Omega Only (Deel 4)



Ik heb dit horloge gekocht in 1980 voor mijn vader.
Helaas ben ik alle gegevens kwijt. Is er iemand die mij kan zeggen welk type dit is en of het de moeite nog is om het te laten onderhouden?

10 likes

Als je em open (laat) maken dan zal in het deksel wel het referentienummer staan. Op het werkje zelf vind je dan ook het calibernummer.

Het type staat er op “ Genève” Is een model dat heel lang gevoerd is in handopwinder en automaat. Er is geloof ik een topic speciaal voor de Genève. Ik had een soortgelijke ervaring met het horloge van een familielid. Zag er ook ongeveer zo uit, maar na een service en poetsbeurt heb ik er weer een glimmend en goed lopend horloge aan. Die van mij is naar Omega geweest en dat kostte iets teveel maar er is ongetwijfeld wel een lid wat je verder kan helpen voor een redelijk bedrag. Ik zou zeggen; zeker doen

1 like

13 likes

Ik denk een 166.0163
Prachtig horloge, een nu nog verborgen schoonheid imho.

1 like

Weet je nog wat de rekening van Omega was?

Rond de €900,—
Het is perfect gedaan maar dat zou ik alleen doen als de sentimentele waarde erg hoog is

:point_up_2:ik ook, mooi horloge met een dierbare herinnering toch?
De HF horlogemakers zijn hierboven al genoemd, die kunnen je vast helpen👍

Wie weet kan @Horloge24 je wel meer vertellen en helpen? Hij is gecertificeerd Omega horlogemaker.
Als het horloge emotionele waarde voor je heeft, zou ik het sowieso wel een servicebeurt willen geven.

1 like

15 likes

13 likes

Even een jaren 70 modelletje!

20 likes

11 likes

14 likes

14 likes

23 likes

Het verbaasd me dat omega altijd zo langzaam loopt in vergelijking tot andere merk only topics.

9 likes

Valt best mee, alleen Zenith en Tudor zitten al aan z het vierde draadje, de meeste pas op 1 of 2.

Ja daar heb je gelijk in, misschien kijk ik op de verkeerde momenten wanneer omega niet boven aan staat