Nieuwe 2021 Moonwatch (vanaf post 407)

Ik begin bij 7 graden en na een kwartier is hij perfect :ok_hand:

Heb je een adres waar ik het saffier zou kunnen vervangen voor hesalite?

1 like

“Op” bedoel je? Na een kwartier is ie op?

Sorry, ontopic.
Tot Omega de opvolger en zijn prijs officieel aankondigt is er niets te zeggen over toekomstige prijzen van de huidige modellen.

2 likes

Ik werk veel samen met Mark Braamhaar van WatchInside, een officieel Omega certified watchmaker. Hij weet er meer over te vertellen. Het is geen gebruikelijke procedure, dus geen idee of ze er allemaal van op de hoogte zijn. Het schijnt dat de borgrand van het hesaliteglaasje iets gevijld moet worden omdat het te dik is?!

Volgens mij is @Horloge24 op dit forum het aangewezen adres in omgeving Amsterdam?

Er zijn nog maar drie adressen in Nederland die officieel certified Omega watchmaker zijn. Geen idee wie wat doet op het moment.

André doet dit niet. Heb ik in het verleden ook eens gevraagd. Een duitser via IG kan het doen. De beste man heet: luk.ast

Kosten zullen tussen rond de 400 euro liggen en hij is er mogelijk NOG minder waterdicht door :sweat_smile:

3 likes

André zal inderdaad geen klussen doen die echt als modificatie gelden. “Certified” komt met rechten, maar ook plichten.

3 likes

Biddle heeft het bij zijn FOIS laten doen:

Dat zijn er volgens de Omega site 28. Een deel werkt alleen voor juweliers maar zeker 17 adressen doen particulier werk. Sta er zelf ook tussen maar echt niet vlak bij Amsterdam ( zo’n 165km verder)

1 like

Heeft het door de duitse instagram meneer laten doen. Via hem ben ik er op gekomen.

1 like

Ik begrijp dat er geen garantie op verleend kan worden, dus dan is het echt iets tussen de klant en de horlogemaker. Een dial/handset switch is vaak ook geen probleem, ook wederom zonder garantie.

Zoveel nog? Wellicht ben ik dan in de war met IWC?

1 like

IWC zijn er inderdaad een stuk of 3

1 like

Ik zit al jaren te twijfelen om toch mijn Speedmaster reduced de deur uit te doen en een 1861 te kopen. Iemand toevallig nog een goed adres van een grijze handelaar?

William Wien is een van de twee belangrijkste. De andere - kom even niet op de naam. Allebei regio Enschede.

Zou zeker die Reduced lozen. Ziet er niet uit man. :wink: En - ze leveren toch goed geld op inmiddels.

2 likes

Goedkoop bedoel je in vergelijking met andere iconen? Of bedoel je goedkoop voor wat je krijgt (een horloge met belabberde specs)? Een submariner is duurder ja maar door de jaren heen ook daadwerkelijk geupgrade dat je kan verantwoorden waardoor hij veel duurder geworden is.

1 like

Maakt het uit. Horloges zijn nostalgie…

Daarnaast stijgen de prijzen elk jaar veel harder dan de technische innovatie hoor. :stuck_out_tongue:

1 like

Op deze manier goedkoop.

Speedmaster heeft de zelfde status als een Sub maar dan voor een derde van de prijs.

Wat moeten ze dan aanpassen?

Helft.

Nieuwe Sub kost je grijs 12k, een nieuwe speedy kan je kopen voor rond de 4k grijs.

List voor een Sub is voor de lucky few dus daar kijk ik nie naar.

Zie ik dit nou goed? Is @koekoek positief over Rolex? Wanneer komt je eerste Rolex binnen?

2 likes

Tsja dat is meer de wens van de verzamelaars geweest, dan van Omega. Zij hadden liever al veel eerder een inhouse chronograaf caliber erin gesmeten. Maarja, dan was het hele design om zeep geholpen. Met het 3861 uurwerk krijg je hacking seconds, META Master Chronometer en zeer hoge weerstand tegen magnetische velden. Wordt het horloge daarmee beter in de beleving? Niet voor mij. Ik ontdek na een week pas dat ik een horloge beter een minuutje terug moet zetten :wink:

Niet echt een vergelijking, maar in de topsegmenten krijg je ook vaak dezelfde belabberde specs. Patek Philippe, Vacheron Constantin, FP Journe etc.

1 like