Ben zelf altijd slecht in het herkennen van bv opgemaakte dials. Nu weet ik dat het wel eens een mijnenveld kan zijn bij, vooral, zwarte wijzerplaten. Ik heb interesse in het volgende horloge. Brand maar los en laat uw mening horen.
Je twijfelt genoeg om hem hier te posten. Waarover twijfel je?
Volgens mij geeft TS dat wel duidelijk aan. Zelfs al zou hij niets verdachts zien dan :
Weet niet of de hele dial zelf is heropgemaakt. Dit zijn nou niet de meest gewilde Omega modellen maar ik kijk ook nergens meer van op. Ik denk wel dat de lumedots later zijn bijgeplaatst en dat is niet heel strak gedaan.
Bovenstaande is de reden van de vraag. Iets vreemds zie ik niet, maar dat zegt dan weer helemaal niks.
Ik zie geen direct rare dingen. Ben alleen geen omega man dus ik zou zeggen dat het tenminste een originele dial / print is.
De lume is niet heel consequent gedaan maar het is mensenwerk, en bovendien al 50 jaar aan het afbrokkelen.
Kan je wel aanraden te vergelijken met precies dezelfde referentie. Ik weet dat omega bij die f300s een soort vierkante lume in de vorm van de index heeft gebruikt. Dat lijkt hier iig niet.
Bij matte platen kan je ook nog kijken of er niet aan gepoetst is. Dan krijg je een soort glans erop die er niet op hoort.
Die plaat is wel origineel. Deze korrelige structuur/patina komt vaker voor bij de zwarte platen uit die tijd, ik heb er zelf ook zo een gehad.
Helemaal origineel. De stemvork modellen is niet van bekend dat die nagemaakt zijn. Een wijzerplaat zou hooguit opnieuw opgemaakt kunnen zijn, maar ook daar is hier geen sprake van. Kortom: geen zorgen
Ik zie zo niets geks maar ben niet heel bekend met deze periode van Omega.
Waarom ik neig naar echt;
- font, zowel stijl als afstand
- consistentie van de lak
- markeringen zien er strak uit
Wat ik enigsinds vreemd vind;
- de layout van de print. Maar dit wisselt bij omega nog wel eens.
- de slordige lume dots.
Ik neig naar orgineel met ooit een relume (of de lume is destijds aangebracht op een maandag morgen, maar dit betwijfel ik).
Trouwens, dit zegt verder niet veel. Geen uurwerk foto’s, kast en achterdeksel. Helaas wordt er veel meer geknoeid dan enkel opmaken van een plaat.
Hetgeen waarom ik nog steeds, zonder deze info, neig naar echt;
En ik zie geen frankens voorbij komen van omega stemvorken, in mijn wekelijkse veiling zoektochten naar verborgen pareltjes. Zegt verder ook niet veel maar het zou mijzelf genoeg lef geven tot aanschaf. Een gokje op zijn tijd moet kunnen
Edit; bizar. Zag dit topic bovenaan
Hoi Nash,
Dank je wel voor je uitgebreide informatie. Hier nog een aantal foto’s, waar je wellicht nog even naar wilt kijken. En uiteindelijk heb ik inderdaad wel de trekker overgehaald. Volgende week komt ie binnen.
Lijkt echt. Mooi ding.
Valt mee hoor, is denk ik eerder de hoek waaronder de foto genomen is. Lijkt erop dat bij een paar wat lume is losgekomen.
Die laten zien dat je een prima horloge hebt…
…geschoten
Mooie Omega en natuurlijk ook Bulova met het mooie stemvork uurwerk, gefeliciteerd en veel plezier er mee gewenst!
Ik denk dat het een lekkere aankoop is geweest :). Ben benieuwd als je hem in handen hebt .
Het enige dat vanuit mijn oog opgemerkt kan worden is dat het uurwerk vuil is en de olie uitgedroogd.
Een service met nieuwe pakkingen en naar wens nieuwe kroon zal hem goed doen :). Al heb ik me wel laten vertellen dat een stemvork servicen geen gemakkelijke opgave is (zelf 0 ervaring mee).
Vooral prijzig