Omega Aqua Terra Ultra Light

Het uurwerk ziet er erg mooi uit. Het horloge zelf niet. Omega vergane glorie? Misschien, maar ze doen nog wel aan innovatie. Als ik genoeg geld had, en de kast zag er fraaier uit, waarom niet. Misschien komt dit uurwerk nog eens in een betaalbaarder Omega terecht.

Echt Nederlands om meteen over de prijs te gaan zeuren. Who cares. Het is knap om een uurwerk van titanium te maken lijkt me. Best gaaf.

Ik vind het model persoonlijk niet echt mooi. En natuurlijk belachelijk duur.

4 likes

Moet je eens uitrekenen wat ze dan per kilo kosten?

Niet echt een kiloknaller… of juist wel :wink::roll_eyes:

1 like

:joy:

Nee, ze zouden niet durven, horloges kunnen toch niet tegen de klappen van golfen?

Bovendien vind ik titanium al te licht, ik wil een horloge een beetje voelen.

Ok, dat uurwerk ziet er wel heel mooi uit. En een handwinder om gewicht te besparen? Maar dan wel 2 veertonnen. Ik zie een mogelijkheid om hem nog lichter te maken!

Rationeel kan ik makkelijker uitleggen dat een stukje erg kekke technologie 45k kost dan dat een horloge met een origineel prijskaartje van <10k dat nu kost omdat een vintage vlogboy dat vindt.

2 likes

100m waterdicht, nog lichter en een annual calendar :wink:

1 like

Nog wat plaatjes:

Hoe is 62 gram lichter dan 55 gram?

Maar inderdaad, ik zal Ochs zeker niet rekenen tot de merken die niet innoveren. :wink:

De markt vindt dat, anders zou hij de modelletjes niet verkopen :stuck_out_tongue:

Met die uni kleuren, gestroomlijnde kroon beschermers en die anders gekleurde bezel is het wel een beetje een Dyson ontwerp.

3 likes

Vanaf het bovenaanzicht vind ik de gestroomlijnde kroonbeschermer er uit zien als een beginnend puistje.
M.i. verstoord het de balans en ronding van de kast wat een normale kroon niet doet.
Verder wel een mooi horloge overigens.

groetjes Lenno

Zo grappig dit. Ik kreeg gisteren ook een berichtje van Omega over dit horloge, en ik dacht gelijk: Dit is echt iets voor mij (ik ging uit van een €5k) als dagelijks horloge.
Ik helemaal enthousiast, en toen ik hem aan m’n vriendin liet zien, en ik erbij vermeldde dat dit hem ging worden, kwam ze met de voor de hand liggende vraag: wat kost hij eigenlijk ?
Nou, ik op “reveal the price” gedrukt, en wij beide tranen in de ogen. Zij van het lachen, en ik van teleurstelling
:joy:

6 likes

Ff op de link klikken en de tekst goed lezen.

Ja, helemaal mee eens. Een blauwe 5711 PP kost na de prijsverhoging een 28k. Veel geld voor een stalen 3 cijfer horloge zou je denken.
Bij de grijze handelaar zit hij inmiddels rond de 70k (nieuw).
Kwestie van een paar voetballers die er mee lopen, en een paar youtube boys die het horloge heilig verklaren. Wachtlijst is daardoor inmiddels meer dan 8 jaar (voor geselecteerde klanten).

1 like

Bijna 50k echt WTF :scream:. Zou voor dat bedrag hele andere horloges kopen :sweat_smile:

1 like

Pssssst, dan toch maar de skyracer?..

Voor dat geld kan ik 3 Rolexen kopen !

Wat noem jij betaalbaar bij de huidige stand van zaken van nieuwe Omega’s?

1 like

Als je voor hetzelfde geld deze kan kopen in Platina dan weet ik het wel…
A. Lange & Söhne Saxonia
€ 44.990

2 likes