Nomos only

13 likes

8 likes

Mooi die ā€˜uitspringendeā€™ secondewijzer :slight_smile:

Inderdaad, heb hem niet in het bezit enkel even gepast twijfel nog met de andere blauwe versie.

7 likes

Nieuw bandje :star_struck:

10 likes

Sinds een paar wekenā€¦bijna maanden alweerā€¦loopt mijn Orion neomatik plots ~30seconden per dag te snel.
Heb zojuist maar een demagnetiser besteld op eBay. Vingers gekruist dat het inderdaad magnetisme is en niet iets ernstigers. Zou wel gek zijn voor een horloge van nog geen jaar oud.

Wat zijn zoal jullie ervaringen qua gevoeligheid van Nomos horloges voor magnetische invloeden? Ik kan me namelijk niet herinneren mijn horloge naast iets als een beeldbuistv / CRT monitor (wie heeft die nog?) of grote electromotor te hebben gehouden. Zou het laten rusten van de pols op een laptop al voldoende zijn?

Geen last van of iets. Kun je niet langs de AD? Het valt nog goed binnen je garantie, als je hem nog geen jaar hebt!

Je kunt gewoon langs je horlogemaker wandelen, die heeft zoā€™n ding staan.

Nope. Net geprobeerd bij een juwelier in de buurt van het werk, hebben ze niet. Ace & Dik gebeld, maar deze zegt ook hem niet zelf te (kunnen) demagnetiseren. Ze zouden hem dan naar Nomos opsturen. Ik probeer dus eerst mā€™n eBay demagnetiserā€¦als dat niet werkt: garantie.

2 likes

Vreemd zeg. Waar woon je?

Inderdaad vreemd, maar in veel gevallen is een juwelier zeker geen horlogemaker/kenner. Als je nooit met een demagnetiseer apparaatje werkt, is het nog best lastig. Bij verkeerd gebruik geef je de onderdelen juist een magnetische lading :stuck_out_tongue:.

We hebben inderdaad geen demagnetiseerapparaat :frowning:

Wij sturen het liefst gewoon op, zeker als het om garantiegevallen gaat, want dan weet je gewoon dat het helemaal in orde wordt gemaakt. Je bent hem alleen wel even kwijt, dat is het enige nadeel. :slight_smile:

Ik weet niet waar je woont maar als je naar horlogemakers bij jou in de buurt kijkt dan is dit met een half uurtje gepiept inclusief opnieuw afregelen.

1 like

@anon50762135
Vleuten, nabij Utrecht.

@Temporis
Ja, dat is dan ook weer niet de bedoeling :sweat_smile:. Maar denk dat apparaatje aanzetten + het horloge langzaam recht omhoog wegbewegen me nog wel moet lukken. Zie hier hoe niet en hoe wel te gebruiken

@malus65
Als er meer nodig is dan simpelweg even over de degausser, beroep ik me op de garantie. Noem me een krent, maar ik ga niet betalen voor een half uur arbeid voor iets wat onder garantie valt.

Zijn er Orion Neomatik 39 eigenaars op het forum? :slight_smile:

Wie ben jij en wat heb je met Andy gedaan? :stuck_out_tongue::stuck_out_tongue:

3 likes

Eerste Nomos in de verzamelingā€¦ ben er positief door verrast :slight_smile:

8 likes


Great success. ā€¦dat was welgeteld 10seconden werk.

Ja.

BOOM!!! Kek nieuw bandje :smiley:

15 likes