Omega aqua terra, ervaringen/foto’s ed.

Ik snap ook wel wat je bedoelt te zeggen.
Echter is hij
A. Lekker onder de radar.
B. Duidelijk afleesbaar
C. Een eyecatcher (als je beter kijkt)
D. Een alleskunner. Chique maar niet te wr 150mtr en zeker niet standaard.

2 likes

E.) super uurwerk (magnetisch resistent)
F.) meerdere soorten banden beschikbaar
G.) datum
H.) mooi anti reflective glas
I.) etc

Gewoon echt een topper!

2 likes

Dat dus

Op staal en leer :heart_eyes:

1 like

Ik heb deze versie gehad, prachtig horloge.

13 likes

Ftfy :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ach…

5 likes

Als je hem enkel op de tafel laat liggen geen probleem inderdaad :stuck_out_tongue:

Zonder zever, machtig mooi horloge.
Soms wil ik hem terug, maar ik ben er gewoon te boertig voor :slightly_smiling_face:

1 like

Nou… Het was van korte duur. Gisteren wilde ik de tijd goed zetten en wat denk je?

De uurwijzer is ‘uit het lood’. Ik krijg deze niet meer óp het uur gezet. Afwijking is ongeveer 20minuten.

Bizar hè?

Heeft nog iemand hier ooit last van gehad?

Iemand een oplossing? Buiten het terugsturen naar Omega?

Waardeloze foto, maar ook op rubber in een blauwgrijze kleur erg mooi.

7 likes

Wat een ziekmaker. Wellicht dat ze het bij Wesselink en Vreeker (omega certified) even uitlijnen. Vermoed dat dit voor hun een klein klusje is. Zou ze even bellen

1 like

Ja, mooi kut (op goed Brabants gezegd).

Ik ga eens bellen met wat Omega Service Centers…op internet vind ik trouwens best vaak hetzelfde probleem bij deze Aqua Terra…

ah ja een service center in de buurt wel zo handig. En lijkt dan op een of montage issue of designfoutje. Ben benieuwd of de oorzaak ook herkend en hersteld kan worden naast opnieuw uitlijnen.

De AT heb ik nu 3 jaar. Een heel fijn en mooi horloge. De laatste tijd draag ik hem minder vaak. Ik vind de AT meer een horloge voor op het werk. Bij het thuiswerken voel ik mij dan een beetje overdressed. Gelukkig heb ik een SMP 300 die ik dan fijn kan dragen.

Helaas draait de datum van de SMP niet meer. Horloge net ingeleverd bij S&C. De AT krijgt nu weer volop polstijd.

Foto van de AT:

Ik vind hem bij een polo wel wat minder……

2 likes

Blast from the past. Iets te snel verkocht twee jaar geleden.

7 likes

Zeer goede ervaringen met de AT. Heb eerst een zgn. ‘Golf’ edition gehad met groene accenten op de secondewijzer en wijzerplaat. Voorzien van de tweede uitvoering van de 8500 (echt anti magnetisch). Dit met een plezierige stalen band (veeeeel beter dan de Rolex Oyster bijv. die ik ook heb gehad). Na verkoop enige tijd terug toch weer heimwee naar een AT gekregen. Recent bij een AD een NOS kunnen kopen op leer; iets ouder model (chromen datumvenster op 3 uur, oude wijzerplaat met strepen verticaal, geen master co-axiaal en dus ook geen METAS) maar wel nieuw, full set en gewoon 4 jaar garantie. Prachtig! Even in de verleiding geweest een door een forumlid aangeboden geheel nieuwe AT te kopen maar zag uiteindelijk niet de meerwaarde. Qua uurwerk is de 8500 (voor mij) gewoon goed; goede gangreserve en zeer accuraat. 'Tuurlijk de 8900 heeft een METAS certificaat en is niet magnetisch enzo maar is mi vooral een door de marketeers gemaakte upgrade van de 8500 en niet een fundamenteel ander ontwerp ofzo. En met de dubbele veerton voor mij aantrekkelijker dan de 8800 die ik in mijn Railmaster had zitten. Als je het kan betalen, dus gewoon kopen. Mooi en degelijk ding.

3 likes

Welk type is dit?
En is de band ook van Omega?
Erg mooi zeg met de blauwe wijzer😍

2 likes

Why? Dit is toch juist een topper voor in de vrije tijd of semi-casual naar werk? Perfecte allrounder naar mijn idee

1 like

AT uit 2019 of 2020. Grijsblauwe band is de originele inderdaad. Aantal maanden terug stond hij te koop bij Ten2two. In het echt mooier dan op de foto✌🏻

1 like

De AT is sportief, maar ook formeel. In m’n vrije tijd draag ik liever de SMP.

Wat mij betreft past een AT op staal altijd bij iedere gelegenheid :sunglasses:

2 likes