Nomos only

Oh, dan heb ik het verkeerd op Google gezien. Toch weer 1.7mm gewonnen @SwedishChef!

2 likes

Help me even
 :slight_smile:

Die ziet er fors uit inderdaad.

Ik denk het niet. Ik heb de Club36 en die past perfect op mijn 16,5cm (pols that is). Een maat groter zou het oncomfortabel maken denk ik.

4 likes

Platte pols? Twijfel gevalletje denk ik.

Ik heb een 17/17.5cm. Lugs lopen wel mooi mee met de pols. En echt een super leuk horloge

5 likes

Hmm ik trok de maten van verschillende review websites zoals:

Kan je niet het beste even passen bij bijvoorbeeld Ace?

1 like

Dan gaat het bij mij niet passen, denk ik. Jammer.

Eens.

Niet zo makkelijk als ik zou willen.

2 likes

En ik zie nu dat ze in dat artikel ook naar de 36mm verwijzen. Excuus, ik lees blijkbaar niet scherp genoeg op de zaterdag avond.

Overigens, ik draag een 50mm lug to lug op een 17cm en een beetje pols, en dat kan eigenlijk net niet.

1 like

Nee.

1 like

Ik vond de maat eerlijk gezegd erg meevallen. Hier de club campus 38 op mijn 16,5 cm pols:

Sorry voor het ku(ns)t licht

Ik ben vintage gewend, maar op de een of andere manier vond ik dit eigenlijk wel mooi passen. Die lugs lopen mooi met de pols mee.

8 likes

Dat valt mij dan ook weer mee. En spreekt meteen alle voorgangers tegen


1 like

Die onderste is van @rorymoer. Die draagt hem wat vaker en kan je vast meer vertellen. Al twijfel ik nu even of dat ook wel een 38,5 kast is
:thinking:

1 like

Gewoon even een keertje gaan passen.

Ze zijn top. Wel open caseback pakken

4 likes

@SwedishChef @Fritzer de blauwe is inderdaad een 38mm. Ik had daar heel erg m’n twijfels over, ook ik draag vooral vintage 35/36mm. De Nomos is het meest comfortabele horloge in m’n collectie omdat hij zo dun/plat is en de lugs perfect met de pols mee vormen. Nooit probleem gehad dat ze overhingen of dat ik het ‘gat’ tussen kast en band te groot vond. Maar ik draag hem enkel op de meegeleverde canvas band die wat dik om de springbar heen zit en het gat daarmee iets opvult.

Leuk, maar geen must.

Welke polsmaat heb je?

16/17cm, vandaar mijn bedenkingen vooraf

1 like

Dat komt wel overeen.

Nog een paar foto’s ter illustratie

12 likes

Heel mooie kleur blauw trouwens!
Is dit de blauwe uit de Cool Hunting reeks?

Yes! Heerlijk frisse en felle kleur. Toen ik hem in een artikel online voorbij zag komen, heb ik hem direct besteld. Alle kleuren waren ook binnen paar uur uitverkocht. Ik vind dit persoonlijk de mooiste en best combineerbare kleur uit die reeks.

1 like

Goeie beslissing! Deze is een stuk mooier dan de siren blue die je in de reguliere collectie vindt :ok_hand:

1 like