Omega Genève cal. 601

Simpel @Lieuwedv is uw man.
Neem even contact met hem op hiervoor.

1 like

Ja hoor geen probleem. Een 601 doe ik met mijn ogen dicht :grin:

Wat de Genève betreft. Ziet er keurig uit en met een bod van 650€ zit @Teddiesch wel in de goede richting. 1000€+ voor een 135.070 Genève, ook al zitten er papieren bij, is echt te gek.

@septentrio Ik vind je prijsindicaties behoorlijk hoog. Dat vragen misschien de echt grote dealers en/of winkeltjes in Amsterdam die de juiste clientèle ervoor hebben.

2 likes

Dank je Lieuwe. Bod van 650 en daarna 700 is resoluut afgewezen, helaas, want ik vind het wel echt een mooie en met originele gesp zie je toch niet zo vaak heb ik het idee.

Als er niet sprake is van een recente service dan zou ik het voor nu hierbij laten. Ik zou er niet van opkijken als de verkoper weer bij je terug komt. Je moet het ook zien als een soort van spel :grinning:

Die gespjes zijn nog wel voor 75-100€ te krijgen.

Thanks, als we alsnog tot een koop overeenkomen of ik koop iets anders dat service nodig heeft dat klop ik graag bij je aan Lieuwe:)

Pssst check anders de website van Lieuwe, behalve service heeft hij vaak ook leuke exemplaren liggen.
Heb bij hem ook een prachtige vintage Omega gekocht.

(Nee heb geen aandelen ben gewoon een tevreden klant)

1 like

Meteen gekeken, gaaf! Dank.
@Lieuwedv ik heb je meteen even gemaild :slight_smile:

1 like

Heb intussen een paar andere exemplaren gezien, weliswaar zonder doos en originele gesp, maar ook veel beter geprijsd. Zie foto’s. Zien jullie hier nog bijzonderheden? Ref. 136.0102, caliber 1030

1 like

Een doos? niet op blindstaren…

Als je service laat doen bij een erkend omega service horlogemaker krijg je er een mooie Omega servicedoos bij… bij die vintage spullen is een doos toch vaak niet van de juiste periode, als er al een doos en papieren bij zitten.

1 like

Helemaal eens hoor, doos is voor mij niet enorm belangrijk

Helemaal mee eens. Conditie van het horloge is veel belangrijker.

“Box and papers” zijn een bonus maar daar betaal je wel (flink) extra voor. Persoonlijk geef ik niets om de doos en nog minder om een oude factuur en een verlopen garantiebewijsje.

Bovenstaande is mijns inziens alleen interessant als het horloge van een beroemdheid is geweest.

sorry maar dit vind ik echt onzin. Ik koop en verkoop nog steeds seamasters voor 375-600, connie’s c-shape €600-800 en geneve/de ville €250-400

Handwinder Geneve instapmodel voor mij niet meer waard dan €350, papieren in orde misschien €400

2 likes

Dat mag hoor!

Begrijp dat je dit zegt. En los van of het terecht is of niet (ik ben geen expert) zijn dit niet de prijzen die ik nu op bijvoorbeeld Chrono24 tegenkom, ook niet na stevig onderhandelen. Daar krijg ik nu een Genève in goede staat voor 500-600 euro.

De prijzen op chrono24 zijn ook vaak hoger (zeker wat vintage betreft) dan bijvoorbeeld ebay, marktplaats, het forum etc. Een geneve in goede staat voor 500 euro is uiteraard al een stuk beter dan 1000+ :grin:

1 like

Zou moeten kijken of ik er momenteel één heb, maar originele gespjes verkoop ik regelmatig voor zeg 50 tot 65 euro. Daar is prima aan te komen dus :slight_smile:

1 like

Top, ik hou me aanbevolen, als je er 1 hebt laat dan even weten!

1 like

Wat Koekoek zegt. Prijzen Chrono24 zijn enorm hoog en wat je daar betaald zal je er zelf niet voor terug krijgen. Nu verzameld iedereen op zijn eigen manier maar ik vind er geen lol aan als ik de hoofdprijs moet betalen. Dan zoek ik liever rustig verder tot ik er een voor een wel schappelijke prijs tegen kom en laat ik hem zelf wel servicen.

Eens. Maar ik moet zeggen dat de prijzen ik marktplaats, eBay niet heel veel anders zijn. Ik ben niet een mooie Genève tegengekomen voor onder de 500 euro, nergens, ook niet op websites, veilingsites etc. Prijzen lijken toch echt iets hoger te liggen op het moment.

1 like

Tja, het blijft een ‘wat de gek er voor geeft’ markt. De prijzen van gekkehuus zijn wel heel scherp imo. Maargoed, ieder zijn ding.

Betreffende Chrono en ebay, zou je er versteld van kunnen staan welke voorstellen geaccepteerd worden. Je kunt altijd pogen om een voorstel te doen die vele malen lager is. Vooral wanneer een horloge voor lang te koop staat.