Nomos only

Mijn ervaring is dat de ratio tussen wat er moet gebeuren en de prijs bij de meeste horlogemerken niet te vinden is. Ik bedoelde dat die 260 de meerprijs is in productie. Dan weet je zeker dat als je dat los wilt je mee moet betalen. Of dat een redelijke prijs is bepaalt degene die het koopt.

Ik dacht dit dus ook, toen ik voor het eerst een horloge met zichtbodem kocht op een mooi uurwerk van m’n Neomatik. Ik kan je zeggen: ik draai hem nóóit om. Laatst gaf ik iemand een cursus ‘hoe-zit-dat-nou-met-die-horloges-en-waarom-stoppen-sommige-en-andere-niet’ en liet ik het uurwerk zien en die was oprecht onder de indruk! Nou, dat was het dan wel weer.

Ik ga er zo weer even naar kijken na deze uitwisseling :smiley:

Tuurlijk — en in de basis klopt dat.

Maar het ligt er maar net aan wat voor horlogeliefhebber je bent: dozen vol, of hooguit een paar (voor jou) essentiële horloges. En met name hoe ‘belangrijk’ dat ene horloge voor je is.

Of iets het waard is, kun je eigenlijk niet voor een ander beoordelen. (Vind ik!)

1 like

1/7 besteld, en nu is (al) onderweg, 4 maanden ipv 10 :slight_smile:

Heb ‘m besteld voor mijn 50e begin volgend jaar, moet ik ‘m nu laten liggen tot die dag of me niet beheersen en dragen? Dat wordt een lastige keuze……

Gr. Marc

19 likes

Laten liggen, dan heb je ook geen last van flipperdrang. :wink:

1 like

Toch zonde om hem niet te dragen. Gewoon dragen dat ding hup

2 likes

Gewoon dragen, zonde dat zo’n schitterend horloge in de kast blijft liggen!!!

1 like

:point_up:

Anders is’t niet meer speciaal he :wink:

1 like

Zeer in mijn nopjes met mijn nieuwe aanwinst. Dit is inmiddels mijn 4e NOMOS. Wel heb ik de vorige 3 allemaal verkocht. Ik heb zo’n vermoeden dat dit wel eens een blijven kan zijn. Waar ik de Tangente te iel vond, is deze mooi in verhouding met de dikte van net geen centimeter.

24 likes

Schitterende Nomos! Voor welke referentie/afmeting heb je gekozen?

2 likes

Dit is de 567, dus de 36mm variant.

19 likes

Nondeju hou op hoor! Wat een ding. :drooling_face:

1 like

Fijne maat, heerlijk strak horloge :heart_eyes:

1 like

Prachtig ding, geniet er van, proficiat. 'k Zit al een jaar over deze te dubben … Een echte “verzamelaar” word ik nooit, en van flipperen houd ik niet: wat ik koop houd ik bijna altijd vast. Naast mijn oude Longines Conquest en een CasioOak kocht ik het voorbije jaar een Sinn 104 en een Squale 1521, de Nomos Ahoi zou een perfect sluitstuk kunnen zijn, maar op dat lijstje figureren nog enkele kandidaten, ik raak er niet uit. Maar tijd brengt raad, ik ben geduldig :grinning:

1 like

Heel tof

1 like

Kruispostje maar. Heerlijk die club neomatik

27 likes

Kek bandje, heerlijk horloge, genieten!

1 like

13 likes

Mooie blaadjes op mooie plaatjes @Colnago

1 like

Heerlijk :ok_hand:t2:

1 like