Omega Aqua Terra Ultra Light

Ik zet hem op mijn wensenlijstje.

Met nadruk op wensen :joy:

Het het lastig te bewerken met mijn machines, maar Omega heeft daar geen last van. Als dit een composiet van keramiek is worden de kasten gegoten en daarna afgebakken en nabewerkt, mooie bewerking om eens op te zoeken.

Veel geld voor 55 gram :sweat_smile:

Edit, ik was weer verdwaald op Google.

Als je de prijs per gram terug rekent zit je tussen Platinum en Methamphetamine in.

Voor dat bedrag kan je ook 7.2e-16 gram Antimatter kopen :ok_hand:

9 likes

Ik zag dat je in het andere topic wel van bergsport hield. Dan weet je hoeveel duurder die paar gram minder vaak zijn :nerd_face::wink:

2 likes

Wat weegt zo’n datumvenstergat eigenlijk? :thinking:

1 like

Zo’n € 4.000,-.

7 likes

Ik begrijp de ophef ook niet. Ja, het is veel geld. Neen, het is geen dagdagelijks horloge. Ja er zit een shitload aan innovatie in, inclusief een uurwerk volledig in titanium, en dat is ongezien. Net zoals 55gram voor een sporthorloge.

Ik vind het retecool dat Omega dit soort dingen doet. Ik zie het geen enkel ander groot merk (meer) doen namelijk. Ik weet zeker dat ze hier niet veel poen op gaan pakken, maar ze doen het toch. Beetje zoals het verlies dat Bugatti pakt op elke verkochte Veyron. Coole zet, Omega.

Als ik een goed verdienende tenniser of golfer was had ik al Ă©Ă©ntje in elke kleur in bestelling ondertussen.

23 likes

Inderdaad. Het master chronometer uurwerk van zichzelf is al een brok aan innovatie. En dat dan ook nog eens in titanium gaan uitvoeren. De prijs is natuurlijk (te) hoog, maar Omega laat wel zien dat het in ieder geval een merk is wat ook nog innoveert. En dat kan ik niet van alle merken zeggen die horloges verkopen met prijzen hoger dan 10k

4 likes

Persoonlijk vind ik het maar niets.
Voor dat prijskaartje is zoveel moois te koop en naar mijn bescheiden mening straalt het horloge niet bepaald klasse, kwaliteit en/of luxe uit.

Het doet me denken aan een quote van Dolly Parton:
“It costs a lot of money to look this cheap!” :grin:

4 likes

Die had ik even gemist, erg mooi uurwerk zeg. :heart_eyes:

2 likes

Ik denk dat het gewicht niet in het gat zit, maar er achter :slight_smile:

Vergeet niet dat er dan zo’n datumwiel in moet en de tandwielen om het aan te sturen.

Benieuwd wanneer de limited edition in staal, voor tweemaal de prijs uitkomt.

Ik denk dat je het concept niet goed begrepen hebt


1 like

:rofl::rofl:đŸ„ł

Ik hou ook helemaal niet van Titanium. Doe mij maar een beetje gewicht


Kan mij niet bekoren dit model. Zou ook nooit zo een licht gewicht horloge kopen. Wil mijn horloge wel voelen.
Natuurlijk wel mooi dat dit gemaakt word en zal ook heus wel verkocht worden.

Dan was die Brightlight van Breitling nog niet eens duur.

Deze man ook!

4 likes

Off-topic, vindt mijne mooier
On-topic, veel te duur,

Flauw ? Sorry, :smile:

3 likes

Waarom zijn ze ook van verticale naar horizontale streepjes gegaan
 niemand snapt ‘t :slight_smile:

2 likes

Was gisteren deze futuristische Aqua Terra al op de Omega site tegengekomen (zie: Het grote “Omega Only” topic). Vind het best wel een fraai horloge, misschien dat het later in een betaalbare versie uitgebracht wordt.
Wordt trouwens nooit zo mooi als m’n SMPc denk ik.