijvoorbeeld. Maar een topic openen van “Ik vind merk x kut” met als window dressing “maar ik bedoel hier niets negatiefs mee”, ja, dat doet me sterk aan de meneer met de zeven horloges om één pols denken.

Ik bedoel hier natuurlijk niets negatiefs mee, ik benoem het alleen en challenge je een beetje. Nog twee van die dooddoeners. :wink:

Kortom: Je mag rustig zeggen dat je de ontwerpen kut vind, daar heb ik geen probleem mee. Of dit topic constructief wordt? Ik weet het niet, je had hier ook kunnen vragen “Jongens, waarom vinden jullie dit zo cool?”:


Dat was heel anders over gekomen.

Er zijn er heel veel. Als je de modellenreeks door wilt spreken, doe maar een PB en ik zet de koffie aan.

Plaatjes voor de sfeer:






14 likes

Sluit me hierbij aan. Een van de eerste horloges waardoor ik meer maar horloges ging kijken was een Bauhaus geïnspireerd horloge. Ik heb toen ook een instapmodel gekocht (Junkers). Maar hoe mooi ik de designtaal van dit soort stijl horloges ook vindt. Ze geven me niet die wauw om de pols. Dus ik draag ze gewoon niet.

2 likes

jumelles-seb
Jup een nomos.

Ot: zoals iedereen al vermeld heeft, de eigen smoel en de frisse look maakt het voor mij een mooi merk.

1 like

Andere smaak.

Ik geef ook niet zoveel om nomos.

1 like

Soms heb je gewoon weinig met een bepaald merk & model terwijl anderen het juist wel geweldig vinden.
Dan snap ik de vraag van TS, die zich hardop afvraagt “mis ik iets” ? .

Ik heb dit ook wel een beetje gehad bij Nomos maar eenmaal passen en van dichtbij bekijken snapte ik het wel. Ze zijn gewoon een tikkeltje anders, durven lekker met kleur te spelen en combineren. De kastvorm… tja daar moet je echt van houden… Nog steeds zou ik niet snel 3000 ballen neertellen voor een Nomos, maar kom ik er één hier in het blauw tegen met de kop eraf. Dan zou ik het wel eens willen wagen.

1 like

Daar kan ik wat mee, dank voor je bijdrage. :blush: :+1:

Nondedju, die blauwe met oranje secondenwijzer is meer dan dik oké.

2 likes

Hier ook een fan hoor, ik moest er wel even aan wennen maar hij gaat niet meer weg

Ook een redelijk bedrijf om een service te laten doen, goede prijzen en heldere communicatie, net als de horloges zelf :grin:

13 likes

Ik ben fan en zoveel mensen en zoveel wensen en smaken.

Merk biedt veel waar voor zijn geld. Zijn nog independent maar zeker niet ‘klein’ meer

Schappelijke prijzen voor service.

En zeg nou zelf dit is toch ook heerlijk zomers.

En ja dat zijn die clubs van @Fate_Amenable_To_Change en @Colnago zekers ook

6 likes