Even Nomos weer naar boven plaatsen met deze fantastische ahoi al zeg ik t zelf
Mooi. Wat vind je van die nieuwe stalen band?
Ruk. Zo snel mogelijk er af en een cordovan, 2 piece nato of wat voor passende niet-stalen band dan ook er op. Ik vind 'm lelijk. Hij lijkt niet oncomfortabel, maar man man man, wat een tranentrekkend lelijk ding.
Yuck. Bah. Gadver.
Mocht je nou denken: “Leuk dat ie dat zo zegt, maar wat vindt ie er nou echt van”… ik ga op aanvraag graag nog even door.
Doe maar, wel leuk
Ik vind hem prachtig en erg comfortabel
It fell off the ugly tree and hit every branch on the way down. Wat mij betreft is het een prachtig innovatief ontwerp voor onder een tank. Letterlijk. Die buitenkant ziet er ook uit alsof hij het al knarsend over een modderig en gruizig pad op de Tundra het best tot z’n recht zou komen.
Dat ding is zo lelijk dat ik geneigd zou zijn om liever een set Bhudda Bar achtige leren veters te dragen dan een horloge met die band. Het is een abominatie in de ogen van de heere en ik kan alleen maar zeggen dat ik mij uit naam van Nomos lichtjes schaam voor deze grove misstap.
En dan heb ik het nog maar over de band an sich. Laat even gaan dat dat gematteerde kutding als een tang op een varken slaat bij de gepolijste oppervlakken van de horloges waar hij op zit. Het is echt een klap in het gezicht van zowel de Club als de oversized Ahoi (of hoe dat ding ook maar mag heten).
Dat ze dan voor drieduizend ballen ook nog zo’n luie oplossing hebben gekozen als straight end-links is helemaal erg in het geval van de Club. Dan krijg je naast zo’n gezandstraalde rupsband ook nog eens een lug gap ter grootte van de Grand Canyon op de koop toe.
Kortom: Ik heb er echt geen goed woord voor over. Het trekt niet alleen de horloges waar hij op geleverd wordt omlaag, maar Nomos als merk in z’n geheel.
Als iemand van Grand Seiko dit ontwerp ooit had voorgesteld… Tja.

Sorry. Het is niet de bedoeling dat mijn licht infarcte mening jouw beleving van je band onderuit haalt. Smaken verschillen gelukkig. Ik zou alleen willen dat ze dingen head only verkochten, net als Sinn, en dat je dan je eigen band er bij mocht klikken.
Je tweede bericht is teveel tekst
Maargoed je ben sowieso niet van de stalen banden ofwel?
Is het ergens mee vergelijkbaar? Zo op het oog lijkt ie erg dun(?)
Maar tis dus eigenlijk niks die band?
Mijn andere stalen banden zijn van Sinn, dat is natuurlijk totaal wat anders.
Juist dat deze zo dun is past bij Nomos, de Cordovan banden zijn ook erg dun.
Ik vind het een doordacht en geslaagd ontwerp, geheel in de stijl van Nomos.
Ik hou wel van “marmite” effect van deze band
Technisch zit het zeer goed in elkaar, vanuit die optiek is het zeker wat.
Of je het mooi vindt is natuurlijk subjectief.
Verfijnd en elegant, typisch Nomos dus
Mocht je deze nog niet kennen, een lofzang over de Club Sport en de band.
Het kan verkeren. Ik heb m’n Sarb035 op dit moment op brushed oyster, en da’s prima. Maar dit vind ik bijvoorbeeld oprecht mooi en comfortabel:
Hij zit best prima in elkaar, en technisch gezien is het een coole oplossing om korte schakels zo in elkaar te zetten. Maar had ik al gezegd dat ik 'm niet zo mooi vind?
hahaha nee nu is het wel duidelijk
Making of TK beelden?
Haha het lukt aardig wel! Had ik geen Nomos Tangente gehad, ik kocht 'm direct Wat een leuke editie voor doordeweeks te dragen.