Omega moonwatch duurder in 2020?

Dit zou dan gaan om een vrijwel exacte moderne kopie (op de caseback na) van het origineel als ik het goed zie, da’s wel gedurfd…

Edit: bezel is natuurlijk ook anders

Zeker gedurfd want ze moeten iets doen om de vintage markt te beschermen, dus het mag niet ingezet kunnen worden voor fraude. Dus het moet altijd net iets afwijken. Geen idee hoe ze dat nu doen. Wellicht net ander materiaal. Wat is er anders aan deze lunette ten opzichte van het origineel (te lui om te googlen)?

Voor dat geld mag ik hopen dat ie keremisch is…

Dat lijkt er niet op, lijkt mij een gewone alumium lunette te zijn, want de tekst is geprint en niet gegraveerd. Maar wie weet. Nieuws zou vandaag moeten komen. Er is nog geen perspakket uitgebracht dus dit komt vanuit Omega headquarters…

Je hoeft niet te googlen, maar gewoon het stukje tekst te lezen :wink:

Een echt exacte kopie (of reëdition, zoals men ‘t kan noemen) zou “respectloos” zijn naar de vintage verzamelaars en eigenlijk hele vintage markt. Dus dan maar paar kleine details gewijzigd…

1 like

Sorry, lezen lukt niet echt vandaag (snotverkouden haha). Goed punt! Dus het inderdaad een keramische lunette, maar dan gepolijst en heel licht gegraveerd en voorzien van emaille? Dat is al een pluspunt. Dus het heeft de looks, maar ook moderne techniek.

Door het lezen van dit verhaal begint de koopdrang bij mij toe te slaan…

Ik had mezelf een Speedmaster Professional beloofd als ik 40 zou worden( over 2 jaar ), maar ben bang dat deze vele malen duurder gaat worden dan nu.

Wat zouden jullie doen?? Nu toeslaan of nog 2 jaar geduld hebben?

Graag jullie eerlijke mening hierin

( of lees ik het hele stuk verkeerd en blijft de Professional gewoon zoals die nu is )

(https://www.omegawatches.com/watches/speedmaster/moonwatch/calibre-321/catalog)

Prijs nog onbekend

Officieel nu:

1 like

Lijkt verrekte veel op het origineel en dus heel erg mooi maar…

Mijn eerste vier of vijf Speedy’s waren allemaal vintage. Toen ik voor het eerste een nieuwe Speedy kocht schrok ik enorm van de witte wijzers. Is natuurlijk helemaal persoonlijk maar als ik dan de nep patina op de indexen en in de wijzers zie en waarschijnlijk wel perfect witte wijzers (zo te zien) dan vraag ik me af of dat zo mooi is.

2 likes

Kreeg net ook de mail, de prijs van de platinum versie is 54.000. Vraag me af hoe veel de Stainless Steel dan wordt. Hoop toch dat ze prijs niet al te ver omhoog schiet maar ben er bang voor.

1 like

Tussen de 10 en de 12 schat ik gezien de prijs van de laatste limited.

1 like

Ben benieuwd wat de gangbare prijs is in het grijzecircuit over pakweg twee jaar. 8000 euro?

Op de movement en caseback na is die qua specs wel gelijk aan de FOIS, die was een stuk minder duur. rond de 4500. Op de site staat hij ook tussen de 39.7 collectie

12000 geloof ik
Hij kost 13000 Chf dus omgerekend ongeveer 12000 euro

1 like

Ik wil die band wel voor mijn FOiS

Ik ook, ik wil het hele horloge wel maar wel erg duur.

fois heeft geen ceramic bezel of wel?

En sparen gaat natuurlijk ook niet zo snel met een krantenwijkje of 3 euro per uur bij de supermarkt :smile:

voor (bijna) 3x
de prijs haal ik dan toch gewoon liever een FOIS of professional moonwatch

Ja klopt, had even snel naar de specs gekeken maar bezel stond daar niet tussen, die stond in het praatje zelf. Maar ook met ceramic bezel vind ik het verschil in prijs het (persoonlijk) niet waard. Al is het natuurlijk uberhaupt al te duur om aan te schaffen :cry: