Dat niemand die deep pink uit het blauwe niet pakt mooie prijs.
Mwah… een 37mm Neomatik mag ook toch nog wel? Die is maar 0,2mm langer hihi
Ik had nog gevraagd of mijn vriendin het wat vond, maar die zit te wachten totdat er een gele Club Campus uitkomt.
Komt er een gele aan dan ?
Nee, dat zijn haar wensdromen. Nadat ze deze Tangente had gezien, wil ze deze kleursamenstelling graag in een Cub Campus.
Nee joh!
Eens. Nomos lijkt er nogal trots op te zijn dat 'ie helemaal aan de buitenkant zit, maar wat mij betreft had 'ie beter wat meer richting het midden gezeten.
Of gewoon geen datum, nog beter.
Als niemand ‘m niet pakt dan pakt iedereen ‘m dus
Geen datum is beter. Maar als die er is, dan in dezelfde achtergrondkleur als de wijzerplaat (voorkeursdingetje van me). En wat fijn is aan de Neomatik datum: die kun je voor- én achteruit verzetten. Dat soort praktische zaken, daar houd ik wel van. En ja, ik ben bevooroordeeld met m’n Ahoi Neomatik Sand.
Blijft een heerlijk horloge!
De datum was mij in eerste instantie niet eens opgevallen. Ik heb een Nomos liever zonder datum, maar de datumschijf in dezelfde kleur is een mooie middenweg.
Deze site is vast wel eens voorbij gekomen, maar ik wil ‘em toch nogmaals even delen ter informatie / naslag. Wellicht handig voor de nieuwe Nomos-liefhebber.
Even in het menuutje het model selecteren en je hebt een mooi overzicht van afmetingen.
nomos afmetingen specificaties specs pols polsomtrek lug lug-to-lug wrist wristsize formaat welke maat grootte past size kast case casesize
Welkom hier!
Maarreh, dit is toch wel een geweldige kleur hoor. Mooi. Normaliter zou ik ook roepen dat de datum te ver naar buiten staat, maar dit doen ze op één of andere manier zo strak dat het één geheel lijkt.
Tof ding.
Ik doe mee met een vuige crosspost van een Ahoi. De Neomatik Atlantik. Goed gedragen, ik zal 'm eens weg sturen voor een beurtje binnenkort.
Ik zou toch vragen om niet te polijsten en enkel het uurwerk te onderhouden wanneer nodig, anders krijg je hem terug zonder hoeken. Been there… met veel aandringen hebben ze uiteindelijk de kast vervangen en is mijn Tangente weer messcherp, maar het was geen fijne ervaring.
Klopt, maar ik vind de date oplossing van de Tangente van @tompj hierboven dan een stuk mooier. Dat zouden ze gerust meer mogen doen ipv een cijfer!
Ja, da’s een mooie uitwerking van een datumaanduiding. Heb de cijfers even niet paraat, maar meen dat de kastdiameter een stapje toeneemt met deze datumvariant. Iets als dit in pakweg 38mm zou nog wel eens reden kunnen zijn voor een Nomos nr. 2. Op een later moment eens verder in duiken.
Klopt blijkbaar. het is beide DUW6101, maar bij de Ahoi is die 33mm en de update 35.2. Vreemd aangezien het verder hetzelfde uurwerk is, maar goed. Het zal vast zijn redenen hebben
Dat ga ik sowieso doen. De duivel hale ze als ze de battle scar Galactica glad strijken. Dan zou ik boos zijn, dus ik vrees dat ik bij die service-aanvraag blaartrekkend specifiek ga zijn:
- Uurwerk servicen en reinigen
- Pakkingen indien nodig vervangen
- Functioneel in orde maken, dus inclusief WR en accuratesse
- Géén polijsten
- Géén vervangende bezel
- Géén service dial of wijzers
- Mocht hier van afgeweken moeten worden dan eerst bellen
Ik niet. Hele plaat wordt er druk van. Ik vind de no-date van mijn Ahoi Neomatik een stuk mooier.
Maar ja, dat is dan ook de reden dat @tompj , @peter_bij_de_tijd en ik alledrie een andere Nomos in de kist hebben liggen.
Ze mogen er alledrie zeker wezen.
Die van @peter_bij_de_tijd vind ik voor mezelf ook nog aantrekkelijk. De datum vind ik niet zijn beste feature, maar die kleur…. De blauwe is trouwens ook mooi.
Maar of ik hem naast de mijne zou willen?
Ik kijk ook al een tijdje met een schuin oog naar die mooie Ahoi’s, maar naast mijn Tangente vind ik het zelf teveel overlap (in kast en lugs). Dus zal het bij kijken blijven
Waarschijnlijk waar. Maar ze zijn zo mooi!
Nog even over een Orion gedacht, maar die moet dan weer naast onderstaande Zenith. Ook teveel overlap, en de Zenith is te mooi.