M’n heerlijke Neomatik 36mm…
Ik denk erover mijn Nomos op staal te zetten en zie een soort flexband op de site van Nomos voor de club. En voor een schappelijke prijs. De oysterband lijkt niet los te koop.
Heeft iemand ervaringen met deze band?
Maar daar komt verandering in gelukkig want ik heb vanochtend die van @MrMojo overgenomen . Ik kon het niet laten. Hebben jullie nog strap suggesties @colnago en @wouterwatch?
Ik zou hem op rood leder knallen
Met m’n ex met blauwe wijzers nooit last van gehad. De grijze lijkt mij wel problematisch.
Mis hem soms, maar de lugs zijn echt te lang…
Hi forumleden,
Hoe een berichtje van een nieuweling! Eerste post!
Wat vinden jullie van de Nomos Sky en Sand?
Deze lijken mij erg interessant en zou ik graag gaan passen.
Welke van de twee denken jullie dat makkelijker te combineren is met kleding?
En wat voor bandjes zouden nog meer leuk staan anders dan de standaard bandjes (die mij ook wel aanspreken.
Horloge lijkt mij een leuke mix van chique, eigenzinnig en sportief.
Bedoelt voor de dagen dat ik geen pak draag (meer en meer)
Groet, Simon
Ik heb momenteel deze incomming voor een tangente die ik tegen 29 januari binnen wil hebben.
Zou ook wel mooi staan denk ik.
En deze zou ook niet verkeerd zijn:
Welkom hier!
Ik vrees dat je echt zelf het antwoord op je vragen zult moeten vinden. Persoonlijk lijkt de Sand-versie me makkelijker te combineren met verschillende outfits en bandjes, maar veel hangt van je kledingstijl en smaak af. Dus de meningen van rando’s op het internet zijn niet per se waardevol. Passen is het devies!
Ik ben overigens niet zo dol op de positie/proporties van het datumvenster en de kleine seconde bij deze horloges. Voor mij blijven ref. 560 / 567 de snoepjes van de Ahoi-reeks.
Oniedan, @Fate_Amenable_To_Change?
Toch bedankt!
Ik ben nog redelijk nieuw op het gebied van horloges, maar wil mijzelf een mooi cadeau doen waar ik nog jaren blij van wordt. Dus dan is een kunstwerk om de pols mijn inziens een goed idee. Zeker allemaal heel persoonlijk, maar input van mensen met meer ervaring kan zeker helpen om teleurstelling te voorkomen / inspiratie! Die twee die jij beschrijft vind ik ook mooi (vooral die Atlantik), maar leken mij erg klein. Maar ga die zeker ook passen!
Krijg bij Nomos wel een heel goed gevoel van wat ik tot nu toe lees en zie.
Vergis je niet. Dit model heeft een erg dunne bezel, en zal bijgevolg verassend groot dragen. Passen is de boodschap. En die donkerblauwe gaat ook wel wat makkelijker combineren imho. de ks van de 38mm versie vind ik ook al erg hoog gepositioneerd.
Ik vind dit wel twee zeer geslaagde modellen! Met name door de kleuren, een keer wat anders dan de standaard kleuren. De secondewijzer staat zoals hierboven genoemd inderdaad wat ver naar boven maar daar stoor ik mij persoonlijk niet aan. De datum in dezelfde kleur als de wijzerplaat is erg tof gedaan. Het formaat van 38mm valt ook mooi denk ik, zeker aangezien het een iets sportiever horloge betreft. Dit ligt echter ook aan het formaat van je pols.
V.w.b. banden; Nomos verkoopt zelf ook velours banden, een aantal van deze zouden goed staan. Een andere optie is de Bracelet Sport van Nomos.
deze kwam vrij onverwacht binnen, C24 dealer geeft aan dat ie eind januari komt
Drop shipment door NOMOS?
Mooi exemplaar (maar ik ben bevooroordeeld). Veel plezier ervan!
Mooi!
Staat voor dit jaar wel op mijn lijstje. Een Nomos.