Nomos only

Dit ziet er fijn uit zeg!!!

2 likes

Tnx man ! Draagt ook heerlijk !

1 like

Blijft een heerlijk merk.

21 likes

Eens! Helaas is dit model veel te groot voor mij pols want het is echt een prachtig horloge. Er komt bij mij binnenkort ook een Tangente, eerst maar eens gaan passen

1 like

Het zijn hele fijne modellen, absoluut een aanrader! Hier die van mij vandaag :blush:

15 likes

Hopelijk is er wat te vinden op t forum. Aanbod Chrono is uiteraard bekend.

Ga je de geblauwde wijzers niet missen op de Neomatik?
Het uurwerk is top, maar ik vind het jammer dat ze de standaard zwart gelakte gebruikt hebben. Er is voor beide iets te zeggen natuurlijk :blush:

Ik wil inderdaad graag de automaat in 35mm. Dan is het of de Neomatik of de power reserve…

9 likes

… Met datum is de shit. Die staat helemaal bovenaan mijn lijst. Twijfel alleen nog of ik hem voor kerst koop, of voor drie koningen. M.a.w. dit of volgend jaar. :thinking:

1 like

beautiful !

1 like

Staat een zwarte op MP.

1 like

Ik zou hem zonder date kopen. Die datum instellen is wat een gedoe (telkens terug naar de 9 en weer voorbij 12 om eentje vooruit te draaien enz). Maar hoe dan ook een leuk model :blush:

1 like

Ervaring heeft geleerd dat ik een no date man ben. Altijd gedoe met die datums.

2 likes

Daar is de historie schimmig van, voorkeur ligt toch ook wel bij de witte variant. Allemaal wat frivoler.

1 like

Heerlijke combi! Deze staan ook nog op mijn wensenlijstje :slight_smile:

1 like

Jouw punt is valabel Jasper. De datum juist zetten is kut net zoals op mijn omega chronostop. Daar mogen ze als manufacture eens werk van maken. Maar ik vind de kleine seconde subregister slecht geplaatst zo zonder datumvenster.

Als ik in de kist kijk heb ik ook een pak meer no-date dan date, maar ik merk wel dat ik vooral in de week vaak naar date-modellen grijp. Ik vind de complicatie best handig.

1 like

Ja, daar is ie kleiner dan bij de gewone. Ik vermoed dat de gangreserve zo meer in balans toont, want het is hetzelfde uurwerk.

Maar als je het zetten van de date niet vervelend vindt en een date handig, dan is’t snel beslist :blush:

1 like

Ik moet zeggen dat ik het bij mijn Metro erg mee vind vallen, dat instellen van de datum (met heen en weer draaien van de tijd tussen middernacht en 21:00). Je hoeft de kroon maar weinig te draaien om de wijzers flink te laten zwiepen, en je kunt ook goed horen wanneer je ver genoeg teruggedraaid hebt. Dan hoor je een kleine ping die ervoor zorgt dat je de wijzers niet echt in de gaten hoeft te houden. Gaat al met al vrij vlot.

Probeer het eens met een Valjoux 7753 zonder pusher, dan waardeer je de Nomos daarna enorm.

1 like

Rustig hier zeg!

15 likes

Inderdaad stil hier. Vandaag de NWC voorzien van een nieuwe band van Ko. Erg blij mee!

16 likes