Hij is binnen! Een horloge wat hier al vaak is gepost en ik ook met regelmaat voorbij zag komen. Perfect voor de zomer en om een beetje normaal mee in Amsterdam te lopen.
Ik ga ervan genieten
Hij is binnen! Een horloge wat hier al vaak is gepost en ik ook met regelmaat voorbij zag komen. Perfect voor de zomer en om een beetje normaal mee in Amsterdam te lopen.
Ik ga ervan genieten
Ziet er goed uit! Ook de perfecte maat voor je pols zo te zien!
Met de lange lugs is die goed te dragen en oogt die iets groter. Ik had vandaag een 36mm datejust om en die droeg niet veel anders, al voelt (en oogt) die toch wat groter door de metalen band erop.
Helemaal mee eens
Zo te zien een wijzerplaat met structuur?
Het gaat om een sports watch, dus dan zou ik als eerste aan een Club sport of een Ahoi denken.
Ben benieuwd.
Ja, een nieuwe Ahoi zou wel eens kunnen.
Ik wil ook ooit een Nomos, ga er eens rustig naartoe werken. Elke maand ff een paar stuivers aan de kant leggen
Geen NA geschreven, maar m’n eerste Nomos is al enige tijd een feit. Bij de release vorig jaar rond deze tijd al enthousiast. Bij eerste keer zien in 't echt meteen verkocht…herstel: gekocht. Althans, besteld. Want zichtbodem als harde eis. Ergens, vele jaren (2006?) geleden begon mijn horlogeliefde te ontstaan bij het zien van een aantal Nomos horloges. Twee jaar “in the game” en m’n tweede wapenfeit uit Glashütte is in huis. Om de pols, dus.
Proficiat Peter, ziet er goed uit.
Snap ik volledig. Ik heb slechts drie horloges met zichtbodem en toevallig of niet toevallig zijn dat mijn drie Nomos’s.
Alweer ?
zonder ongein, ik snap volledig dat je de Nomos even op een zijspoor hebt gezet toen je de kans kreeg om je NA aan te schaffen
Eensch! De uurwerken van Nomos zijn pareltjes en het zou zonde zijn als dat niet gezien kan worden. Geniet van je NA.
Altijd als ik het Nomos topic bezoek
Ik ga er een (klein) jaartje over doen heb ik me voorgenomen.
Geweldig mooi!
Wat gaaf, die zou ik ook wel eens een keer ergens willen passen. Of de lichtblauwe variant daarvan, die is ook al zo mooi.
Nieuwe Ahoi 38 mm
NOMOS automatic watch in Atlantic blue, sky and sand, in-house movement, patented date, 20 atm, screw-down crown, 38.5 mm, with sapphire crystal case back 9.9 mm high
Jammer van de wederom lange lugs, is eigenlijk wel een dealbreaker voor mij wat dit merk betreft…
Ik vind ze wel geslaagd! De lange lugs… tja… het is inmiddels een beetje hun handelsmerk geworden, dus ik denk dat ze er niet vanaf gaan stappen. Ik heb zelf geen problemen met de lange lugs.
De 40 mm versie van de Ahoi heeft een LTL van 51 mm !
De nieuwe 38 mm een LTL van 48,7…
Ter vergelijking: een Seiko 68 GMT diver van 42 mm en de Longines Ultrachron 43 mm hebben een LTL van 48 mm.
Mijn Hamilton Khaki Field Bronze 38 mm een LTL van 47 mm.
Uit ervaring weet ik dat ik die 48mm beter niet overschrijd. Eigenlijk mag ik dan bij Nomos niet groter gaan dan 36 mm diameter
Mijn nomos club night heeft ook een LTL van 48,9 mm. Met mijn dunne polsen heb ik er toch geen moeite mee. Maar het blijf natuurlijk ook een kwestie van smaak.
De lange lugs zijn Nomos.
Die datum op de nieuwe Ahoi kan mij totaal niet bekoren overigens.
Eigenlijk mag ik dan bij Nomos niet groter gaan dan 36 mm diameter
Dat is correct
Het schijnt dat deze prachtige nomos in prijs is verlaagd onlangs