Nomos only

Ziet er uit als een fraaie canvas strap! Prima combi! Wat is dit voor strap?

1 like

Dank je! Het is een katoenen Canvas Split »Oro Chiaro« sand van Miros Time.

Oeeee heerlijk kleurtje man. Subtiel of knalt ie in het echt?

1 like

11 likes

Mij spreken de nieuwe kleuren dan weer meer aan. En de kast is kleiner. Meer modieus en voornamelijk naar vrouwen gericht?

Waarom zeg je dat joh? De kast is toch gewoon de 29x29 van de oude Matcha en zo? En er is altijd nog de oude 27x27 maat. Ik zou zelf sowieso voor de 27 of 29 versie gaan, want groot en vierkant heeft mij nog nooit bekoord.

Eerlijk is eerlijk, de basiskleurer van de nieuwe serie zijn erg mooi, maar de contrasterende subdials verneuken het volledig voor me. Het is voor het eerst dat ik Nomos de plank volledig mis zie slaan met zo’n detail. Maar mijn smaak.

Als ze exact dezelfde kleuren monochrmatisch hadden gebruikt was ik klant voor de roze of aubergine kleurige.

Gelezen in het artikel op Fratello:

Unlike the last foursome of neomatik Tetras, which used the 33mm case size, these have a slightly smaller (yet no less wearable) 29.5mm square case.

Toegegeven: ik ken de Tetra lijn niet voldoende om te weten dat die maat er al was. De contrasterende kleuren zijn inderdaad niet bij alle versies even geslaagd, maar keuze genoeg in het gamma!

Dit zijn dan weer gewone handwinders, in de originele maatvoering. De 29,5mm zou ook mijn keuze zijn.

1 like

Ik betrap Fratello meer op marketing dan op onderzoek, eerlijk gezegd. Het is overigens wel correct dat Nomos de Jumbo versie introduceerde, en dat deze kleiner zijn, maar ik zal fratello gewoon niet snel als kennisbank beschouwen. @Colnago zei het al: de 29 is een mooie maat.

3 likes

Is deze ergens nog nieuw te vinden of is het altijd tweedehands? Zou deze graag willen hebben.

Dit is een limited edition van slechts 22 stuks. Uitverkocht binnen een uur. Zelfs tweedehands zal het dus zeer lastig worden.

1 like

Blijft een beetje een gek horloge, maar voor af en toe wel grappig.

8 likes

Dank je wel. Maar maken ze dan steeds zulke kleine oplages? Op de Nomos-site zijn als ik het goed zie maar achttien verschillende modellen beschikbaar.

Dat zou best kunnen, ja.
Nomos maakt wel eens limited editions voor organisaties waarmee zij samenwerkt (rode kruis of cool hunting in dit geval) of dealers die Nomos verkopen. Zo is er bijv. ook een limited edition speciaal voor juwelier Ace in Amsterdam gemaakt.

Voor de Nomos club campus 38mm vindt je onder options alle kleuren:

1 like

Gaaf! Uit het blauwe deel? Dat was een goede deal!

8 likes

Is erg ‘lichtinval’ afhankelijk. Maar het is een schitterende wijzerplaat :smiling_face_with_three_hearts:

Inmiddels alweer een jaar in bezit en nog geen seconde spijt van gehad!!!

14 likes

Laatste de Nomos club in oranje gepast en beviel erg goed. Kon mij herinneren dat iemand hier op het forum er een review of NA over had gepost. Kon deze niet vinden via zoekfunctie. Zegt dit jullie wat of heeft er iemand ook ervaring met dit horloge?

Was even benieuwd naar ander mans ervaringen met de club lijn.

Ik mag hier nu ook mee doen :wink:
Dank @TijdLeert voor de prettige deal!

23 likes