Nomos only

Ik snap ook niet wie dat goedkeurt. En dan bij de AD hadden ze er met 3 naar gekeken toen hij binnen kwam en hadden ze het niet gezien. Ik had nl expliciet gevraagd om niet te polijsten.

Heel de wereld heeft een sterkere bril nodig zeker? :man_shrugging:

1 like

Dat zijn van die ‘ben-ik-nu-gek’ momenten.

De AD heeft het niet goed doorgegeven maar ook Nomos zelf denkt kennelijk de klant er een plezier mee te doen. Met uiteindelijk, als gevolg van onkunde en desinteresse (ik weet niet hoe ik dat anders kan/moet zien) een enorme kostenpost voor Nomos én frustratie/teleurstelling bij de klant. Of… ben ik nu gek?

2 likes

Exact mijn redenering. Ik vermoed dat de gemiddelde klant het niet ziet? Maar Nomos lijkt me nu ook geen mainstream merk met kopers die daar niet naar kijken…

2de keer dat ik een horloge via de AD laat servicen en beide keren overgepolijst. En kleine horlogemakers krijgen geen stukken. Dat belooft 🫣

2 likes

Ik heb de afgelopen tijd een de tangente sports op chrono een beetje gevolgd. Daar vind ik er geen enkele met echt strakke lugs. Is dat model dan werkelijk zo lelijk met hier en daar een krasje? Ik heb daar bij een 2de hands model die niet meer nieuw te vinden is niet echt een probleem mee :man_shrugging:t2:

3 likes

Zou mij niet verbazen als verkopers oprecht denken dat ze daarmee de klant of nieuwe koper een plezier doen. Wellicht ook om afdingen van eventuele nieuwe kopers te voorkomen? “Hey, hier en hier zit een krasje, 200€ eraf.” Ik baal zelf heel erg van krassen die ik zelf heb gemaakt op een horloge, op een tweedehands horloge kan het mij niet zoveel schelen, zolang het niet extreem is.

Maar vind het niet goed van Nomos dat men gaat polijsten, terwijl er twee keer expliciet is doorgegeven dat dit vooral niet moet worden gedaan.

1 like

Club Campus U

12 likes

Ik heb hetzelfde gemerkt met Grand Seiko SBGN001’s. Een LE van 800 stuks van 2018 en ik probeerde eentje te vinden, maar telkens gepolijst met de mededeling “buyers don’t want scratches on their watch”. Ten koste van de oorspronkelijke lijnen helaas.

Die zijn ook wat ouder, dus het zal hetzelfde verhaal zijn. Spijtige zaak, maar we zijn dus niet het typische grote publiek blijkbaar.

Dat vond ik ook jammer. Maar de AD wilde het echt wel oplossen, dus het zou wel moeten goed komen :blush:

2 likes

Mooie uitvoering! Welke referentie is dit als ik vragen mag?

18 likes

Lieve mensen. Ik kom op internet een Nomos Club tegen maar heb mijn twijfels over de echtheid. Dit zegt natuurlijk eigenlijk al genoeg, maar toch even jullie expertise/bevestiging. De bezel en wijzers lijken me wat aan de dunne kant? Heb even wat extra close ups gevraagd:

2 likes

Ben geen kenner, maar heb flink wat Nomos horloges gehad. Heb zo op het eerste gezicht geen reden om aan de echtheid te twijfelen.

Waar twijfel je aan?

1 like

Zie post. Of de bezel niet ietsjes te dun is evenals de wijzers

1 like

Sorry, zin niet goed geschreven zie ik. Is wilde eigenlijk vragen of er nog iets anders is waar je aan twijfelt?

1 like

Het is al laat :yum:. Gekkigheid.
Nee in principe niet, meer dat het via Vinted is en daar genoeg neppe rommel verkocht wordt ondanks positieve reviews. Ik kreeg net wel een PB van @ivar1 over de caseback waar Campus op staat, maar dit een gewone Club schijnt te zijn. Ik denk dat ik toch maar pas als iets te mooi om waar lijkt te zijn.

1 like

Ik denk dat dat niet een PB van mij was :thinking:

Ik denk eigenlijk dat het wel een (oudere) Club Campus is. Dit omdat er bij de KS 20/40/60 geprint zijn. Dit staat wel op de Campus uitvoeringen, niet op de “gewone”. Althans nu, weet niet zeker of het vroeger ook zo was.

1 like

Zo koekoek! Excuus haha. Het was @jo_isvertrokken.
Maar alsnog bedankt voor je reactie! Ik ga er een nachtje over slapen en morgen even verder spitten…

1 like

Algemene gedachte van mij: niet doen tot je het zelf vertrouwd :ok_hand:

1 like

Het is in elk geval zeker geen gewone Club, ondanks dat het kleurenschema daar wel mee overeenkomt. Die heeft andere proporties. Ik kan het model niet direct plaatsen, maar zie ook geen duidelijke indicatoren dat er iets mis mee zou zijn.

Los daarvan vind ik de Club (701) veel mooier dan dit horloge. Dat zou mijn reden zijn om verder te kijken.

3 likes

Spit eens naar “Nomos Club Automat 40mm”; die lijkt er wel verdacht veel op :thinking:

2 likes