Oceanus only topic

Lekker hoor!

1 like

Ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende:

Ik krijg mijn Oceanus T200 niet automatisch (periodiek) gesynchroniseerd d.m.v. de app.

Ik heb zowel de Oceanus-app als de Casio Watches-app geprobeerd, maar kom er niet uit. Elke keer als ik de app open, zegt hij dat het horloge niet is verbonden.

Wanneer ik het horloge vervolgens handmatig verbindt (ik druk dan 2,5 seconden op A totdat de secondewijzer twee keer naar C wijst) synchroniseert het horloge direct de tijd en de secondewijzer blijft naar C wijzen. Als ik vervolgens op A druk of 3 minuten wacht, wordt de verbinding met het horloge verbroken en begint de secondewijzer te lopen (zoals het hoort volgens mij).

Als ik het log in de app check, zijn er buiten deze handmatige synchronisaties de afgelopen twee dagen geen automatische synchronisaties. Ik vraag me ook af hoe dat überhaupt zou kunnen als de app/het horloge nooit anders dan handmatig zijn verbonden, zoals ik zojuist heb beschreven? Ik heb het gecontroleerd en de optie ‘Automatische tijdsynchronisatie’ is ingeschakeld.

Weet iemand waar ik iets fout doe?

Naar mijn idee zou het moeten werken als je automatisch ontvangen geactiveerd hebt zoals je aangeeft. Misschien ligt het horloge te ver van het raam om het signaal te ontvangen?

Als ik het me goed herinner, dan heeft Bluetooth voorrang over MB6, dus je moet de Bluetooth connectie verwijderen. Daarna zal ie verbinding zoeken met Multiband 6.

@Toetertje en @Ypma bedankt voor jullie suggesties maar het probleem zit 'm niet in het ontvangen van de tijd via Multi Band, maar via Bluetooth.

Hmm, dan zou het misschien iets in de app kunnen zijn. De app zou altijd voorrang moeten krijgen, dus geen geoptimaliseerd batterij verbruik of zoiets.

1 like

Bedankt voor jullie input. Ik heb alle permissies van de app opnieuw op maximaal ingesteld en het horloge ‘unpaired’ (zowel in de app als op het horloge). Toen kon ik gelijk MB 6 synchronisatie testen en dit werkt prima. Vervolgens het horloge opnieuw gekoppeld aan de app. Handmatige synchronisaties via BT werkt nu goed, ook als de app niet open staat maar op de achtergrond draait. Even afwachten of automatische synchronisatie ook werkt maar het ziet er al een stuk beter uit zo.

5 likes

Zo zou het in principe goed moeten gaan.:+1:t2:

2 likes

:tada:

3 likes

Mooi toch? Absoluut een indrukwekkende Casio.

Dat is vreemd want volgens mij is MB6 accurater dan BT, vertraging Atoomklok naar NTP servers, vertraging correctie smartphone klok naar NTP tijd. Radiogolven hebben vrijwel geen vertraging. Maar wellicht zit ik ernaast…

1 like

Hij probeert eerst verbinding te maken met bluetooth. Wanneer dit 24 uur niet is gelukt, zal ie verbinding maken met 1 van de 6 radio torens. Persoonlijk heb ik ook meer vertrouwen in Multiband 6, omdat je dan niet afhankelijk bent van een app.

2 likes

Ik kijk het gebruik van de app even aan, maar neig er eerlijkheid ook naar om synchronisatie met de app uit te zetten en volledig op het radiosignaal te vertrouwen, dat heeft zowel op mijn Oceanus M800 als mijn G-Shock GW-M5610 altijd prima gewerkt. Ik vind het wel leuk dat de app een log bijhoudt van geslaagde synchronisatiepogingen, ook het kunnen zien van de status van de batterij heeft enige meerwaarde.

Volgens de Casio website wordt hier een speciale PVD-techniek voor gebruikt.

…dus het is niet geblauwd maar gecoat. Waar het volgens mij op neerkomt is dat het een PVD coating is met hierin minuscule reflecterende deeltjes, waardoor een metallic effect ontstaat.

Als je onder bepaalde hoeken goed kijkt lijkt zie je dat het licht wat op de wijzer valt diffuus wordt gereflecteerd. Het is erg lastig vast te leggen met mijn telefoon, ik hoop dat het zo een beetje overkomt:

6 likes

14 likes

Door de Oceanus hier op het forum diverse malen voorbij te zien komen, heb ik er zelf ook eentje besteld in Japan. De T-200. Ook dit filmpje op YT heeft daarbij geholpen.

2 likes

Dank voor de uitgebreide uitleg!

1 like

5 likes

Vandaag op blauw leder gezet.

5 likes

Het was een prima middag voor solar power :sunny:

5 likes

Heel mooie combinatie!