Omega Globemaster kopen?

LEGO incidentje?

1 like

Wie geeft er nu 13k aan een horloge, terwijl ie dat duidelijk niet zomaar kan missen :joy:
Klaar voor het gesticht, dit :joy:

Of moet er met die ‘leuke job’ van je niet gespaard worden voor een huis, auto, reis,…? :disappointed_relieved:

1 like

:scream:
Volgens mij heb ik iets verkeerd gedaan…

1 like

Inderdaad ja. Geen idee of de TS serieus is, maar in die levensfase zijn er andere dingen die belangrijker zijn lijkt mij. Daarnaast is een lening afsluiten volgens mij altijd het slechtste idee wat er bestaat, buiten een hypotheek voor een huis dan.

3 likes

Inderdaad, als je iets moois niet kunt betalen ga je ervoor sparen. Daarbij stel je prioriteiten. De een koopt een mooie auto, de ander een horloge.

Maar we kennen de financiële situatie van onze vriend niet. Als hij bulkt van het geld, dan moet hij het vooral doen. Genieten!

1 like

Volgens mij schrijft een horloge van € 800 toch minder af, dan eentje van 13K…

(absoluut gezien dan… :zipper_mouth: )

4 likes

Nou in een ander topic wat al aangehaald is schrijft hij dat hij geen duizenden euro’s heeft en geld moet lenen.
Bulken van het geld is een relatief begrip, maar in dit geval kan je daarvan zeker niet spreken

Waarempel de mijne was 1160. En nu zie je ze op chrono24 voor aanzienlijk meer. Maar van particulier zal t wel iets minder zijn. Toch niet verkeerd.
Komt denk ik mede door die gigantische prijsstijgingen de afgelopen jaren.

Ik zie Speedmasters nu gebruikt verkocht worden voor prijzen waar je ze een jaar of vijf geleden grijs voor kon kopen.

@Vincentvxm:

Een Globemaster lijkt me een enorme afschrijver tenzij je hem enorm lang gaat bewaren. Lenen voor een horloge vind ik persoonlijk onverstandig.

Je kijkt pas net naar dit soort dingen, geef je smaak de tijd zich te ontwikkelen. Ga eens wat bekijken en passen, koop en verkoop eens wat in de lagere segmenten. Volgens mij is er niemand die meteen iets koopt en dan klaar is voor langere tijd.

Absoluut!!
Ik was tien jaar geleden gek van Breitling, vooral de blauw gouden chronomat. Nu, geen haar op mijn hoofd…

2 likes

Zal wel komen door die upgrade van onlangs komen. Met die enorme doos, extra banden en nieuwe metalen band. En die ouwe zijn dan blijkbaar ook behoorlijk in de lift gegaan…

Dat en inflatie van 10 jaar doet ook wonderen.

Het mirakel dat vintage heet :wink:

Klopt, ik weet niet wat er aan de hand is maar het afgelopen jaar schieten prijzen van meerdere modellen omhoog. (voornamelijk Rolex en Omega) Balen omdat ik meerdere full-sets heb gehad voor prijzen waarvoor je nu een head-only hebt.

On-topic: als je iets wilt kopen rond de 10K zou ik altijd gaan voor Rolex of Patek (evt. een Royal Oak als je geen Rolex of PP wil). En onthoud wel dat er naast het aankopen van een duur horloge ook onderhoud aan zit te komen tzt. Gaat ook in de papieren lopen bij een horloge in die prijsklasse. Maar eerlijk gezegd zou ik gewoon m’n budget op 5K zetten en dan de rest opzij leggen voor onvoorziene kosten (onderhoud horloge of andere zaken in je persoonlijke leven) Met de/een Rolex of PP heb je grote kans dat je over pakweg 10 jaar nog wel je geld terugkrijgt en met wat geluk er wat aan overhoud. Zo’n globemaster zou ik niet doen tenzij hij voor een prikkie 2ehands te vinden is. Succes en graag foto’s als je je horlloge gevonden hebt.

Dronk je zoveel in die tijd ja?

2 likes

ik snap eigenlijk niet heel goed het belang van restwaarde als je nooit verkoopt. Ik had alleen vraagtekens omdat de TS wil lenen voor iets wat minder waard wordt. Of überhaupt wil lenen voor iets wat je niet nodig hebt.
Ik bedoel met hetzelfde gemak leegt men de spaarpot voor een auto van een veelvoud van die omega die nog harder zal afschrijven.

Tien jaar nodig gehad om te ontnuchteren

Ik heb hem vorige week zaterdag nog gepast bij Schaap x Citroen in Den Haag. Dus dat zit in principe helemaal goed!

1 like

Ik heb nooit wat gezegd of ik het kan missen of niet? Ik zei dat een klein deeltje zou lenen bij mijn Ouders. Ik heb niks gezegd over een hele lening afsluiten om dit gehele horloge te bekostigen? Dat maak jij ervan.

@diverman : Hey, dit zeg je verkeerd. Ik zei vroeg of er iemand een leuk horloge(merk) wist in die prijsklasse. Uiteindelijk ben ik verder gaan zoeken en uiteindelijk toch tot dit besluit gekomen. Ik heb niks in de vorige topic gezet dat ik geld moet lenen. Ik zei ik heb geen zin om honderden euro’s uit te geven aan een horloge die je naar 1 jaar kan weggooien, omdat hij het niet meer doet of de waarde gewoon optimaal gezakt is om het horloge te laten maken.